handdator

Visa fullständig version : synbara resultat


X-ecuter
2007-03-05, 21:14
hejsan... jag är mitt uppe i deffen för tillfället och har nu tappat ca 4 kg på 4 veckor men jag ser inga visuella resultat :confused: jag startade på 26% fett så något borde jag gått ner men Borde man inte märka av det?

eller kan det vara inbillning från min sida ?*gah!*
tänkte härdaneften gå ner 0.5 kg i veckan för att vara säker på att så lite muskler som möjligt rinner av en.

Mvh // X-ecuter

Raggis
2007-03-05, 21:20
Det mesta man tappar i början, är vatten. Dessutom är det jättesvårt att se resultat på sig själv, på en sån kort tid. Jag har själv gått ner 7 kg, men ser inte direkt några jättetydliga resultat, utom att jag har fått en bättre ansiktsform.

Robbin
2007-03-05, 21:20
Tror det är väldigt svårt att se resultat på sig själv på grund av att man ser sig själv varje dag. Dagarna, tiden flyter ihop och resultaten likaså.
Du kan ju ta ett kort på dig nu och sen om 4 veckor tar du ett kort igen på samma ställe så ska du se att du har förändrats om du fortsätter att gå ner.

Sniggel
2007-03-05, 21:25
Har själv gått ner 6 kg på drygt 2 månader. Tycker också det tar tid innan man märker något. Visst märker jag lite skillnad men jag trodde det skulle vara större skillnad än så här.

Har du 26% fett så är det nog ingen större fara med 1 kg i veckan om du styrketränar regelbundet.

Eddie Vedder
2007-03-05, 21:26
Tror det är väldigt svårt att se resultat på sig själv på grund av att man ser sig själv varje dag. Dagarna, tiden flyter ihop och resultaten likaså.
Du kan ju ta ett kort på dig nu och sen om 4 veckor tar du ett kort igen på samma ställe så ska du se att du har förändrats om du fortsätter att gå ner.

Det stämmer helt klart, när man successivt ökar lr minskar i vikt långsamt är det väldigt svårt att se skillnaden. Det kan du se som nåt posotivt tycker jag för att om man tydligt efter kort tid kan se sin viktupp-/nedgång så går det för fort skulle jag säga.

Det där med ett foto är alltid bra, själv fick jag en chock när jag va hemma hos morsan å farsan i helgen. Jag har gått ner i vikt väldigt på sistone men precis som du har jag inte sett några stora skillnader men så såg jag mej själv i deras spegel å först då insåg jag att jag har gått ner ordentligt. Sist jag kollade i den spegeln var det nämligen en stor skillnad, det är samma princip som att se ett gammalt foto.

zink
2007-03-05, 22:31
Jag sitter i samma sits, ungefär, förlorat ca 4 veckor på 5 veckor, märker lite resultat i spegeln, men en sak som jag verkligen har märkt är att bäckenbenet sticker ut mycket mer än innan, alltså att jag känner det mer är förut. :)

Någon mer som har råkat ut för samma sak? ^^

Gasol-Jon
2007-03-06, 01:01
Jag tänkte precis samma sak nyligen. Denna tråd fick mig att ta fram kameran, ta några bilder och jämföra med de jag tog i början av januari, 6 kg sedan. Det är inte mycket skillnad. Aningen mindre fett på sidan av magen, kanske. All volym sitter väl i de sista kilona. :)

Eller så glömde jag tömma minneskortet sist... hm.

X-ecuter
2007-03-06, 10:18
Bra att tråden var uppskattad... joo jag märker att jag blivit smalar om midja... och jag har fått nån kommentar att jag ser smalare ut i ansiktet... så det går neråt men jag trodde ju 4 kg skulle göra mer skillnad *cupid*

Eddie Vedder
2007-03-06, 10:22
men jag trodde ju 4 kg skulle göra mer skillnad *cupid*

Hur stor skillnad det gör beror ju ofta på hur stor man är från början, du säger ju själv att din BF% va ca.26 så då va du ju relativt "välgödd" iaf. En person på 200kg kan ju tappa 20kg utan att det direkt syns nån märkbar skillnad, men om en person på 12% kroppsfett går ner 5kg kan det se ut som han/hon blivit direkt svältfödd.

Går jag ner 4 kg från nuvarande vikt skulle jag se närmast anorektisk ut förmodligen.

X-ecuter
2007-03-06, 10:51
Hur stor skillnad det gör beror ju ofta på hur stor man är från början, du säger ju själv att din BF% va ca.26 så då va du ju relativt "välgödd" iaf. En person på 200kg kan ju tappa 20kg utan att det direkt syns nån märkbar skillnad, men om en person på 12% kroppsfett går ner 5kg kan det se ut som han/hon blivit direkt svältfödd.

Går jag ner 4 kg från nuvarande vikt skulle jag se närmast anorektisk ut förmodligen.

jag förstår, så säg att jag tappar 6-7 kg till? då kommer det antagligen synas mer ;)

Popeye
2007-03-06, 16:35
skaffa ett måttband...

Dr Nick
2007-03-06, 17:03
Jag har gått ner ca 5kg på drygt 3 veckor,började på 20,2% nu ligger jag på drygt 17%,märker stor skillnad.

Som sagt ovan,att ta kort är riktigt bra för motivationen!

Kimpaa
2007-03-30, 10:02
Jag har gått ner ca. 7kg nu och jag kan ju säga att jag inte märker så mycket förrutom på vågen. Men ett måttband är bra att ha till hands, det är så jag vet att saker händer. Började på 100cm runt midjan och nu har det gått ned till 89, så bara man mäter både vikt och magen eller vad du nu vill mäta så tror jag att du börjar förstå att fettet åker bort. :D