handdator

Visa fullständig version : Tid mellan middag/lunch och träningstillfället?


MrBurner
2007-03-08, 12:11
Hej

Ska ta och börja träna till veckan nu efter ett uppehåll på jag vet inte hur länge och behöver friska upp minnet lite så risken finns att fler trådar kommer att skapas av mig, men nu till frågan, kort och snabb blir den.

FRÅGAN

Det enda jag äter innan träningen är en frukost runt 0700 och lunch runt 1200. Räcker detta om träningstillfället är runt 1800? Jag har försökt att söka men misslyckats :em:
Jag hade nämligen tänk mig att man kanske skulle slänga i sig en skvätt gainer ungefär 30 minuter innan mitt träningspass börjar.

Har ni andra rekommendationer eller tips så vänligen nämn det här.

(jag är f ö. 195 cm lång och väger ca: 85 kg.)

Tackar på förhand för svar.
Ha't!

Eddie Vedder
2007-03-08, 12:17
Hej

Ska ta och börja träna till veckan nu efter ett uppehåll på jag vet inte hur länge och behöver friska upp minnet lite så risken finns att fler trådar kommer att skapas av mig, men nu till frågan, kort och snabb blir den.

FRÅGAN

Det enda jag äter innan träningen är en frukost runt 0700 och lunch runt 1200. Räcker detta om träningstillfället är runt 1800? Jag har försökt att söka men misslyckats :em:
Jag hade nämligen tänk mig att man kanske skulle slänga i sig en skvätt gainer ungefär 30 minuter innan mitt träningspass börjar.

Har ni andra rekommendationer eller tips så vänligen nämn det här.

(jag är f ö. 195 cm lång och väger ca: 85 kg.)

Tackar på förhand för svar.
Ha't!

Ja det räcker förutsatt att du fått i dej tillräcklig mängd kcal på frukost och lunch. Att käka mellanmål är inget måste.

MrBurner
2007-03-08, 12:27
Funderade på om jag kanske presterar sämre om det var såpass länge sedan jag åt senast. Men det väger väl kanske upp om jag tar en gainer innan?

Eddie Vedder
2007-03-08, 12:34
Funderade på om jag kanske presterar sämre om det var såpass länge sedan jag åt senast. Men det väger väl kanske upp om jag tar en gainer innan?

Det är upp till om du har tillräckligt med energi som sagt. Energi i form av en gainer är bra om du nu inte har fått i dej tillräckligt med kcal under dagen.

Blodsockret hinner ju även sjunka en del så rent psykiskt kan det kännas bra att fylla på med nåt precis innan, såsom exempelvis en gainer.:)

Se till att fylla på ordentligt efter träningen oxå så glykogendepåerna snabbt fylls igen, det är oerhört viktigt för hur du ska kunna prestera vid nästkommande pass.

L-Sami
2007-03-08, 12:34
Funderade på om jag kanske presterar sämre om det var såpass länge sedan jag åt senast. Men det väger väl kanske upp om jag tar en gainer innan?

Ät en kalori och kolhydratrik frukost/Lunch så har lite glykogen hunnit lagras till dina muskler tills du börjar träna. En gainer på det innan träning kan vara bra.

MrBurner
2007-03-08, 12:59
Ok. Tackar för svaren. Jag funderade om det var kanske lite mycket med sex timmar mellan träningen och måltiden, hade det varit två-tre timmar så hade jag kännt mig lite säkrare, men nu vet jag :)
Får se om jag kanske inhandlar lite ESA PRO också för att fylla på med sådant.
Tack som sagt.