handdator

Visa fullständig version : Tänk er för före ni postar idiotiska trådar.


Corpobal
2007-03-05, 00:20
Tycker det var otrevligt med såna där personpåhopp här på forumet, kan inte alla bara hålla en vänlig ton i fortsättningen? Syftar på den tråden med ett program som angrep en användare på forumet, den som skrev det borde ju nästan få fakking stryk!

tossefar
2007-03-05, 00:20
Den som skrev ska fåååo spööe!

Mago
2007-03-05, 00:21
Har nu anmält din tråd. Bryt inte mot reglerna tack.

Lillgrabben
2007-03-05, 00:23
Rubrik på tråden ändrad till något förståeligt.


Kan man inte uppföra sig kommer nödvändiga steg att vidtagas.

De senaste 2 trådarna jag tagit bort - om djursex samt om "mensmonster" är lysande exempel på detta.

Tänk er för före ni postar!

Achryl
2007-03-05, 00:26
Vad fan händer med kolo? I kväll har en massa trådar tagits bort känns det som. Nu får vi allt gaska upp oss och vara lite trevligare mot varandra! :thumbup:

Corpobal
2007-03-05, 00:27
Har nu anmält din tråd. Bryt inte mot reglerna tack.

Visst är det lätt att gömma sig här Herr Mago, eller ska jag säga Svago kanske?! Har uttalat mina utmaningar öppet till dig upprepade gånger men alltid mötts av undanslingrande svar....

Corpobal
2007-03-05, 00:28
Vad fan händer med kolo? I kväll har en massa trådar tagits bort känns det som. Nu får vi allt gaska upp oss och vara lite trevligare mot varandra! :thumbup:

Definitiv, önskar att alla bara kunde vara som vassle och maltodextrin i en skön blandning efter träningen, men ibland vill nån droppa i lite beska droppar och såna användare är en ständig plåga. Då menar jag t.ex. Mago.

Loke
2007-03-05, 00:29
Och så är det så komiskt att när någon är otrevlig så måste en bunt med andra internetkrigare komma in och vara minst lika dryga tillbaka för att visa att dom också kan :)

Yes
2007-03-05, 00:33
Nyfiken på vad jag har missat...?

Vimpyboy
2007-03-05, 00:34
Får jag fråga varför min post blev borttagen? Den innehöll inga påhopp eller liknande (dock en något argsint mela), utan bestod av en intressant diskussion. Fanns det någon som helst regel som den bröt mot?

Mantus
2007-03-05, 00:34
Ännu en tråd har tagits bort innnan jag hann läsa klart den.*gah!* Håller dock helt och fullt med Mela ända till första sidan i wimps klagotråd, den andra fick jag aldrig stifta bekantskap med eftersom lillgrabben offrar nattsömnen för att bringa ordning på kolo.

L-Sami
2007-03-05, 00:34
Definitiv, önskar att alla bara kunde vara som vassle och maltodextrin i en skön blandning efter träningen, men ibland vill nån droppa i lite beska droppar och såna användare är en ständig plåga. Då menar jag t.ex. Mago.

Hoppas att du inte menar EsaPro med det beska, eftersom EsaPro är goda grejer :D

mela
2007-03-05, 00:36
Kan länka till den här sidan Forumregler (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=6018)

Corpobal
2007-03-05, 00:36
Jaså och du mår bra när du kommer med såna kommentarer mot användare som vill uttrycka sina åsikter här på forumet "Loke". Du har kanske inte tänkt på att en del har svårt att föra sin talan utanför hemmets vrå, begränsade av ett psykologiskt eller mentalt handikapp. Ska dessa inte heller få använda internätet som är det enda utloppet dom har för dom här känslorna? Utan bemötas med sådana hånfulla epitet som "internetkrigare"?? :furious:

Corpobal
2007-03-05, 00:37
Jaså och du mår bra när du kommer med såna kommentarer mot användare som vill uttrycka sina åsikter här på forumet "Loke". Du har kanske inte tänkt på att en del har svårt att föra sin talan utanför hemmets vrå, begränsade av ett psykologiskt eller mentalt handikapp. Ska dessa inte heller få använda internätet som är det enda utloppet dom har för dom här känslorna? Utan bemötas med sådana hånfulla epitet som "internetkrigare"?? :furious:

EDIT: Ett handikapp kan vara t.ex. extrem fetma eller rädsla för att lämna hemmet.

Vimpyboy
2007-03-05, 00:41
Kan länka till den här sidan Forumregler (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=6018)

Tack för länken. Okej, då ska vi ses vart min tråd bröt mot reglerna...

§1. När det gäller dopning och tillhörande prestationshöjande kemiska preparat är diskussioner om användande och försäljning av dessa förbjudet. Undantag gäller bl.a. koffein, astmamediciner och liknande. Använd sunt förnuft. Moderatorerna har rätt att ta bort tvivelaktiga inlägg utan förklaring.


Inga som helst problem där.

§2. Reklam för andra webbutiker, spam och liknande typer av säljande reklam är förbjudet.


Nope.

§3. Länkar till andra butiker som säljer likartade varor som Kolozzeum undanbedes. Kolozzeum är ett vinstdrivande företag som erbjuder denna tjänst helt gratis till alla som är intresserade av träning.


Nepp.

§4. Alla typer av personpåhopp eller kränkande inlägg är förbjudet. Detta inkluderar även nazistiska, rasistiska och likartade inlägg. På Kolozzeum diskuterar vi inte heller nerladdning av upphovsrättsskyddat material (fildelning).


Nej, det fanns inga påhopp utan var en diskussion om ett eventuellt påhopp.

§5. Irrelevanta nonsensinlägg som inte har med forumet eller en diskussion att göra kommer att raderas. Dvs folk som skriver något helt ovidkommande mest för att jävlas eller förstöra. Upprepningar leder till varning.


Hepp inte där heller.

§6. När du postar ett inlägg, se då till att du postar det i rätt kategori. En post rörande träning hör inte hemma i ”kost & näring”. Postar du fel av misstag, skicka då ett PM till en moderator, så flyttar vi inlägget åt dig.


Passade in rätt bra i allmänt.

§7.Moderatorer har rätt att ändra/ta bort inlägg utan förklaring om dom anser att inlägget strider mot forumets regler.

Behövdes inte då det inte bröt mot några regler.

§8. Om någon vill fråga eller klaga på att ett inlägg ändrats eller tagits bort ska den personen skicka ett privatmeddelande till någon av moderatorerna istället för att starta en ny tråd under allmänt forum! Sådana trådar kommer att raderas!


Vet inte vilken moderator det var.

Slutsats
Min tråd togs bort utan några som helst belägg.

Men då Mela verkade ta illa upp, så kanske hon kan dra sin version?

Dumleman
2007-03-05, 00:43
Tycker det var otrevligt med såna där personpåhopp här på forumet, kan inte alla bara hålla en vänlig ton i fortsättningen? Syftar på den tråden med ett program som angrep en användare på forumet, den som skrev det borde ju nästan få fakking stryk!
Ja den tråden var mycket osmaklig.

Dumleman
2007-03-05, 00:45
Vimpyboy ok tänker du gå vidare och överklaga beslutet i svea hovrätt? Vilken försvarsadvokat väljer du? Leif Silbersky?

mela
2007-03-05, 00:45
Slutsats
Min tråd togs bort utan några som helst belägg.

Men då Mela verkade ta illa upp, så kanske hon kan dra sin version?

Kul att du kände dig träffad.
Men det inlägget var främst riktat till oyeah som borde läsa regeln om personpåhopp.

Din tråd togs antagligen bort eftersom den diskuterade den tidigare tråden som oyeah gjorde och syftade till någonting jag hade skrivit.

Hade du formulerat dig annorlunda och folk inte hade käftat (ursäkta ordvalet om du nu inte gillar det) i tråden hade den säkerligen fått vara kvar.

Cerberus
2007-03-05, 00:45
fattar ingenting!! vad har ja missat?

Lellan
2007-03-05, 00:48
fattar ingenting!! vad har ja missat?

En tråd som försökte göra sig lustig på någons bekostnad men missade att lägga till humor och ta bort risken att såra någon samt en tråd som lämnade ut någon som hade eller inte hade diskuterat något på ett annat forum som inte är tillåtet att diskutera här.

Inte mkt eller värt att läsa med andra ord.

Mantus
2007-03-05, 00:49
Vimpyboy ok tänker du gå vidare och överklaga beslutet i svea hovrätt? Vilken försvarsadvokat väljer du? Leif Silbersky?

Han är väl inte domare heller.*slap*

Vimpyboy
2007-03-05, 00:49
Kul att du kände dig träffad.
Men det inlägget var främst riktat till oyeah som borde läsa regeln om personpåhopp.

Ber om ursäkt då jag trodde att tråden var tillägnad mig.

Din tråd togs antagligen bort eftersom den diskuterade den tidigare tråden som oyeah gjorde och syftade till någonting jag hade skrivit.

Hade du formulerat dig annorlunda och folk inte hade käftat (ursäkta ordvalet om du nu inte gillar det) i tråden hade den säkerligen fått vara kvar.

Jag försökte hålla ner tonen i tråden, men vissa andra (inga namn) lyckades inte hålla ned den, utan var tvungna att misshandla tråden verbalt.

Synd att det ska behöva bli så.

Cerberus
2007-03-05, 00:50
En tråd som försökte göra sig lustig på någons bekostnad men missade att lägga till humor och ta bort risken att såra någon samt en tråd som lämnade ut någon som hade eller inte hade diskuterat något på ett annat forum som inte är tillåtet att diskutera här.

Inte mkt eller värt att läsa med andra ord.

hmm ok, låter ju inte som en bra idé.

Corpobal
2007-03-05, 00:50
Vimpyboy ok tänker du gå vidare och överklaga beslutet i svea hovrätt? Vilken försvarsadvokat väljer du? Leif Silbersky?

Tycker du är osmaklig, att försöka göra åtlöje av Vimpyboy på det sättet. Sluta försöka spela Allan.

mela
2007-03-05, 00:51
Ber om ursäkt då jag trodde att tråden var tillägnad mig.



Jag försökte hålla ner tonen i tråden, men vissa andra (inga namn) lyckades inte hålla ned den, utan var tvungna att misshandla tråden verbalt.

Synd att det ska behöva bli så.

Personligen tyckte jag att din tråd var helt onödig, iaf just ikväll med de trådar som startats innan. Visst skall folk hålla ett vårdat språk på forumet, MEN vid sådana trådar som startades krävdes hårda ord.

Jag må vara trött och allmänt grinig idag, men jag accepterar inte personpåhopp. Det är barnsligt och sjukt onödigt.

Vimpyboy
2007-03-05, 00:51
hmm ok, låter ju inte som en bra idé.

Precis. Men sen togs även en tråd bort som jag hade skapat som handlade om just språkbruket som användes i en av de borttagna trådarna där en diskussion hölls - som enligt mig var väldigt intressant - togs bort utan vidare förklaring.

Kan den moderator som tog bort min tråd vara vänlig och skicka ett PM med en förklaring?

Vimpyboy
2007-03-05, 00:53
Tycker du är osmaklig, att försöka göra åtlöje av Vimpyboy på det sättet. Sluta försöka spela Allan.

Tack för stödet Corpobal. Tyvärr är en majoritet här alldeles för omogen för att kunna bete sig. Kanske borde finnas en 15-årsgräns på forumet?

mela
2007-03-05, 00:53
Kan den moderator som tog bort min tråd vara vänlig och skicka ett PM med en förklaring?

Skicka ett PM till moderatorerna.

Snake
2007-03-05, 00:53
Tack för stödet Corpobal. Tyvärr är en majoritet här alldeles för omogen för att kunna bete sig. Kanske borde finnas en 15-årsgräns på forumet?

Hörde jag ett *klirr* ?

mela
2007-03-05, 00:54
Tack för stödet Corpobal. Tyvärr är en majoritet här alldeles för omogen för att kunna bete sig. Kanske borde finnas en 15-årsgräns på forumet?

Jag tror att ett intelligenstest hade varit mer på plats då det finns 12åringar som kan bete sig som folk, till skillnad från vissa som är över 20.

Mantus
2007-03-05, 00:54
Hörde jag ett *klirr* ?

Jag vet att jag hörde ett iaf. Vimpyboy har en bra kastarm.

tossefar
2007-03-05, 00:56
Precis. Men sen togs även en tråd bort som jag hade skapat som handlade om just språkbruket som användes i en av de borttagna trådarna där en diskussion hölls - som enligt mig var väldigt intressant - togs bort utan vidare förklaring.

Kan den moderator som tog bort min tråd vara vänlig och skicka ett PM med en förklaring?

Vad är ditt problem? Det står tydligt i reglerna man inte får starta trådar för att diskutera en annan tråds borttagning. Det står även att modsen varken behöver eller ska svara på varför en tråd togs bort. Förstår du inte själv varför din rök så har du större problem än vad vi kan hjälpa dig med.

Corpobal
2007-03-05, 00:56
Klirr vad? Eller tycker ni det är kul att använda hemliga språket som i fjärde klass?

Vimpyboy
2007-03-05, 00:56
Personligen tyckte jag att din tråd var helt onödig, iaf just ikväll med de trådar som startats innan. Visst skall folk hålla ett vårdat språk på forumet, MEN vid sådana trådar som startades krävdes hårda ord.

Jag må vara trött och allmänt grinig idag, men jag accepterar inte personpåhopp. Det är barnsligt och sjukt onödigt.

Anledningen till att jag startade den just ikväll var pga språkbruket i de borttagna trådarna.

Att du inte accepterar personpåhopp är inte konstigt, det är det inte många som gör, men ibland får man ta det som sägs med en gnutta salt, och inse att det ändå är det allmäna forumet här där många liknande saker sägs. Att en tråd innehåller ironi är inte direkt ovanligt i den här delen av forumet.

Vimpyboy
2007-03-05, 00:57
Skicka ett PM till moderatorerna.

Vilken? Allihopa? Hade varit bättre om personen i fråga hade skickat ett direkt vid borttagandet.

mela
2007-03-05, 00:57
Anledningen till att jag startade den just ikväll var pga språkbruket i de borttagna trådarna.

Att du inte accepterar personpåhopp är inte konstigt, det är det inte många som gör, men ibland får man ta det som sägs med en gnutta salt, och inse att det ändå är det allmäna forumet här där många liknande saker sägs. Att en tråd innehåller ironi är inte direkt ovanligt i den här delen av forumet.

Det kunde ha varit roligt om personen som startat tråden känt mig.
Men oyeah har jag ALDRIG pratat med. Har aldrig lagt märke till människan innan han startade tråden. Då är det inte roligt.

mela
2007-03-05, 00:58
Vilken? Allihopa? Hade varit bättre om personen i fråga hade skickat ett direkt vid borttagandet.

läs forumsreglerna igen.

Vimpyboy
2007-03-05, 00:58
Hörde jag ett *klirr* ?

Kan du förklara vad du menade med det där?

Snake
2007-03-05, 00:58
Klirr vad? Eller tycker ni det är kul att använda hemliga språket som i fjärde klass?

:)

Vimpyboy
2007-03-05, 00:59
Vad är ditt problem? Det står tydligt i reglerna man inte får starta trådar för att diskutera en annan tråds borttagning. Det står även att modsen varken behöver eller ska svara på varför en tråd togs bort. Förstår du inte själv varför din rök så har du större problem än vad vi kan hjälpa dig med.

Ser det ut som att det var jag som startade tråden? Nej, precis. Däremot skrev jag ett inlägg i en tråd som redan är inne på ämnet.

Tolkia
2007-03-05, 01:00
Klirr vad? Eller tycker ni det är kul att använda hemliga språket som i fjärde klass?
Bildat till uttrycket "att kasta sten i glashus". Liknande, tämligen ofta förekommande bildningar till samma uttryck är "det klirrar i glashuset", "stenarna flyger [i glashuset]" etc. Personligen tycker jag att det klirrar rätt bra på fler än ett håll här.

Vimpyboy
2007-03-05, 01:01
Bildat till uttrycket "att kasta sten i glashus". Liknande, tämligen ofta förekommande bildningar till samma uttryck är "det klirrar i glashuset", "stenarna flyger [i glashuset]" etc. Personligen tycker jag att det klirrar rätt bra på fler än ett håll här.

Tack för tolkningen. Förstår dock ej syftet med det i den här tråden.

Corpobal
2007-03-05, 01:02
Bildat till uttrycket "att kasta sten i glashus". Liknande, tämligen ofta förekommande bildningar till samma uttryck är "det klirrar i glashuset", "stenarna flyger [i glashuset]" etc. Personligen tycker jag att det klirrar rätt bra på fler än ett håll här.

Ok, tack för förklaringen. Ja det var ju jättekul HAHAHA kan inte dessa moderna Charlie Chaplins börja turnera med sin banbrytande humor bestående av associationer och hemliga kodspråk.

Tolkia
2007-03-05, 01:03
Att du inte accepterar personpåhopp är inte konstigt, det är det inte många som gör, men ibland får man ta det som sägs med en gnutta salt, och inse att det ändå är det allmäna forumet här där många liknande saker sägs. Att en tråd innehåller ironi är inte direkt ovanligt i den här delen av forumet.
Det kanske är på sin plats att påpeka ironi inte är en skylt att gömma sig bakom som bakom en sköld när någon reagerar på ens ordval. "Amagad, jag var ju irooooonisk!!!!111!1one!"

Vimpyboy
2007-03-05, 01:03
Ok, tack för förklaringen. Ja det var ju jättekul HAHAHA kan inte dessa moderna Charlie Chaplins börja turnera med sin banbrytande humor bestående av associationer och hemliga kodspråk.

För att citera en stor del av medlemmarna här:

"Word!"

Snake
2007-03-05, 01:04
Tack för tolkningen. Förstår dock ej syftet med det i den här tråden.

Haha, om du inte förstår det så tycker jag att vi kan konstatera att Tossefars "så har du större problem än vad vi kan hjälpa dig med." stämmer ganska bra.

Lillgrabben
2007-03-05, 01:05
Vilken? Allihopa? Hade varit bättre om personen i fråga hade skickat ett direkt vid borttagandet.


Orsak att din tråd togs bort:

Följdverkan av borttagandet av tramstrådarna. Detta då det är stor risk att förolämpningarna fortsätter "hagla".

Trams & otrevligheter är inget som gagnar en bra stämning på forumet.

Bra gjort av er som rapporterar liknande trams, det är mycket underlättande för skötseln av brädan.

Vimpyboy
2007-03-05, 01:06
Det kanske är på sin plats att påpeka ironi inte är en skylt att gömma sig bakom som bakom en sköld när någon reagerar på ens ordval. "Amagad, jag var ju irooooonisk!!!!111!1one!"

Om man känner sig träffad kan det sitta bättre med ett PM till personen som skrev det samt en moderator som kan ta bort inlägget, istället för att uttrycka sina känslor i lågstadienivå, dvs i stil med vad vänsteranhängare roar sig med på "reclaim the city". Istället bör man försöka hålla en hög, sofistikerad nivå och lösa det på ett moget sätt.

Vimpyboy
2007-03-05, 01:07
Haha, om du inte förstår det så tycker jag att vi kan konstatera att Tossefars "så har du större problem än vad vi kan hjälpa dig med." stämmer ganska bra.

Ber om ursäkt för att jag inte kan tänka så långt tillbaka som till den tiden då jag själv låg på din nivå.

Vimpyboy
2007-03-05, 01:09
Orsak att din tråd togs bort:

Följdverkan av borttagandet av tramstrådarna. Detta då det är stor risk att förolämpningarna fortsätter "hagla".

Visst finns det en risk för att "förolämpningarna börjar "hagla"", men då får man helt enkelt se till att säga åt de personer som kommer med sådana, alternativt dela ut en varning så att de sköter sig. Det jag ville ha var en tråd med en mogen diskussion om språkbruket på forumet. Det enda jag gjorde var att referera till en borttagen tråd.

Jag kan inte se något fel med det.

Snake
2007-03-05, 01:09
Ber om ursäkt för att jag inte kan tänka så långt tillbaka som till den tiden då jag själv låg på din nivå.

Nu måste även du hört klirr-ljudet?

Vimpyboy
2007-03-05, 01:11
Nu måste även du hört klirr-ljudet?

Det enda jag kunde höra var mitt brummande kylskåp och min kurrande mage.

Corpobal
2007-03-05, 01:11
Nu måste även du hört klirr-ljudet?

HAHA. Kan inte du bara ta och stoppa närmsta proteinpåse över skallen? Ska du komma och föreläsa för Vimpyboy när du själv är världens största forum-kliché med din brud-avatar och kaxiga location.

Vimpyboy
2007-03-05, 01:12
HAHA. Kan inte du bara ta och stoppa närmsta proteinpåse över skallen? Ska du komma och föreläsa för Vimpyboy när du själv är världens största forum-kliché med din brud-avatar och kaxiga location.

Tack, kunde inte ha sagt det bättre själv.

För länge sen jag var aktiv på lunarstorm för att jag ska ha blivit bekant med de orden.

Snake
2007-03-05, 01:14
HAHA. Kan inte du bara ta och stoppa närmsta proteinpåse över skallen? Ska du komma och föreläsa för Vimpyboy när du själv är världens största forum-kliché med din brud-avatar och kaxiga location.

Jag har å andra sidan inte hävdat att jag på något sätt skulle vara mogen. Så kom med något bättre nästa gång.

Mantus
2007-03-05, 01:14
Klirr vad? Eller tycker ni det är kul att använda hemliga språket som i fjärde klass?

Folk med utvecklad associationsförmåga förstod säkert.


Edit: Jaha det förstod du sent omsider.

Corpobal
2007-03-05, 01:16
Folk med utvecklad associationsförmåga förstod säkert.

Ja, alla som använder töntiga assocationer till ordspråk i sitt vardagliga tal förstod säkert också. Såna som du.

Mantus
2007-03-05, 01:17
Om man känner sig träffad kan det sitta bättre med ett PM till personen som skrev det samt en moderator som kan ta bort inlägget, istället för att uttrycka sina känslor i lågstadienivå, dvs i stil med vad vänsteranhängare roar sig med på "reclaim the city". Istället bör man försöka hålla en hög, sofistikerad nivå och lösa det på ett moget sätt.

Som du gjort menar du?:) Du har inte ett uns självinsikt antar jag?

Vimpyboy
2007-03-05, 01:18
Folk med utvecklad associationsförmåga förstod säkert.

Rättelse: Folk med stor kunskap om de nuvarande "inneorden" på internet förstod säkert.

Förstår inte varför man inte helt enkelt kan använda sig utav ett ordspråk, utan måste använda ett ord med två asterisker för att uttrycka sig.

Med andra ord är man dum om man inte associerar *vägbygge* med "Alla vägar bär till Rom"?

Dumleman
2007-03-05, 01:18
Corpobal och vimpy hyr ett rum.

Mantus
2007-03-05, 01:19
Ja, alla som använder töntiga assocationer till ordspråk i sitt vardagliga tal förstod säkert också. Såna som du.

Ja, medan sådana som du med en associationsförmåga som lämnar en hel del i övrigt att önska alltid kommer stå med ett fånigt flin på läpparna och undra vad för något man missat.

Vimpyboy
2007-03-05, 01:19
Som du gjort menar du?

Precis.

Mental
2007-03-05, 01:19
Ja, alla som använder töntiga assocationer till ordspråk i sitt vardagliga tal förstod säkert också. Såna som du.

Allmänbildat folk med andra ord?

Tolkia
2007-03-05, 01:20
Eftersom ordspråk verkar vara populärt bidrar jag med ytterligare ett som börjar kännas mer och mer på sin plats ju längre tråden växer sig:
Bättre tiga och tas för en idiot än tala och undanröja varje tvivel.

Godnatt, pojkar.

Mantus
2007-03-05, 01:20
Rättelse: Folk med stor kunskap om de nuvarande "inneorden" på internet förstod säkert.

Förstår inte varför man inte helt enkelt kan använda sig utav ett ordspråk, utan måste använda ett ord med två asterisker för att uttrycka sig.

Med andra ord är man dum om man inte associerar *vägbygge* med "Alla vägar bär till Rom"?


*klirr* är mig veterkigen inget inneord. Har till dags dato aldrig varken hört eller använt mig av det.

Vimpyboy
2007-03-05, 01:21
Allmänbildat folk med andra ord?

Så du tror på allvar att allmänbildat folk går runt på stan och helt plötsligt kan dra till med ett: "omg lol, asterisk klirr asterisk"?

Åh herregud...

Vimpyboy
2007-03-05, 01:22
*klirr* är mig veterkigen inget inneord. Har till dags dato aldrig varken hört eller använt mig av det.

Men du menar att man är korkad om man inte direkt associerar det med ett ordspråk?

Mantus
2007-03-05, 01:22
Så du tror på allvar att allmänbildat folk går runt på stan och helt plötsligt kan dra till med ett: "omg lol, asterisk klirr asterisk"?

Åh herregud...

Nu missuppfattar du. Förhoppningsvis med vilje annars tycker jag nästan lite synd om dig.

Corpobal
2007-03-05, 01:23
Ja, medan sådana som du med en associationsförmåga som lämnar en hel del i övrigt att önska alltid kommer stå med ett fånigt flin på läpparna och undra vad för något man missat.

Nej till skillnad från din naturliga reaktion i sådana lägen så ser jag ingen anledning att skratta åt något jag inte förstår. Har nämligen inget stort behov av att bevisa min intelligens för andra, vilket du verkar ha här på forumet.

Mantus
2007-03-05, 01:23
Men du menar att man är korkad om man inte direkt associerar det med ett ordspråk?

Nej och det hoppas jag att man inte kan tolka in i mina inlägg.

Corpobal
2007-03-05, 01:24
Eftersom ordspråk verkar vara populärt bidrar jag med ytterligare ett som börjar kännas mer och mer på sin plats ju längre tråden växer sig:


Godnatt, pojkar.

Sov gott I ditt Ivory Tower of Enlightenment.

Mental: Om den där förkortningen med tillhörande association är din uppfattning av allmänbildning så måste jag säga att du är fel ute.

Mantus
2007-03-05, 01:25
Nej till skillnad från din naturliga reaktion i sådana lägen så ser jag ingen anledning att skratta åt något jag inte förstår. Har nämligen inget stort behov av att bevisa min intelligens för andra, vilket du verkar ha här på forumet.

Jag har inget behov av att verka intelligent på ett forum, inget som jag skriver författas med annat än mitt egna tyckande i fokus. Diskussioner verkar göra dig fasligt irriterad.

Mantus
2007-03-05, 01:32
Jag följer Tolkias strålande tanke och går och lägger mig. Får se om tråden är kvar när jag vaknar.

Vimpyboy
2007-03-05, 01:34
Nej och det hoppas jag att man inte kan tolka in i mina inlägg.

Jag tolkade det så när du skrev "Folk med utvecklad associationsförmåga förstod säkert". Jag kan inte påstå att jag har dåligt utvecklad associationsförmåga, men jag kunde ej heller relatera "*klirr*" till ett ordspråk. Kan dock bero på att jag aldrig har hamnat i den situationen att jag måste tolka något sådant.

För att man skall använda troper som något ethos-höjande kan det vara en fördel om mottagaren uppfattar det som detta, annars har det sagts utan någon som helst postiv verkan, utan snarare som det motsatta.

Vimpyboy
2007-03-05, 01:36
Jag följer Tolkias strålande tanke och går och lägger mig. Får se om tråden är kvar när jag vaknar.

God natt och tack för en trevlig diskussion. :)

Mantus
2007-03-05, 01:39
Jag tolkade det så när du skrev "Folk med utvecklad associationsförmåga förstod säkert". Jag kan inte påstå att jag har dåligt utvecklad associationsförmåga, men jag kunde ej heller relatera "*klirr*" till ett ordspråk. Kan dock bero på att jag aldrig har hamnat i den situationen att jag måste tolka något sådant.

För att man skall använda troper som något ethos-höjande kan det vara en fördel om mottagaren uppfattar det som detta, annars har det sagts utan någon som helst postiv verkan, utan snarare som det motsatta.

Att slänga ur sig saker man studerar som är helt irrelevanta i ämnet för att plocka diskussionsmässiga pluspoäng är i mitt tycke aningen förkastligt rent debattmässigt. Enbart min egen åsikt dock.

God natt.

Vimpyboy
2007-03-05, 01:40
Att slänga ur sig saker man studerar som är helt irrelevanta i ämnet för att plocka diskussionsmässiga pluspoäng är i mitt tycke aningen förkastligt rent debattmässigt.

Var ett tag sedan jag läste retorik, men kan du utveckla det med att det är irrelevant? Jag kan inte se någon som helst irrelevans i det jag skrev.

Röda_Lacket
2007-03-05, 02:24
Sov gott I ditt Ivory Tower of Enlightenment*popcorn*

Litecore
2007-03-05, 02:47
men lolikopter, vilken onödig tråd, så här är ett till onödigt inlägg i debatten.

Pez
2007-03-05, 02:52
Att: Corpobal, Vimpyboy och alla som känner sig träffade.

Ni har haft erat roliga nu. Det räcker.
Att sitta och försöka snärja varandra i retoriska fallgropar, gnabba om semantik samt sitta och klanka, ironisera och vara sarkastisk mot andra personer över Internet är säkert jätteroligt för er.
Men det är varken trevligt eller humoristiskt för någon annan. Speciellt inte när det innebär att folk kommer "i kläm".
Hur som helst så ser inte jag det "roliga" i nåt ni skrivit ikväll.. och jag bestämmer här.

Sluta, lägg ner, höj nivån, skärp er, bli produktiva eller dra. Det är så enkelt.

Observera - bara för att det är "Allmänt.." så innebär inte det att man inte kan få varningar för spam.

Vimpyboy
2007-03-05, 03:01
Pez, visst är det synd att vissa hamnar i kläm ibland, men jag förstår inte varför man inte ska få hålla en seriös diskussion? Att se det som spam förstår jag inte...

Pez
2007-03-05, 03:05
Pez, visst är det synd att vissa hamnar i kläm ibland, men jag förstår inte varför man inte ska få hålla en seriös diskussion? Att se det som spam förstår jag inte...
Det du skrivit de senaste timmarna har du skrivit för ditt eget höga nöjes skull.
Det är spam. Du kan välja, antingen så skärper du dig och blir en produktiv, uppskattad medlem.. eller så blir du en varnad medlem.
Det är, som sagt, så enkelt. Jag tänker inte debattera frågan.

Vimpyboy
2007-03-05, 03:10
Visst, jag har skrivit för egen nöjes skull, men det är väl ofta det man gör när man diskuterar? Det är just det tråden innehåller - en diskussion. Personligen så tycker jag att den har varit riktigt trevlig då jag tycker om att debattera om saker och ting, men att sen få höra att det bara är spam förstår jag inte?

Ta t.ex. tråden med hur folk klär sig, kan man inte ta det som spam då lika gärna eftersom folk lägger upp en bild på sig själv för att sedan få kommentarer på det? Det skiljer sig inte mycket från att komma med en åsikt och sen få höra andras åsikter om den.

Men visst, vill du ge mig en varning för att jag uttrycker mina åsikter så gör det. Det är som du sa du som bestämmer.

Pez
2007-03-05, 03:14
Visst, jag har skrivit för egen nöjes skull, men det är väl ofta det man gör när man diskuterar? Det är just det tråden innehåller - en diskussion. Personligen så tycker jag att den har varit riktigt trevlig då jag tycker om att debattera om saker och ting, men att sen få höra att det bara är spam förstår jag inte?

Ta t.ex. tråden med hur folk klär sig, kan man inte ta det som spam då lika gärna eftersom folk lägger upp en bild på sig själv för att sedan få kommentarer på det? Det skiljer sig inte mycket från att komma med en åsikt och sen få höra andras åsikter om den.

Men visst, vill du ge mig en varning för att jag uttrycker mina åsikter så gör det. Det är som du sa du som bestämmer.
Var skrev jag att jag skulle ta med mig mitt lego och ha en play-date med dig? För jag har för mig att jag skrev - "Jag tänker inte debattera frågan"?

Vimpyboy
2007-03-05, 03:15
Var skrev jag att jag skulle ta med mig mitt lego och ha en play-date med dig? För jag har för mig att jag skrev - "Jag tänker inte debattera frågan"?

I see.








Men du är inte sugen på att komma med det ändå? :em:

Lostsoul4ever
2007-03-05, 07:34
Ursäkta men att folk bara orkar hålla på. Åk och träna istället för det ska jag iaf göra..

Vimpyboy
2007-03-05, 07:42
Ursäkta men att folk bara orkar hålla på. Åk och träna istället för det ska jag iaf göra..

Kom nyss hem från gymmet. ;)

skaparn
2007-03-05, 07:56
Association är svårstavat

Dnepr
2007-03-05, 08:20
Association är svårstavat

Tycker du att man ska kommentera dig när du gör stavfel? För tro mig - jag har sett det fler än en gång - och då är man bra sugen med tanke på hur ofta du tar på dig besserwisserhatten.

mini
2007-03-05, 08:22
Tycker du att man ska kommentera dig när du gör stavfel? För tro mig - jag har sett det fler än en gång - och då är man bra sugen med tanke på hur ofta du tar på dig besserwisserhatten.
Det tycker jag du ska göra eftersom det innebär att du är tvungen att läsa skaparna inlägg och på så vis bli en lite mer upplyst människa.

Dnepr
2007-03-05, 08:25
Det tycker jag du ska göra eftersom det innebär att du är tvungen att läsa skaparna inlägg och på så vis bli en lite mer upplyst människa.

Jag vet inte riktigt vem du är - men jag tar din uppmaning som en liten inbjudan och det känns faktiskt väldigt lockade. Även om det kommer hamna i kategorin 'onödiga inlägg'. Vi får se hur det blir.

skaparn
2007-03-05, 08:43
Tycker du att man ska kommentera dig när du gör stavfel? För tro mig - jag har sett det fler än en gång - och då är man bra sugen med tanke på hur ofta du tar på dig besserwisserhatten.

Dnepr. Vart kommenterade jag ett stavfel? Jag fann faktiskt inte en enda trots att ordet användes ca 20 gånger.

Kul att du har så starka känslor för mig, och jag måste börja akta mig för att du inte ska komma med en dräpande kommentar om något mina otaliga stavfel, eftersom jag sitter på så höga hästar och fallet kan göra ont.

Dnepr
2007-03-05, 08:49
Dnepr. Vart kommenterade jag ett stavfel? Jag fann faktiskt inte en enda trots att ordet användes ca 20 gånger.

Kul att du har så starka känslor för mig, och jag måste börja akta mig för att du inte ska komma med en dräpande kommentar om något mina otaliga stavfel, eftersom jag sitter på så höga hästar och fallet kan göra ont.

I ditt första inlägg efter att jag sagt att jag kommer granska dig - så bjuder du in mig direkt. Det heter 'ett enda'.
Jag gillar dig och din ironi och därför överlåter jag det här till nån annan.

mini
2007-03-05, 08:52
I ditt första inlägg efter att jag sagt att jag kommer granska dig - så bjuder du in mig direkt. Det heter 'ett enda'.
Jag gillar dig och din ironi och därför överlåter jag det här till nån annan.

En enda kommentar: du tar inte fel på användare nu?

Dnepr
2007-03-05, 08:55
En enda kommentar: du tar inte fel på användare nu?

Jag förstod att den skulle komma eller 'en enda user'. Skaparn är mänsklig även om inte du inte verkar tro det.

Ha det så roligt nu i tråden.

skaparn
2007-03-05, 09:01
I ditt första inlägg efter att jag sagt att jag kommer granska dig - så bjuder du in mig direkt. Det heter 'ett enda'.
Jag gillar dig och din ironi och därför överlåter jag det här till nån annan.

Jag krälar i stoftet från det nedbrända monumentet över min språkliga förmåga.

Grejen är att jag inte brukar sitta och märka på enstaka stavfel och det var därför jag tyckte det fanns en hel del vilja från din sida när du tolkade "Association är svårstavat" till att jag anmärkte på någons stavning. Har du något exempel på var jag har gjort det?

Språkets förfall märks inte genom att någon stavar ett ord fel en, eller till och med flera gånger, utan att man konsekvent skiter i att ens försöka skriva en välbyggd mening och använder "OMG! d e ju d d e ju!". Därför har jag inget att vinna på att, som du hävdar att jag gör, sätta mig på höga hästar och anmärka på felstavningar.

skaparn
2007-03-05, 09:01
Ha det så roligt nu i tråden.

Den lär ju ändå raderas snart.

...och ändå nöter jag på mitt tangentbord genom att skriva i den.

Nalfaren
2007-03-05, 09:31
Gruppkram!
Sluta vara elaka mot varandra.

Loke
2007-03-05, 09:57
Jaså och du mår bra när du kommer med såna kommentarer mot användare som vill uttrycka sina åsikter här på forumet "Loke". Du har kanske inte tänkt på att en del har svårt att föra sin talan utanför hemmets vrå, begränsade av ett psykologiskt eller mentalt handikapp. Ska dessa inte heller få använda internätet som är det enda utloppet dom har för dom här känslorna? Utan bemötas med sådana hånfulla epitet som "internetkrigare"?? :furious:

Haha, shit, trodde nästan du var seriös där en stund :)

Inzza
2007-03-05, 10:12
var det bara jag som skratta så jag grät över oyeahs tråd?

mela
2007-03-05, 10:25
var det bara jag som skratta så jag grät över oyeahs tråd?

Det tyder ju på ett och annat...

Inzza
2007-03-05, 10:27
Det tyder ju på ett och annat...

Skall jag ta det som en förolämpning?

mela
2007-03-05, 10:28
Skall jag ta det som en förolämpning?

Det kan du tolka precis som du känner för.

Inzza
2007-03-05, 10:29
Det kan du tolka precis som du känner för.

Skulle man inte tänka sig för innan man posta? tycker inte dirket att dina svar har någon mening :S

mela
2007-03-05, 10:30
Skulle man inte tänka sig för innan man posta? tycker inte dirket att dina svar har någon mening :S

Det gäller även inlägg som inte tillför något till diskussionen, som ditt första inlägg om att du skrattade så du grät.

Inzza
2007-03-05, 10:31
Det gäller även inlägg som inte tillför något till diskussionen, som ditt första inlägg om att du skrattade så du grät.

Jag ställde iaf en fråga, då är det något som jag vill veta/ha svar på.

mela
2007-03-05, 10:33
Jag ställde iaf en fråga, då är det något som jag vill veta/ha svar på.

Okay. Jag skrattade inte. Och jag tycker att tråden var helt idiotisk och jag tycker att du borde skriva något annat i allmäntforumet som inte syftar till att klanka ner på mig och förolämpa mig. Jag börjar bli less på det nu.

Inzza
2007-03-05, 10:34
Okay. Jag skrattade inte. Och jag tycker att tråden var helt idiotisk och jag tycker att du borde skriva något annat i allmäntforumet som inte syftar till att klanka ner på mig och förolämpa mig. Jag börjar bli less på det nu.

snälla, kan inte du leta upp en post där jag förolämpat dig, även fast det låter som jag skrivit 58st sådana.

Kwon
2007-03-05, 10:38
Melish och Inzza

Vad hände med den varma kärleken från Göteborg? Ni låter inte som goa gubbar o gummor just nu :(

Inzza
2007-03-05, 10:39
Melish och Inzza

Vad hände med den varma kärleken från Göteborg? Ni låter inte som goa gubbar o gummor just nu :(

Bor inte i göteborg tyvärr.

Kwon
2007-03-05, 10:42
Bor inte i göteborg tyvärr.

Du vet vad jag menar gubben

"Kom igeeeeeen!" :)

PS. Det står Gothenburg på din location!

Inzza om någon trodde jag inte skulle tjafsa så med Melish, ni var ju tight förr i tiden!

egge
2007-03-05, 15:33
lol

Empe
2007-03-05, 17:00
Association är svårstavat

Instämmer.

Cilia
2007-03-05, 20:38
Tycker det var otrevligt med såna där personpåhopp här på forumet, kan inte alla bara hålla en vänlig ton i fortsättningen? Syftar på den tråden med ett program som angrep en användare på forumet, den som skrev det borde ju nästan få fakking stryk!

Visst är det lätt att gömma sig här Herr Mago, eller ska jag säga Svago kanske?! Har uttalat mina utmaningar öppet till dig upprepade gånger men alltid mötts av undanslingrande svar....
hur trevlig är du själv i den där posten?
det är inte lätt att följa sin egen uppmaning tydligen

tossefar
2007-03-05, 20:42
hur trevlig är du själv i den där posten?
det är inte lätt att följa sin egen uppmaning tydligen

Don't feed the troll...