handdator

Visa fullständig version : Så här ser min diet ut för sommardeffen.


Sheogorath
2007-03-05, 21:36
Yo, sup, hi.

Så här ser det ut, för de som är intresserade. Alltid kan man inspirera någon och ge någon en ny idé. Om ni vill kommentera, vänligen gör det i träningsdagboken.

Sheo goes deff (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=2136854&postcount=492)

Håll till godo. :)

Sheogorath
2007-03-05, 21:37
"Fyra bullar Polarkraft Havre" ska vara "fyra skivor (två bullar)" såg jag nu. Lätt att något blir fel när man skriver mycket.

Cerberus
2007-03-05, 21:47
gud va ja käkar som en räka haha...


hur många kcal blir allt det där?

Sheogorath
2007-03-05, 21:53
gud va ja käkar som en räka haha...


hur många kcal blir allt det där?

3500 kcal en dag med både cardio och styrka
3000 kcal en dag med bara cardio
2000 kcal en dag i fullständig vila (endast en dag i veckan; dagen efter ätardagen)

Typ så. Protein/fett är 180/90 varje dag. Resten kollisar. Detta är utgångsläget för deffen. Naturligtvis kommer energin att strypas allteftersom.

Under bulken såg varje dag ut ungefär som 3500-kcal-dagen (exempeldagen jag länkande in), minus de flesta kosttillskotten (har en betydligt mycket mindre arsenal under bulk), plus att jag vräkte i mig annat energirikt jag ville. Bröd, kakor, choklad osv. Låg nog sällan under 4200 kcal skulle jag tro.

tigerofsweden
2007-03-05, 22:02
Lycka till Hannes! Om någon kommer spurtandes förbi dina snigelpromenader så är det jag, bara så du vet *whistle*

muddler
2007-03-05, 22:36
ser väl bra ut I guess! körde nått liknande upplägg när jag försökte mig på nån form av diet här för ett tag sen... blev dock jävligt hungrig när man började krypa ner mot 3000 kcal! åt dock mer protein än du, ca 250 gram/dag , hade jag gått under det hade jag fan blivit för hungrig :D

Zakath
2007-03-05, 22:48
Ser välplanerat ut!

Men, inga grönsaker och nästan ingen frukt? Samt 8 kosttillskott.
Vad är "energidryck" förresten?

Sen tycker jag gott att du kan sänka proteinintaget till 1,5g/kg kroppsvikt, blir både billigare och ger dig mer utrymme för variation.

Longshot
2007-03-06, 00:04
Kontrollerade ätardagar? :D

Cerberus
2007-03-06, 00:11
Kontrollerade ätardagar? :D

haha, finns d såna?

Sheogorath
2007-03-06, 06:17
Ser välplanerat ut!

Men, inga grönsaker och nästan ingen frukt? Samt 8 kosttillskott.
Vad är "energidryck" förresten?

Sen tycker jag gott att du kan sänka proteinintaget till 1,5g/kg kroppsvikt, blir både billigare och ger dig mer utrymme för variation.

Jag har en marinad med tomatsås och kryddor på min Pollock, och två bananer, samt Proviva Jordgubb. På det en multivitamin/mineral och tre stycken ZMA. Jag brukar äta väldigt lite grönsaker och jag kommer fortsätta så. Håller mig frisk och kry med det här upplägget i alla fall. :)

Energidryck är den billigaste Red Bull-kopia jag kommer över. Dvs socker, koffein, taurin och B-vitaminer. Kör det alltid före och efter träning. Kommer få ett helt flak Hustler som blivit över, och när det är slut har Willys sin Powerking. Samma sak, fast olika burkar. :D

blekfet2
2007-03-06, 09:31
kan väl funka :D men byt ut ditt monohydrat mot kp3 istället :D

Scratch89
2007-03-06, 09:41
Sen är ju frågan hur social du kommer vara under dessa 14 veckor. ;)

Halldin
2007-03-06, 10:11
Är taurin + hård träning verkligen någon smart kombination?
Tänkte på diverse dödsfall som man tror är kopplat till taurin.

Eddie Vedder
2007-03-06, 10:19
Är taurin + hård träning verkligen någon smart kombination?
Tänkte på diverse dödsfall som man tror är kopplat till taurin.

I samband med alkohol ja, jag tippar på att han inte tar en grogg med energidryck efter träningen utan enbart energidrycken så de ska nog inte va nån fara.;)

Halldin
2007-03-06, 10:35
I samband med alkohol ja, jag tippar på att han inte tar en grogg med energidryck efter träningen utan enbart energidrycken så de ska nog inte va nån fara.;)
Det känner jag till, men jag tror det fanns fall även kopplat till tyngre fysisk ansträngning. Kan givetvis ha helt fel. :)

Eddie Vedder
2007-03-06, 10:53
Det känner jag till, men jag tror det fanns fall även kopplat till tyngre fysisk ansträngning. Kan givetvis ha helt fel. :)

Jaha okej, då ska jag inte motsäga dej. Det har jag nämligen heller ingen aning om, låter dock väldigt konstigt om en energidryck skulle vara hälsofarlig i samband med fysisk aktivitet.:smash: Ganska paradoxalt i såna fall.;)

Men jag vet som sagt inte jag heller.

Halldin
2007-03-06, 11:22
Jag att tror upphovet till sådana misstankar är just taurinets eventuella påverkan på hjärtat, och diverse fall de senaste åren där människor ur olika sporter (ex. fotboll, hockey, innebandy) har avlidit under träningen.
Det rör väl sig förmodligen om medfödda hjärtfel, men det är väl inte omöjligt att taurinet är en bidragande faktor.

Jag talar dock ur arslet och kan inte styrka detta, vi får väl bara hoppas på att Sheo inte avlider. :)

blekfet2
2007-03-06, 11:37
vad är det för energimängd i en påse eldorado flygplan?
400kcal? mängd kolhydrater etc.

Scratch89
2007-03-06, 11:51
vad är det för energimängd i en påse eldorado flygplan?
400kcal? mängd kolhydrater etc.

Som vanligt godis. Kolhydrater från glukossirap, protein från gelatin. Ca 85 g kolhydrater per 100 gram.

blekfet2
2007-03-06, 11:53
Som vanligt godis. Kolhydrater från glukossirap, protein från gelatin. Ca 85 g kolhydrater per 100 gram.

Ok.

nutz
2007-03-06, 15:32
Studentmat ftw! :D

Fartman
2007-03-06, 16:44
Jag att tror upphovet till sådana misstankar är just taurinets eventuella påverkan på hjärtat, och diverse fall de senaste åren där människor ur olika sporter (ex. fotboll, hockey, innebandy) har avlidit under träningen.
Det rör väl sig förmodligen om medfödda hjärtfel, men det är väl inte omöjligt att taurinet är en bidragande faktor.

Jag talar dock ur arslet och kan inte styrka detta, vi får väl bara hoppas på att Sheo inte avlider. :)

Det handlar ju trots allt om styrketräning, inte så jobbigt för hjärtat precis...

Yankeee
2007-03-06, 17:05
Det enda jag undrar är varför du inte tar koffeintabletter istället för allt blask du sätter i dig. Jag skulle inte vilja vara din mage.

z_bumbi
2007-03-06, 17:18
Det enda jag undrar är varför du inte tar koffeintabletter istället för allt blask du sätter i dig. Jag skulle inte vilja vara din mage.

Mängden koffein totalt redan i början på deffen, särskilt efter ett uppehåll, är också ganska hög.

Sheogorath
2007-03-06, 17:35
Det enda jag undrar är varför du inte tar koffeintabletter istället för allt blask du sätter i dig. Jag skulle inte vilja vara din mage.

Koffeintabletter får jag löjligt dålig effekt av i jämförelse med svart kaffe och te. Även om jag tar riktigt många. Kan nog också vara mycket psykiskt, men det finns ju, som jag förstått det, en hel del andra verksamma substanser ("alkaloider?") i te och kaffe som man kan reagera positivt på. Tabs blir jag bara skakig av. Ingen eufori eller "go" som av kaffe och te. Skulle vara intressant om någon visste något om detta.

Min mage mår hyfsat, men det förutsätter att jag håller mjölken relativt låg och dricker Proviva som jag gör. Fallerar någon av de två så blir det totalt kaos, det är mycket riktigt.

Sheogorath
2007-03-06, 17:41
Näringsvärdet i en påse Eldorado Flygplan ser ut som följer:

Energi: 425 kcal
Protein: ~11 g
Kolhydrater: ~94 g
Fett: mindre än 0,6 g

Ingredienser: socker, glukossirap från vete, vatten, gelatin, citronsyra, invertsocker, kons., arom., färg., kokosolja och bivax.

En sådan och en 250 ml energidryck blir ganska mycket kollisar. Inte supersnabba, men det fungerar riktigt fint, och är gott.

Sheogorath
2007-03-06, 17:44
(jag räknar med att endast hälften att kolhydraterna från flygplanen och energidrycken kan bilda muskelglykogen, eftersom det rör sig om till största delen sackaros, och därav överdoseringen av kolhydrat direkt efter träning)