handdator

Visa fullständig version : Att återuppta ett förhållande


Sofia4_4
2007-03-05, 21:07
Lite funderingar kring tråden där killen ville ha tillbaks sitt ex.
Jag undrar hur många har haft erfarenhet av att återuppta ett förhållande som hade tagit slut p.g.a mycket bråk och som har fungerat bättre vid nytt försök?

Jag själv har haft 0 såna.

mela
2007-03-05, 21:08
Det har aldrig fungerat något vidare väl. Fast å andra sidan har inte mina förhållanden varit så värst seriösa. 14-18 år liksom *rolleyes*

davhei
2007-03-05, 21:08
Har haft sånt förhållande, men har inte tagit upp det igen

Cilia
2007-03-05, 21:10
Jag har inte heller prövat men jag tor man måste tänka igenom det hela ordentligt. Tar man bara upp förhållandet där man slutade så är nog risken stor att man faller tillbaka i samma mönster som tidigare relativt snart.

Det gäller att bryta dom dåliga vanorna och det är inte enkelt

Dnepr
2007-03-05, 21:11
Oftast går det nog åt pipsvängen - men det behöver inte göra det. Allt beror på hur lättvindigt man gjorde slut och om man lärt sig nåt och vill och orkar fortsätta. Var det mycket bråk och andra tråkigheter så blir det nog aldrig bra - men var det bara lite tjafs så kan det säkert finnas hopp.

sundvall
2007-03-05, 21:13
Kommer ihåg att min syster och hennes killes förhållande tog slut i nästan ett halvår pga för mycket bråk, sen satsade dom igen och idag 15 år senare lever dom lyckliga med 3 barn och villa :).

Sofia4_4
2007-03-05, 21:15
Kommer ihåg att min syster och hennes killes förhållande tog slut i nästan ett halvår pga för mycket bråk, sen satsade dom igen och idag 15 år senare lever dom lyckliga med 3 barn och villa :).

wow!
det finns folk som lär sig av sina misstag.

Jompan
2007-03-05, 21:15
Kommer ihåg att min syster och hennes killes förhållande tog slut i nästan ett halvår pga för mycket bråk, sen satsade dom igen och idag 15 år senare lever dom lyckliga med 3 barn och villa :).

Se där, Där snackar vi kärlek!:thumbup:

Sofia4_4
2007-03-05, 21:21
Jag har en vännina som gjorde slut och blev sams med sin kille upprepade gånger i ca 8 år. De gifte sig och var tillsammans i 5 år, under vilka de bråkade hela tiden. Sen skilde de sig men blev ihop igen. De fortsatt att flytta isär och ihop flera gånger i 3 år till. Sen gjorde de äntligen slut, killen gifte sig med en annan tjej. De hade inte träffats på 2.5 år nu och killen ringde mig nyligen för att fråga om hon inte vill ha tillbaks honom igen för han inte kunde sluta tänka på henne.
Jag vet inte vad jag kan kalla det här! Kärlek eller besatthet.

martin_vbg
2007-03-05, 21:22
0 fungerande återupptagna relationer och kommer fortsätta så.

Yankeee
2007-03-05, 21:22
Jepp. Fungerade inte då vi var precis samma personer som innan och hade samma problem som innan. Som jag har sagt innan, människor förändrar sig oftast inte och om man gör det tar det betydligt längre tid än ett par veckor.

mangemani
2007-03-05, 21:24
har försökt en andra gång i 2 utav mina förhållanden,funkade ej.

Fjod0r
2007-03-05, 21:25
Jag har en vännina som gjorde slut och blev sams med sin kille upprepade gånger i ca 8 år. De gifte sig och var tillsammans i 5 år, under vilka de bråkade hela tiden. Sen skilde de sig men blev ihop igen. De fortsatt att flytta isär och ihop flera gånger i 3 år till. Sen gjorde de äntligen slut, killen gifte sig med en annan tjej. De hade inte träffats på 2.5 år nu och killen ringde mig nyligen för att fråga om hon inte vill ha tillbaks honom igen för han inte kunde sluta tänka på henne.
Jag vet inte vad jag kan kalla det här! Kärlek eller besatthet.

låter som att det är dags att gå i lite familjeterapi. Tycker man så jävla mycket om varandra borde man lägga ned lite energi på att lära sig att leva tillsammans.

Cilia
2007-03-05, 21:26
Jag har en vännina som gjorde slut och blev sams med sin kille upprepade gånger i ca 8 år. De gifte sig och var tillsammans i 5 år, under vilka de bråkade hela tiden. Sen skilde de sig men blev ihop igen. De fortsatt att flytta isär och ihop flera gånger i 3 år till. Sen gjorde de äntligen slut, killen gifte sig med en annan tjej. De hade inte träffats på 2.5 år nu och killen ringde mig nyligen för att fråga om hon inte vill ha tillbaks honom igen för han inte kunde sluta tänka på henne.
Jag vet inte vad jag kan kalla det här! Kärlek eller besatthet.
herregud så mycket energi det måste ta.
Imponerande att dom orkar.
Jag tror bråken var deras grej och att han gillar det lite. Då vet han att han lever.

hade dom bra återföreningssex?

Jompan
2007-03-05, 21:30
Jepp. Fungerade inte då vi var precis samma personer som innan och hade samma problem som innan. Som jag har sagt innan, människor förändrar sig oftast inte och om man gör det tar det betydligt längre tid än ett par veckor.

Håller i grunden med, fast ibland kan nog verkligheten få en att ta rejäla språng i utvecklingen också. :)

Yankeee
2007-03-05, 21:34
Håller i grunden med, fast ibland kan nog verkligheten få en att ta rejäla språng i utvecklingen också. :)

Visst kan insikten göra att det blir mycket bättre efteråt, fast det händer ju dock inte speciellt ofta :)

Sofia4_4
2007-03-05, 21:37
herregud så mycket energi det måste ta.
Imponerande att dom orkar.
Jag tror bråken var deras grej och att han gillar det lite. Då vet han att han lever.

hade dom bra återföreningssex?


Jag tror också att de gillade bråken lite.
Japp, återföreningssexet var det bästa nånsin, enligt henne.

Sofia4_4
2007-03-05, 21:40
låter som att det är dags att gå i lite familjeterapi. Tycker man så jävla mycket om varandra borde man lägga ned lite energi på att lära sig att leva tillsammans.

Nu har hon iaf sagt ett tydligt nej och hon försöker ge en annan kille en chans, men hon säger att hon är lite uttråkad med honom.
Så bäge stannar i sin olyckliga relation tills vidare.