handdator

Visa fullständig version : Ett problem med firefox, får ej namnet på favoriter sparat.


Tigerkotten
2007-03-06, 15:17
Som sagt, när jag lägger till en sida som favorit så står det inte namnet på favoriten. Så det är en blankrad bara, länken funkar osv dock.

Men när jag klickar på lägg till favorit, står det iaf namn: vad nu sidan heter iaf.
När jag sedan klickat på lägga ok, så försvinner inte heller rutan. Som jag har för mig den ska göra? Så då måste jag klicka på avbryt för att få ner den.

Går detta att fixa på något sätt, eller ska jag behöva ominstallera firefox etc?

blekfet2
2007-03-06, 15:19
bruden har också problem med "favoriter" i ff, de försvinner då och då. Installerat de flesta versionen men samma fel uppstår hela tiden, lurigt värre.

Dumleman
2007-03-06, 15:29
Testa högerklicka på bokmärket och välj properties(alternativet längst ner) och skriv in ett namn.

Tigerkotten
2007-03-06, 15:32
Testa högerklicka på bokmärket och välj properties(alternativet längst ner) och skriv in ett namn.

Ja men det är att göra saker manuellt, visste om det redan. O det är bara lite extra jobbigt :) Men tack iaf.

Dumleman
2007-03-06, 15:47
Ok. Jag har aldrig råkat ut för det och jag backuppade mina bokmärken nyss och filen blev 839 kb stor så det är några bokmärken :). Har du nån exempelsida där det blir så? Vilken version kör du?

Tigerkotten
2007-03-06, 15:49
Ok. Jag har aldrig råkat ut för det och jag backuppade mina bokmärken nyss och filen blev 839 kb stor så det är några bokmärken :). Har du nån exempelsida där det blir så? Vilken version kör du?

Alla favoriter jag lägger till blir så, har fungerat förut. Men var ett tag sedan, men nu börjar det bli lite väl drygt :D

2.0.0.2

O damn jag som tyckte jag har många bokmärken :D Min html fil när man väljer exportera blev 350kb :)

Dumleman
2007-03-06, 15:57
This article deals with Firefox issues caused by a corrupt localstore.rdf file, which may include:

* Changes to the toolbar reset themselves after you close Firefox and start it up again
* Window size or position not remembered at startup
* Bookmarks appear in the Bookmarks Manager but not in the main menu and can't be edited [1]
* "Add Bookmark" dialog not working [2]

http://kb.mozillazine.org/Toolbar_customizations_reset_on_startup kanske hjälper.

Tigerkotten
2007-03-06, 16:39
http://kb.mozillazine.org/Toolbar_customizations_reset_on_startup kanske hjälper.

Funkade utmärkt :D Tack

Safe Mode method: Exit Firefox completely and then restart Firefox in Safe Mode. A window called Firefox Safe Mode with some troubleshooting options will appear. Select the option "Reset toolbars and controls" and choose "Make Changes and Restart".


Use the "Mozilla Firefox (Safe Mode)", "Mozilla Thunderbird (Safe Mode)", or "Mozilla Thunderbird (No Extensions)" shortcut in the Mozilla Firefox or Mozilla Thunderbird program folder on the Windows Start Menu. If you have deleted this shortcut, you can start in Safe Mode by selecting "Start -> Run" and entering

For Firefox:

firefox -safe-mode


Körde på den biten