handdator

Visa fullständig version : Dina "avlagda"... (kommentera gärna en, ännu hellre flera!)


Lellan
2007-03-07, 00:49
När det gäller;

- Dina ex, har det betydelse vem de blir ihop med efter dig? Varför/varför inte?

- Efter lite övervägande gör du dig till slut av med något som har affektionsvärde för dig, tex nån halvantik sak du har inte plats för. Har det betydelse för dig någon som får tag på det använder det som det var tänkt, eller om den förstör den fina grejen?

- Du och tjejen/killen gör slut.. Hon hör av sig om att du glömt någon tröja där, du sörjer tjejen/killen och struntar väl i tröjan! Orkar inte hämta. När du en dag svänger förbi för att ändå lämna något hon/han glömt, sitter där en kille/tjej i DIN tröja... reagerar du?

- Du sitter och rensar ut gamla foton, en kompis sitter bredvid och vill av någon anledning ha dina kasserade - har det någon betydelse för dig?

Det där sista har faktiskt hänt mig, och det kändes faktiskt helkonstigt om någon annan skulle ha dem.. jag ville ju ha dem slängda liksom.. men vad har man för rätt till det man inte längre vill äga? (Själv svarar jag olika på alla ovanstående alternativ, kul att höra hur folk kan tänkas resonera..nyfikenstruut..:em: )

Angel
2007-03-07, 00:57
Hade någon brutta suttit i mina kläder hade det smällt direkt. Jag skiter i killen men mina kläder ska hon fan inte röra, jag älskar alla mina kläder.

mangs
2007-03-07, 00:57
- Du sitter och rensar ut gamla foton, en kompis sitter bredvid och vill av någon anledning ha dina kasserade - har det någon betydelse för dig?



Udda frågor som alla har olika svar.

Jag bryr mig inte om mina ex eftersom jag inte har någon kontakt med dem men dock önskar jag dem all välgång så man kan ju hoppas de träffar bra människor. Mina gamla saker som jag skall slänga blir jag bara glad om någon annan finner glädje i. Däremot i frågan ovan med foton och kompis så låter det löjligt men just där skulle jag känna lite hmmpf. Inte för att personen inte skulle få fotona utan mer att det finns kompisar i min och säkert andras närhet som jämt är där och utnyttjar andra medan dem själv inte ställer upp.

Dåligt svar, jag vet men jag sitter just nu och är lite uppretad på en kompis till mig som alltid beklagar sig och tycker så synd om sig själv, har alltid behandlat honom shysst men sedan snackar han skit bakom ryggen på, eller rättare sagt, han stör sig på att jag har allt ordnat, han ser livet som en tävling och när jag köper ny TV eller bil tror han jag gör det för att visa status eller knäcka honom.*screwy*

Däremot tar han gärna emot min gamla TV gratis och pratar senare skit om vilken prylbög man är.*whatever*

mini
2007-03-07, 01:02
När det gäller;

- Dina ex, har det betydelse vem de blir ihop med efter dig? Varför/varför inte?

- Efter lite övervägande gör du dig till slut av med något som har affektionsvärde för dig, tex nån halvantik sak du har inte plats för. Har det betydelse för dig någon som får tag på det använder det som det var tänkt, eller om den förstör den fina grejen?

- Du och tjejen/killen gör slut.. Hon hör av sig om att du glömt någon tröja där, du sörjer tjejen/killen och struntar väl i tröjan! Orkar inte hämta. När du en dag svänger förbi för att ändå lämna något hon/han glömt, sitter där en kille/tjej i DIN tröja... reagerar du?

- Du sitter och rensar ut gamla foton, en kompis sitter bredvid och vill av någon anledning ha dina kasserade - har det någon betydelse för dig?

Det där sista har faktiskt hänt mig, och det kändes faktiskt helkonstigt om någon annan skulle ha dem.. jag ville ju ha dem slängda liksom.. men vad har man för rätt till det man inte längre vill äga? (Själv svarar jag olika på alla ovanstående alternativ, kul att höra hur folk kan tänkas resonera..nyfikenstruut..:em: )

-Mina ex får bli tillsammans med vem de vill, men eftersom jag ofta fortsätter vara vän med mina ex hoppas jag ju att det är en bra tjej de träffar.

-Jag fäster mig sällan så mycket vid saker att det skulle spela någon roll hur den används. De saker jag sätter värde på sparar jag.

-Har faktiskt ingen aning om hur jag skulle reagera. Har jag sagt att jag inte ville ha kvar tröjan får jag ta konsekvensen, men det känns ju lite märkligt kanske. Hade eventuellt bett att få tillbaka den när jag nu ändå var där.

-Jag rensar inte ut foton, så det där vet jag inte. Funderar på varför man inte lika gärna kan ge bort dem om någon vill ha som att slänga.

Generellt är saker just bara saker för mig.

Griip
2007-03-07, 01:12
ge dem där jevlarna en propp så blir allt bra

Überbiffen
2007-03-07, 08:35
- Dina ex, har det betydelse vem de blir ihop med efter dig? Varför/varför inte?

Nej, men jag tycker synd om killen.

- Efter lite övervägande gör du dig till slut av med något som har affektionsvärde för dig, tex nån halvantik sak du har inte plats för. Har det betydelse för dig någon som får tag på det använder det som det var tänkt, eller om den förstör den fina grejen?

Har inte haft någonting sådant.

- Du och tjejen/killen gör slut.. Hon hör av sig om att du glömt någon tröja där, du sörjer tjejen/killen och struntar väl i tröjan! Orkar inte hämta. När du en dag svänger förbi för att ändå lämna något hon/han glömt, sitter där en kille/tjej i DIN tröja... reagerar du?

Jag tjänar pengar, köper en ny.

- Du sitter och rensar ut gamla foton, en kompis sitter bredvid och vill av någon anledning ha dina kasserade - har det någon betydelse för dig?

Han/hon får dom inte. Vafan skulle poängen med det vara?

Nitrometan
2007-03-07, 08:56
Hade någon brutta suttit i mina kläder hade det smällt direkt. Jag skiter i killen men mina kläder ska hon fan inte röra, jag älskar alla mina kläder.
:thumbup:

Bra. Man ska ha sina prioriteringar klara.

Scratch89
2007-03-07, 09:13
Jag håller med Angel. Dock så jämför jag mig alltid med deras nya pojkar, vilket inte är bra överhuvudtaget.

Timme
2007-03-07, 09:30
ge dem där jevlarna en propp så blir allt bra

Du är tillbaka!

Scratch89
2007-03-07, 09:35
Du är tillbaka!

Tänkte samma sak. :)

haiduc
2007-03-07, 10:32
- Dina ex, har det betydelse vem de blir ihop med efter dig? Varför/varför inte?

Helst ska de ju inte vara fulare... (vill inte att folk ska tycka att exat har dålig smak..

- Efter lite övervägande gör du dig till slut av med något som har affektionsvärde för dig, tex nån halvantik sak du har inte plats för. Har det betydelse för dig någon som får tag på det använder det som det var tänkt, eller om den förstör den fina grejen?

Spelar ingen roll.

- Du och tjejen/killen gör slut.. Hon hör av sig om att du glömt någon tröja där, du sörjer tjejen/killen och struntar väl i tröjan! Orkar inte hämta. När du en dag svänger förbi för att ändå lämna något hon/han glömt, sitter där en kille/tjej i DIN tröja... reagerar du?

Mina kläder är mina, skulle aldrig struntat i tröjan!

- Du sitter och rensar ut gamla foton, en kompis sitter bredvid och vill av någon anledning ha dina kasserade - har det någon betydelse för dig?

Klart kompisen får dem!

Fed up
2007-03-07, 10:53
- Dina ex, har det betydelse vem de blir ihop med efter dig? Varför/varför inte?

Jag har lite ångest över ett ex. Han var så sjukt kär i mig och en ganska blyg och icke-driftig person. När jag dumpade honom kände jag verkligen att jag krossade hans hjärta big times och efter ett tag blev han ihop med en skittråkig tjej som han inte ens var kär i, för att hon ville det och ja, han hade väl inget emot det liksom. De är fortfarande ihop och bor ihop, vad ja vet...

- Efter lite övervägande gör du dig till slut av med något som har affektionsvärde för dig, tex nån halvantik sak du har inte plats för. Har det betydelse för dig någon som får tag på det använder det som det var tänkt, eller om den förstör den fina grejen?

ja, jag ger ofta bort tex kläder som jag aldrig använder men ändå gillar till kompisar om jag vet att de kommer använda dem. Annars hade jag behållt dem.

- Du och tjejen/killen gör slut.. Hon hör av sig om att du glömt någon tröja där, du sörjer tjejen/killen och struntar väl i tröjan! Orkar inte hämta. När du en dag svänger förbi för att ändå lämna något hon/han glömt, sitter där en kille/tjej i DIN tröja... reagerar du?

Eftersom jag alltid brukar vilja ta chansen att träffa den jag blivit dumpad av (om jag fortfarande är kär i denne) så hde jag såklart hämtat den såklart. Dock glömde jag en tröja hos ett ex jag blev väldigt osams med. Jag sörjer tröjan än...

- Du sitter och rensar ut gamla foton, en kompis sitter bredvid och vill av någon anledning ha dina kasserade - har det någon betydelse för dig?

Beror väl lite på, hade det varit för henne helt irrelevanta kort hade jag väl tyckt hon var knäpp. Annars hade jag bara tyckt det var trevlig att hon tog korten, för det känns alltid slösigt att bara slänga.

Jompan
2007-03-07, 11:11
När det gäller;

- Dina ex, har det betydelse vem de blir ihop med efter dig? Varför/varför inte?

Nej. Det ända man hoppas på är att den nya är en bra och sjysst tjej. Nästan så att ju bättre tjej desto bättre tycker jag.


- Efter lite övervägande gör du dig till slut av med något som har affektionsvärde för dig, tex nån halvantik sak du har inte plats för. Har det betydelse för dig någon som får tag på det använder det som det var tänkt, eller om den förstör den fina grejen?

*gah!* det enda jag kan komma på är när min farsa bestämde sig för att montera ner min cykel för att ta delar till en annan. Den cykeln var en riktig snygging, som min mamma fått när hon fyllde 16år och som jag sedan fick. Jag grät floder när jag kom hem en dag och bara såg ramen ligga på marken. Haft väldigt svårt att förlika mig med det. Nu tog han cykeln visserligen utan att fråga så det är kanske inte samma sak. Men jag tror nog han fatta hur mycket den betydde för mig, för han köpte en splitter ny racer till mig i julklapp förrförra året. Samma färg och allt, och bad om förlåtelse för cykeln han monterat ned för typ 15 år sedan. :) Men om det nu hade varit så att jag bestämt mig för att själv göra mig av med cykeln, så visst jag hade velat att den kom till användning och inte som en cykel att plocka reservdelar ifrån. *mini*

- Du och tjejen/killen gör slut.. Hon hör av sig om att du glömt någon tröja där, du sörjer tjejen/killen och struntar väl i tröjan! Orkar inte hämta. När du en dag svänger förbi för att ändå lämna något hon/han glömt, sitter där en kille/tjej i DIN tröja... reagerar du?

Jag skulle tycka tjejen var ganska cool som kan bära sin pojkväns ex tröja. Glad också att han bara inte slängt den, utan låtit den komma till andvändning. Annars hoppas jag ju som i svar på fråga 1 att hon är en bra tjej, så vad gör det om hon har min gamla tröja, hon har ju min gamla pojkvän också. Fast visst om jag sörjer pojkvännen fortfarande. hmm, skulle nog tänka att min doft skulle sitta kvar i tröjan och nog påminna honom om mig... näh fasiken jag vet inte... Äh, jag fattar inte ärligt talat hur man som den nya flickvännen kan ha på sig sin pojkväns ex´s tröja. För mig obegripligt.

- Du sitter och rensar ut gamla foton, en kompis sitter bredvid och vill av någon anledning ha dina kasserade - har det någon betydelse för dig?

Nope!

Stoltz
2007-03-07, 11:19
[QUOTE=Lellan;2142607]När det gäller;

- Dina ex, har det betydelse vem de blir ihop med efter dig? Varför/varför inte?

Nej, inte mer än att jag vill att det ska vara en kille som behandlar henne väl.
Jag äger inte henne så jag anser inte att jag har något med det att göra som ex till henne. Om killen var ett svin så skulle jag ju självklart reagera, precis som om vilken kompis som helst blev ihop med någon som var ett riktigt äckel.


- Efter lite övervägande gör du dig till slut av med något som har affektionsvärde för dig, tex nån halvantik sak du har inte plats för. Har det betydelse för dig någon som får tag på det använder det som det var tänkt, eller om den förstör den fina grejen?

Jag tror jag hade känt lite sorg ifall saken blev förstörd, då jag förmodligen hoppats på ett schysst hem till den eller liknande.

- Du och tjejen/killen gör slut.. Hon hör av sig om att du glömt någon tröja där, du sörjer tjejen/killen och struntar väl i tröjan! Orkar inte hämta. När du en dag svänger förbi för att ändå lämna något hon/han glömt, sitter där en kille/tjej i DIN tröja... reagerar du?

Ja, jag kommer ju bli förvånad och lite smått irriterad över att hon lånar ut min tröja utan att fråga mig om det, men min reaktion hade nog bara varit "Ok, hoppa ur tröjan, jag skulle hämta den" och sen är det bra med det.

- Du sitter och rensar ut gamla foton, en kompis sitter bredvid och vill av någon anledning ha dina kasserade - har det någon betydelse för dig?

Jag hade nog undrat varför, men jag kan inte tänka mig någon egentlig anledning till varför inte så jag hade förmodligen ryckt på axlarna och sagt "Visst".

petersson
2007-03-07, 11:25
Har inga ex.. Förstår inte riktigt varför man ska göra slut och greja :Virro

mystic[-_-]
2007-03-07, 11:28
- Dina ex, har det betydelse vem de blir ihop med efter dig? Varför/varför inte?

Nej. Deras liv

- Efter lite övervägande gör du dig till slut av med något som har affektionsvärde för dig, tex nån halvantik sak du har inte plats för. Har det betydelse för dig någon som får tag på det använder det som det var tänkt, eller om den förstör den fina grejen?

Jag har gjort mig av med den så frit fram

- Du och tjejen/killen gör slut.. Hon hör av sig om att du glömt någon tröja där, du sörjer tjejen/killen och struntar väl i tröjan! Orkar inte hämta. När du en dag svänger förbi för att ändå lämna något hon/han glömt, sitter där en kille/tjej i DIN tröja... reagerar du?

Tror ingen vill ha mina slitna kläder

- Du sitter och rensar ut gamla foton, en kompis sitter bredvid och vill av någon anledning ha dina kasserade - har det någon betydelse för dig?

Ha det så trevligt med fotona

Kwon
2007-03-07, 12:17
Couldnt care less vad de gör nuförtiden

Jag har ingen kontakt alls med dom

Jag är inte en sån som är vän efteråt

Chaan
2007-03-07, 13:41
Jag har varit singel i ett år efter att ha varit sambo i sju.

Mitt ex brukar ringa och böla med jämna mellanrum för att hennes nya kille är så hemsk. Att hon ringer just till mig förklarar hon med att jag är bra att prata med. Så långt förståeligt.

Men situationen är inte ok för MIG. Hon går nämligen och laddar upp en hel historia hon ska berätta och sedan ringer hon och pladdrar oavbrutet dvs jag har ingen större chans att få plats.

Så jag inlett en offensiv som går ut på "lika villkor". Dvs ska hon få respons på sitt liv så ska jag.

Första etappen i offensiven gjorde jag i december, då jag förklarade just detta, samt började prata ut mer ordentligt om mig. Det ledde till att hon slutade ringa under en månad :D

Nåväl, nu har hon sedan en tid börjat ringa igen, och nu har jag inlett fas 2. Det går ut på att vi ska ses på café istället, av anledningarna att det är roligare och att jag ska ha en chans att ladda upp.

Vilken jävla toffel man är.

heltzonicka
2007-03-07, 16:03
ge dem där jevlarna en propp så blir allt bra

:D

mangemani
2007-03-07, 17:04
har det tagit slut så har det tagit slut,finns inget mer att säga,göra eller tänka på.
ex:t får bli ihop med vem hon vill,det har ej jag med att göra(bryr mej inte heller om jag ska vara ärlig).
beroende på vad för saker jag har kvar hos henne,så hämtar jag dom,säger inte ett ord och går därifrån.
javisst,får killen som sitter brevid någonting ut utav att lägga beslag på dom gammla bilderna jag har på ex:t,så visst,go ahead,ska ju ändå kasta dom så.

Chaan
2007-03-10, 14:24
Vilket motstånd hon satte upp när jag ställde ultimatum. Ingen som helst förståelse för att jag också vill ha ut något av en vänskapsrelation.

Pingu
2007-03-10, 18:28
Couldnt care less vad de gör nuförtiden

Jag har ingen kontakt alls med dom

Jag är inte en sån som är vän efteråt

Me 2 gör likandant