handdator

Visa fullständig version : Blanda Whey och kreatin?


dajjsan
2007-03-08, 21:33
tja!

Jag har en Shaker + att jag har både Whey och kreatin.
Man ska ju blanda båda pulvrerna med 2-3dl vatten/mjölk.

Nu ere så att tidigare har jag bara använt Whey men vill nu också använda kreatin..
Kan jag blanda både kreatinet och whey'en med vatten och dricka båda samtidigt eller måste jag köra dem separat?

endast kunniga bör svara!

tack!

King Grub
2007-03-08, 21:35
Kan jag blanda både kreatinet och whey'en med vatten och dricka båda samtidigt

Javisst.

Att säga vilka som får svara i "din" tråd undanbedes; det har du ingen som helst rätt att bestämma.

dajjsan
2007-03-08, 21:36
Okej så då ger det precis samma effekt som ifall jag skulle använda en åt gången :) för det handlar väll ändå om att få i sig Pulvret :) ?

dajjsan
2007-03-08, 21:40
tja!

Jag har en Shaker + att jag har både Whey och kreatin.
Man ska ju blanda båda pulvrerna med 2-3dl vatten/mjölk.

Nu ere så att tidigare har jag bara använt Whey men vill nu också använda kreatin..
Kan jag blanda både kreatinet och whey'en med vatten och dricka båda samtidigt eller måste jag köra dem separat?



tack!

jag ber om ursäkt. jag har påstat samma text på en annan sida som inte handlar om träning där möjligheten att folk försöker "luras" är hög och därför vill jag vara säker på att jag får seriösa svar. Det var alltså inte menat till den här sidan :)

King Grub
2007-03-08, 21:52
Okej så då ger det precis samma effekt som ifall jag skulle använda en åt gången :)

Det blir ingen skillnad att blanda produkterna i två behållare eller i en.

King Grub
2007-03-08, 21:53
jag ber om ursäkt. jag har påstat samma text på en annan sida som inte handlar om träning där möjligheten att folk försöker "luras" är hög och därför vill jag vara säker på att jag får seriösa svar. Det var alltså inte menat till den här sidan :)

Okej! Här får du seriösa svar. Personer som försöker luras i seriösa trådar blir varnade/bannade.

Edit: alla har så klart rätt att ha fel. Att luras betyder att medvetet (försöka) vilseleda någon. Fel har alla någon gång.

Johannes
2007-03-08, 23:16
Går det och ta kre-alakyl en halvtimme innan träning och sedan ta eaa?

PowPow
2007-03-08, 23:40
Tänk bara på att inte ha kreatinet liggandes i vattnet för länge. Efter en viss tid i vatten så ska det visst omvandlas till kreatinin, och det är inte önskvärt.

Med reservation för att jag har tokfel. Hittar inte stället jag läste det på.

FreCKo
2007-03-09, 09:11
Går det och ta kre-alakyl en halvtimme innan träning och sedan ta eaa?

Borde inte vara några problem, så länge magen är dugligt tom när du tar EAA (tom från mat då).