handdator

Visa fullständig version : Gör Skillnad?


TheDriver
2007-03-07, 21:40
En av mina polare har haft en så kallad "expert" på kosttillskott o dylikt på sin skola, o enligt han så hjälper inte kosttillskott ett skit om man äter rätt mat... Men vad ja har förstått så gör kosttillskott visst skillnad^^.

Vem av oss har rätt? :)

//TheDriver

petah
2007-03-07, 21:43
En av mina polare har haft en så kallad "expert" på kosttillskott o dylikt på sin skola, o enligt han så hjälper inte kosttillskott ett skit om man äter rätt mat... Men vad ja har förstått så gör kosttillskott visst skillnad^^.

Vem av oss har rätt? :)

//TheDriver


Vad jag förstått så kan du klara dig finnemang het utan kosttillskott, dvs bara "mat", om du äter precis rätt mat, tillskott gör det bara bra mycket enklare.

Typ?

TheDriver
2007-03-07, 21:45
Alltså hjälper det, men det är inte nödvändigt, men han sa att de inte gör nåt... alltså att de inte gör de enklare heller...

Handcuff
2007-03-07, 21:46
Om det är enklare eller inte måste ju du själv kunna avgöra.

Rahf
2007-03-07, 22:45
Använder man kosttillskott som komplement till den mat man konsumerar under dagen så blir det enklare. Sen om man ska hålla på och fippla med 3-4 olika kapslar som skall konsumeras på valda tider så blir det snabbt krångligare.

Ett exempel på tillskott som kanske blir lite svårare att få effekt genom bara mat är Kreatin.

Cerberus
2007-03-07, 22:59
som det enda anabola proteinet (höjer proteinsyntes), vassle, så borde det ju i teorin va möjligt att bygga pyttelite extra.

jedimind
2007-03-07, 23:01
asså, mat är grunden till allting. Men när du börjar lämna bebisvikterna och din träningstålighet blir hög blir det allt svårare att utmana musklerna. Jag anser att kreatin eller whatever prestationshöjare är nödvändigt för att kunna stimulera muskelöverbelastning. Proteintillskott ser jag som lättupptaglig mat, som är lätt att få i sig, men absolut inget magiskt.

Überbiffen
2007-03-07, 23:02
Får du tillräckligt med näring av kosten har du väl ingen större nytta av ett näringstillskott i pulverform.

FreCKo
2007-03-07, 23:07
Proteintillskott ska tydligen vara det "mest onödiga" då det är lätt att käka ordentligt med protein utan tillskott...

jedimind
2007-03-07, 23:20
Proteintillskott ska tydligen vara det "mest onödiga" då det är lätt att käka ordentligt med protein utan tillskott...

Vem har yppat det? han verkar korkad. Är man 16-17 och väger 60 kilo kanske det inte är det svåraste att få i sig tillräckligt, men när du blir en karl e det ganska gött att inte gå runt å tugga kött 24/7 för att komma upp i sitt dagliga behov. Dessutom e vassleprotein det enda proteinet som stimulerar proteinsyntesen.

Überbiffen
2007-03-07, 23:24
Vem har yppat det? han verkar korkad. Är man 16-17 och väger 60 kilo kanske det inte är det svåraste att få i sig tillräckligt, men när du blir en karl e det ganska gött att inte gå runt å tugga kött 24/7 för att komma upp i sitt dagliga behov. Dessutom e vassleprotein det enda proteinet som stimulerar proteinsyntesen.

haha

Påpekade precis detsamma här (http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2144625&postcount=8).:)

jedimind
2007-03-07, 23:26
haha, såg det precis

smurf