handdator

Visa fullständig version : Mage min svagaste sida..


Fatality
2007-03-07, 18:35
Eftersom jag är överviktig så är det svårt att köra vissa magövningar utan att få ont i höftböjjaren(tror jag den heter)

Vilka övningar tycker ni är bäst? länka gärna till utförande, behöver ett program för hela magen, tycker jag kör den dåligt och har kollat på AST men är fortfarande förvirrad.. Help me out mayn:]*whistle*

rolf
2007-03-07, 18:55
Jag körde den (enligt mig) ultimata magövningen igår: Ställ dig i latsdragmaskinen, men byt ut greppet mot ett snöre från cablecrossen. Håll i repet, böj dig framåt som om du skulle buga mot maskinen. Håll händerna tryckte mot pannan hela tiden så du inte drar med armarna, utan verkligen låter magen jobba. Gör man rätt har man en övning som träffar magen sjukt bra utan att koppla in höftböjarna. Dessutom finns alla möjligheter till överbelastning. Jag körde tunga tolvor på 6 plattor av 20. Hur bra som helst. :thumbup:

Lexidos
2007-03-07, 19:02
Jag körde den (enligt mig) ultimata magövningen igår: Ställ dig i latsdragmaskinen, men byt ut greppet mot ett snöre från cablecrossen. Håll i repet, böj dig framåt som om du skulle buga mot maskinen. Håll händerna tryckte mot pannan hela tiden så du inte drar med armarna, utan verkligen låter magen jobba. Gör man rätt har man en övning som träffar magen sjukt bra utan att koppla in höftböjarna. Dessutom finns alla möjligheter till överbelastning. Jag körde tunga tolvor på 6 plattor av 20. Hur bra som helst. :thumbup:

:thumbup: Helt klart den bästa, problem uppkommer först när det inte finns fler plattor kvar :D

rolf
2007-03-07, 19:15
:thumbup: Helt klart den bästa, problem uppkommer först när det inte finns fler plattor kvar :D

Jag kan inte ens dra schwinglatsdrag på fullt magasin så det är nog ingen risk att plattorna ska ta slut för magträningen. :D

Lexidos
2007-03-07, 19:18
Menar att jag har det problemet :D Drar max som det är nu på 15e plattan vilket är typ 75-80 kg :)

rolf
2007-03-07, 19:19
Menar att jag har det problemet :D Drar max som det är nu på 15e plattan vilket är typ 75-80 kg :)

Wtf? Sluta träna och gå hem, jävla Coleman. :D

ligne
2007-03-07, 19:20
jag gillar cablecrunches och hängande benlyft :D

Lexidos
2007-03-07, 19:22
Wtf? Sluta träna och gå hem, jävla Coleman. :D

hehe äääh man får köra många istället :D 4x25 är lagom :)
Jäkligt skumt att det är den muskel jag är starkast i :em:

Sniggel
2007-03-07, 19:22
Tack för tipset, måste testas!

Allan
2007-03-07, 19:44
Finns tråd i Best of.

Nitrometan
2007-03-07, 21:38
Menar att jag har det problemet :D Drar max som det är nu på 15e plattan vilket är typ 75-80 kg :)
Byt till latsdraghissen istället. De maggen brukar gå upp till 100 kg och ha mindre "utväxling".

Lexidos
2007-03-07, 21:42
Byt till latsdraghissen istället. De maggen brukar gå upp till 100 kg och ha mindre "utväxling".

Will do :)

Überbiffen
2007-03-07, 23:20
Jag körde den (enligt mig) ultimata magövningen igår: Ställ dig i latsdragmaskinen, men byt ut greppet mot ett snöre från cablecrossen. Håll i repet, böj dig framåt som om du skulle buga mot maskinen. Håll händerna tryckte mot pannan hela tiden så du inte drar med armarna, utan verkligen låter magen jobba. Gör man rätt har man en övning som träffar magen sjukt bra utan att koppla in höftböjarna. Dessutom finns alla möjligheter till överbelastning. Jag körde tunga tolvor på 6 plattor av 20. Hur bra som helst. :thumbup:
Lär man sig att koppla ur höfterna är den övningen helt sjukt underbar. Eller ja.. gör förbannat ont i magen men det är ju meningen. :D

Och för att trycka in allans tråd.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=11626

Fettecke
2007-03-08, 00:00
jag fick en övning av min sjukgymnast för magen, sjukt grymt va den tog!

1. sätt dig på¨golvet
2. lägg en balansplatta mot ryggen, helst nått mjukt material mellan rygg och platta
3. lägg dig ner så du balanserar på plattan
4. SE TILL ATT DU PRESSAR NER BUKEN MOT PLATTAN
5. gör en riktig situp, samt Pressa ner buken mot plattan!
6. håll balansen och upprepa från punkt 4.

alltså, ryggen får aldrig böjas på plattan, du ska ha kontakt med plattan genom hela situpen, inga händer som håller balansen eller nått...

Fatality
2007-03-08, 01:34
Tack skall testa båda tipsen, skall nana nu efter en härlig shake, peace

farre
2007-03-08, 11:49
Jag körde den (enligt mig) ultimata magövningen igår: Ställ dig i latsdragmaskinen, men byt ut greppet mot ett snöre från cablecrossen. Håll i repet, böj dig framåt som om du skulle buga mot maskinen. Håll händerna tryckte mot pannan hela tiden så du inte drar med armarna, utan verkligen låter magen jobba. Gör man rätt har man en övning som träffar magen sjukt bra utan att koppla in höftböjarna. Dessutom finns alla möjligheter till överbelastning. Jag körde tunga tolvor på 6 plattor av 20. Hur bra som helst. :thumbup:

+1 Den är riktigt bra! :)

Lycka till!