handdator

Visa fullständig version : Mobilkamera till youtube?


Damien Thorne
2007-03-05, 15:21
Hej...

Om man vill lägga in det man har filmat med mobilkameran, på youtube. Hur gör man då?

Det är i formatet .3gp

Måste man först formatera om det till nåt annat format? Vilket program ska man använda då isåfall?

Kurash
2007-03-05, 15:45
Hej...

Om man vill lägga in det man har filmat med mobilkameran, på youtube. Hur gör man då?

Det är i formatet .3gp

Måste man först formatera om det till nåt annat format? Vilket program ska man använda då isåfall?

Jag googlade på "3gp to avi converter" och fick upp ett gäng olika. Har inte hittat nåt som är så himla lysande bra än dock. Brukar bli förskjutningar på ljudet eller så blir hastigheten på filmen kajko.

Piranha
2007-03-05, 16:02
Nej du kan ladda upp 3gp i youtube direkt utan att konvertera.



:thumbup:

Damien Thorne
2007-03-05, 16:02
Jag googlade på "3gp to avi converter" och fick upp ett gäng olika. Har inte hittat nåt som är så himla lysande bra än dock. Brukar bli förskjutningar på ljudet eller så blir hastigheten på filmen kajko.

Jag har provat några stycken sånna gratisprogram. Men det blev antingen error på dom eller så la den dit en fet genomskinlig reklamloggo på filmen.

På ett program så blev filen alldeles för stor. Den blev 5-600MB för 20 sekunders klipp.

Damien Thorne
2007-03-05, 16:03
Nej du kan ladda upp 3gp i youtube direkt utan att konvertera.



:thumbup:

Ahaa... Perfekt :thumbup:

Kurash
2007-03-05, 16:11
Problemet är ju att man oftast vill editera sina filmer på ett eller annat sätt, vrida dom 90 grader, lägga in kommentarer, ta bort ljudet osv. Då måste man nästan göra om dom till avi först.
Prova Miksoft, det funkar hyfsat har jag för mig.

Damien Thorne
2007-03-05, 16:35
Problemet är ju att man oftast vill editera sina filmer på ett eller annat sätt, vrida dom 90 grader, lägga in kommentarer, ta bort ljudet osv. Då måste man nästan göra om dom till avi först.
Prova Miksoft, det funkar hyfsat har jag för mig.

Det har du helt rätt i.
.3gp fungerar inte i Windows Movie Maker.

Tack för tipset om Miksoft.