handdator

Visa fullständig version : Någon som haft trasig biceps?


The Draf
2007-03-05, 13:31
Jag har nu för tredje gången gjort illa min vänstra biceps. Jag tror det är min brachioradialis eller brachioalis som spökar. Första gången jag blev skadad var när jag körde hantelflys, nu senaste var det i benpressen. Jag höll förmodligen som satan i hantaget och pressade armen uppåt.
Jag tänkte iaf höra om någon haft ett liknande problem och hur dom kommit till rätta med det?

Pez
2007-03-05, 13:45
Jag har nu för tredje gången gjort illa min vänstra biceps. Jag tror det är min brachioradialis eller brachioalis som spökar. Första gången jag blev skadad var när jag körde hantelflys, nu senaste var det i benpressen. Jag höll förmodligen som satan i hantaget och pressade armen uppåt.
Jag tänkte iaf höra om någon haft ett liknande problem och hur dom kommit till rätta med det?

Frågan är väl vad du har för problem. Du vet ju inte ens själv vad som hänt eller vad som är "skadat", hur ska nån annan kunna ge dig feedback på det?
Om det är så att du verkligen skadat biceps är det dags att gå till läkare.. är det en liten sträckning av "valfri del av armböjare" så är det vila som gäller.

The Draf
2007-03-05, 14:34
Njaa, nån liten sträckning är det inte. Tar flera veckors vila innan det blir bättre. Syftet med tråden var att höra om någon haft liknande symtom och få reda på hur dom hanterat sin skada.
Läkaren skrev ut antiinflamatoriskt och sjukgymnasten tyckte jag skulle vila för att sen böra om och träna på lättare vikter med samma övning. Ingen hade något egentligt bud på vad det var som var fel.

Batman
2007-03-05, 15:31
du missade att skriva vad sjävla symptomen är, smärta ? brännande ilande värkande pulserande stickande ?

The Draf
2007-03-06, 08:41
Smärtan är molande. Det går hygligt bra att träna medans man är varm. Smärtan kommer senare när man blir kall och slappnar av. Det gör ont om man försöker massera vid muskelfästet.

Fettecke
2007-03-06, 09:04
Smärtan är molande. Det går hygligt bra att träna medans man är varm. Smärtan kommer senare när man blir kall och slappnar av. Det gör ont om man försöker massera vid muskelfästet.

gör det ont efter du släppt en skivtång eller liknande?

nått liknande var det jag fick pga för mkt biceps-träning, jag fick en inflamation i underarmen iaf... strålade från biceps ner mot handen.... inte skönt, gnussade in med linement och såndär smärtstillande gel och väntade med träning i 2 veckor, sen började om på lättare och högre reps tills biceps hängde med riktigt...

The Draf
2007-03-06, 15:40
Nej, någon strålande smärta är det int. Det molar och värker. Nypa går hur bra som helst. Däremot gör alltid ont ifall jag sträcker ut armen maximalt och trycker på med både axel och biceps med hammercurl fattning. Hammercurl med lutning är nog den ondast övning jag kan komma på. Minst farlig är stångcurl.
Och nej, jag tränar alltid med full rörelselängd i min bicepsträning.