handdator

Visa fullständig version : Hämta ut paket när?


hobbitar
2007-03-08, 12:56
Jo det är så här att jag har beställt ett paket (postförskott). Idag på jobbet (jag jobbar på en ICA-butik där man kan hämta ut paket från posten) så såg jag att mitt paket hade kommit MEN jag har inte fått någon lapp hem i brevlådan än.

Tror ni att min avi kommer att dimpa ner i brevlådan idag eller i morgon eller kan det även ta några dagar innan jag får den?

Jag har väntat flera veckor på detta paketet och jag blir så frustrerad när det bara står och väntar på mig utan att jag kan lösa ut det.

Lelle Pelle
2007-03-08, 12:58
Har du Kolli-ID så är det ju bara plocka det.

hobbitar
2007-03-08, 12:58
Har du Kolli-ID så är det ju bara plocka det.

Nej det har jag inte

mystic[-_-]
2007-03-08, 13:00
Kolla 4 sista siffrorna i Kolli-IDt på paketet och säg dem till Postpersonalen. Wips så har du ett paket (förutsatt att det är ankomstregistrerat vilket iofs tar 10 sekunder att fixa).

hobbitar
2007-03-08, 13:01
;2145231']Kolla 4 sista siffrorna i Kolli-IDt på paketet och säg dem till Postpersonalen. Wips så har du ett paket (förutsatt att det är ankomstregistrerat vilket iofs tar 10 sekunder att fixa).

Men jag behöver väl avi`n eller vad det nu heter som lämnas i min postlåda för att kunna lösa ut paketet?

mystic[-_-]
2007-03-08, 13:02
Men jag behöver väl avi`n eller vad det nu heter som lämnas i min postlåda för att kunna lösa ut paketet?

Du behöver ingen avi. Finns en funktion i postprogramet där du väljer avi/inte avi

EDIT: men då måste du ha 4 sista siffrorna i kolit eller hela nummret vilket du bara kna gå och kolla om du nu ser paketet

bluelight
2007-03-08, 13:03
Men jag behöver väl avi`n eller vad det nu heter som lämnas i min postlåda för att kunna lösa ut paketet?

nepps.

David86
2007-03-08, 13:05
Egentligen går det säkert lämna ut det utan kolli id, kolli id underlättar uppletandet av paketet men du vet ju var paketet är och det går säkert söka upp paketet med adressen och ditt namn, dom i kassan borde ju känna dig någorlunda.

Gabber
2007-03-08, 13:07
Du kan hämta ut ditt paket med ENDAST leg, postförskott eller ej, spelar ingen roll. Jag gör alltid så när jag beställt något och inte kan vänta på avin.

mystic[-_-]
2007-03-08, 13:07
Egentligen går det säkert lämna ut det utan kolli id, kolli id underlättar uppletandet av paketet men du vet ju var paketet är och det går säkert söka upp paketet med adressen och ditt namn, dom i kassan borde ju känna dig någorlunda.

Kan söka och se vart det senaste befann sig. Bara för att det kan stå "har skickats till kundcenter" och ligger där betyder det inte att de vet om det. Allt måste ankomstregistreras någonstans.

EDIT: PF är annorlunda det måste trotsallt betalas

Bonnie
2007-03-08, 13:19
Jag hade skrivit av fel kolli id en gång, det gick ABSOLUT INTE att hämta ut (jävla skitgubbe) när han inte kunde hitta det i "datan". Trots att jag sa att jag visste att paketet fanns på deras lager.
Jag fick gå hem och skriva av rätt kolli id, och då gick det att få ut.

Egentligen går det säkert lämna ut det utan kolli id, kolli id underlättar uppletandet av paketet men du vet ju var paketet är och det går säkert söka upp paketet med adressen och ditt namn, dom i kassan borde ju känna dig någorlunda.

mystic[-_-]
2007-03-08, 13:32
Jag hade skrivit av fel kolli id en gång, det gick ABSOLUT INTE att hämta ut (jävla skitgubbe) när han inte kunde hitta det i "datan". Trots att jag sa att jag visste att paketet fanns på deras lager.
Jag fick gå hem och skriva av rätt kolli id, och då gick det att få ut.

Det där beror helt på situation. Är det lugnt och personen som står är normalt funtad så får du följa med in och leta. Är det kö så får du fixa rätt nummer om du inte ha en väldigt bra beskrivning på hur paketet ser ut (exempel FASSpaket är röda och det står FASS stort :P).

hobbitar
2007-03-08, 14:04
Jag tror jag ska göra slag i saken och sticka ner sen då. Tänkte åka och handla mat först bara....

JJ
2007-03-08, 14:18
Jag tror jag ska göra slag i saken och sticka ner sen då. Tänkte åka och handla mat först bara....

Ok. LOVA ATT RAPPORTERA HUR DET GICK!!!

hobbitar
2007-03-08, 15:20
Det gick fint!!! Tack för hjälpen!:hbang:

(men hon blev inte överlycklig när jag sa att jag inte hade avi`n:) )

Bonnie
2007-03-08, 16:30
Jag har fått min hämnd, stället är jämnat med marken. Det skall byggas bostäder där istället.:devil:
Så utlämningen har flyttat till en annan butik.

;2145295']Det där beror helt på situation. Är det lugnt och personen som står är normalt funtad så får du följa med in och leta. Är det kö så får du fixa rätt nummer om du inte ha en väldigt bra beskrivning på hur paketet ser ut (exempel FASSpaket är röda och det står FASS stort :P).

z_bumbi
2007-03-08, 17:06
Jag har fått min hämnd, stället är jämnat med marken. Det skall byggas bostäder där istället.:devil:
Så utlämningen har flyttat till en annan butik.

Roidrage?


:D