handdator

Visa fullständig version : Super gainer och Micro whey protein


Jack_Bauer
2007-03-05, 16:58
Har nyss köpt dessa produkter och ska börja träna imorgon.

Min frågor är När ska jag ta gainern och När ska jag ta proteindrinken för bästa möjliga resultat i sammband med styrketräningen för att gå upp ?

Tack!

NisseEriksson
2007-03-05, 17:09
Varför köper du saker som du inte har en aning om hur man ska använda?
Gainern ska du iallafall ta så snabbt som möjligt efter träningen.
Sök, det finns tusentals trådar om detta ämnet.

Handcuff
2007-03-05, 17:14
Varför köper du saker som du inte har en aning om hur man ska använda?
Gainern ska du iallafall ta så snabbt som möjligt efter träningen.
Sök, det finns tusentals trådar om detta ämnet.

+ 1 Förrutom att det finns tusentals trådar.....MILJONER ÄR DET FAKTISKT!!!!

Raggis
2007-03-05, 17:22
Trodde Jack Bauer visste allt :(

tp_88
2007-03-05, 18:07
Gainern före och/eller efter träningen. Hur mkt du ska ta beror på massa saker, t.ex. din vikt, träningsintensitet, längd på passet osv.

Protienpulver som mellanmål och/eller t.ex. som komplement vid en proteinsnål måltid.

Detta är givetvis inga absoluta sanningar, men generellt sett...

Jack_Bauer
2007-03-05, 18:27
Ok, gainern 15 min efter träning, mat en timma därefter och sen en protein drink vid läggdags. Blir det bra ?

Är 22 år gammal, 175 lång, väger ca 70 kg och vill upp till 80. Tänkte träna 4 dagar i veckan. Måndag, Tisdag, Torsdag och Fredag.

Tränat förut men vill upp snabbt i vikt!

Eddie Vedder
2007-03-05, 18:33
Ok, gainern 15 min efter träning, mat en timma därefter och sen en protein drink vid läggdags. Blir det bra ?
Tränat förut men vill upp snabbt i vikt!

Ja det är väl ett upplägg så gott som något, va inte så himla besatt av vad som är "optimalt" för nåt sånt upplägg finns inte. Vill du upp i vikt så se till att ditt energiintag överstiger din förbrukning helt enkelt.

Proteindrinken på kvällen kan ersättas med en macka om du känner för de, finns inget rätt eller fel.