handdator

Visa fullständig version : Äta middagen för eller efter träningen?


mas
2007-03-05, 18:00
Tjoho. Nu har man slagit till och blivit medlem på ett gym.
Min arbetsdag är mellan 8-17. 12.00 äter jag lunch. Sen blir det nån frukt på eftermiddagen, oftast i alla fall.

Jag undrar om jag kan åka direkt och träna efter jobbet och typ bara äta en banan eller nått innan jag åker och tränar. Och sen äta middag efter det att jag tränat. Eller är det bättre att äta middagen före istället för efter?

Mig spelar det ingen roll, jag undrar bara vad som är bäst :)

Vet att ni kan det här med träning och kost... Ni lyckades ju ge mig tips så jag gick ner 25 kg ^^

Om jag lyckats posta i fel avdelning så får väl någon vänlig moderator flytta posten till rätt avdelning.

Eddie Vedder
2007-03-05, 18:06
Käkar du en stadig lunch funkar det hur bra som helst att träna före middagen. At trna med en middag i magen är ingen höjdare direkt.

Känner du att du inte riktigt står dej på lunchen så öka på mellanmålet an aning bara, exempelvis en smörgås med keso utöver frukten du redan äter:thumbup:

FreCKo
2007-03-05, 22:21
Du behöver få i dig ett stabilt mål mat efter träningen, tränar du efter middagen så måste du med andra ord slänga ihop mer mat. Så av ren lathet så borde du välja att käka middag EFTER träning :D

strongmomme
2007-03-05, 22:59
Jag brukar käka 1-1,5 timma före passet och sen 1 timma efter.
Får bra tryck när jag har mat o magen.

lectris
2007-03-06, 11:04
Det är nog ganska individuellt också, personligen måste jag nästan käka min middag innan jag tränar, blir ~1h innan kanske. Får inte alls samma energi om jag äter efteråt, sen om det bara är inbillning vettetusan *rolleyes*

Sen har jag svårt att peta i mig större mängder efter att jag har tränat, blir lätt lite svagt illamående efter ett tungt pass, kanske beror på att jag hinkar i mig för mycket vatten iofs.. *screwy* middag före - prottedrink efter är min melodi. kör med det som du tycker funkar bäst, var det jag ville komma fram till. *whistle*