Visa fullständig version : Skillnad på proteinet mellan keso och kvarg.
melancoolio
2007-03-04, 18:52
Det är så här att jag undrar om det är någon skillnad mellan proteinet i keso och kvarg. Jag har fått för mig att det är likvärdigt och att båda är kasein. Finns det skillnader och om ni vet om dom så är ni välkomna att posta era svar här.
Ha en trevlig afton. *popcorn*
Det är så här att jag undrar om det är någon skillnad mellan proteinet i keso och kvarg. Jag har fått för mig att det är likvärdigt och att båda är kasein. Finns det skillnader och om ni vet om dom så är ni välkomna att posta era svar här.
Ha en trevlig afton. *popcorn*
Båda är kasein, ja.
melancoolio
2007-03-04, 19:04
Jag är med dig apan. Hade för mig att det var kasein i båda.
Anledningen till att jag frågar är att min tjejkompis kompis har en pt som säger att keso är typ skräp jämfört med kvarg. Alltså att proteinet skulle skilja sig markant.
Börjar tröttna på att höra saker han säger som jag inte tycker verkar stämma.
På makronivån är det inte stor skillnad. Kvarg är slät och tjock och färskost är gyning.
På mikroplanet så har kaseinet i kvarg kvar den lilla proteindelen Kappa-kasein medan färskosten saknar Kappa-kaseinet. Skall du hitta näringsmässiga skillnader får du dela atomer.
King Grub
2007-03-04, 19:19
min tjejkompis kompis har en pt som säger att keso är typ skräp jämfört med kvarg.
Han pratar i nattmössan.
melancoolio
2007-03-04, 19:26
Han pratar i nattmössan.
Det var exakt vad jag tyckte med.
Tack alla för bra svar.
TylerDurden84
2007-03-04, 20:13
min tjejkompis kompis har en pt som säger att keso är typ skräp jämfört med kvarg. .
Vad är det för PT? Har han verkligen licens?
melancoolio
2007-03-04, 21:14
Vad är det för PT? Har han verkligen licens?
Tänker inte nämna något namn men har lär ha licens.
TylerDurden84
2007-03-04, 21:38
Det är lugnt, tänker inte anmäla honom hehe. men det en sån sak är såpass grundläggande i en PT-utbildning så det var skumt att han sagt det som du skrev.
melancoolio
2007-03-04, 21:41
Det är lugnt, tänker inte anmäla honom hehe. men det en sån sak är såpass grundläggande i en PT-utbildning så det var skumt att han sagt det som du skrev.
Jag vet inte exakt vad dom lär sig om kost i en PT utbildning men jag håller med om att det var skumt sagt.
kanske tycker hans klient väldigt mycket om keso och han vet att hon överäter om han tillåter henne att äta det :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2023, Jelsoft Enterprises Ltd.