handdator

Visa fullständig version : YES Warn 0%


bubbe
2007-03-04, 18:50
Hur länge har den lilla funktionen varit igång på kolozzeum?

Hur många procent krävs för en :banned ?

Kabuto
2007-03-04, 18:52
Märkte också just den där, visst måste det ha tillkommit idag eller nåt?

Cilia
2007-03-04, 18:52
Hur länge har den lilla funktionen varit igång på kolozzeum?

Hur många procent krävs för en :banned ?
sen idag gissar jag
Pipphi höll på med ngt fuffens på kollo på morgonen idag den fulingen

bubbe
2007-03-04, 18:53
sen idag gissar jag
Pipphi höll på med ngt fuffens på kollo på morgonen idag den fulingen

Ja den där kan man inte lita på *mini*

Allan
2007-03-04, 18:54
Läs i Infodelen. Under veckan som kommer lär några medlemmar med risigt minne få en påminnelse om att staffen på Kolozzeum glömmer inte. Har man en varning hänger den kvar!

Allan
2007-03-04, 19:02
Kan tilläggas att procentsatserna kan komma att justeras. Anser man att "hoppsan, har jag en varning? Varför då?" kan man dra iväg ett PM till moderator

PowPow
2007-03-04, 19:28
Coolt!
Jag fick enligt meddelande i tråden en varning för ett tag sedan, men jag har ändå warning 0%

Edit: Nu kan man ju fråga sig varför jag var så dum att jag påpekade det. Men det kanske tyder på ett fel i systemet? Eller så fick jag ingen varning då, och eftersom jag är så ärlig och hjälpsam nu så tycker jag inte att jag ska få någon heller :D

Allan
2007-03-04, 19:31
Coolt!
Jag fick enligt meddelande i tråden en varning för ett tag sedan, men jag har ändå warning 0%

Edit: Nu kan man ju fråga sig varför jag var så dum att jag påpekade det. Men det kanske tyder på ett fel i systemet? Eller så fick jag ingen varning då, och eftersom jag är så ärlig och hjälpsam nu så tycker jag inte att jag ska få någon heller :D

Oroa dig inte. Vi har ett par hundra att knappa in det på, och P ligger en bit bak i alfabetet. Funktionen sattes i sjön idag så det tar ett tag innan du ser det. Men det finns inte en chans att vi skulle glömma dig.

PowPow
2007-03-04, 19:33
Oroa dig inte. Vi har ett par hundra att knappa in det på, och P ligger en bit bak i alfabetet. Funktionen sattes i sjön idag så det tar ett tag innan du ser det. Men det finns inte en chans att vi skulle glömma dig.

Vad fint att ni inte förbiser mig *cupid*

Solros
2007-03-04, 19:38
Nu ska jag kolla vad jag har

EDIT 0%*cupid*

Achryl
2007-03-04, 20:09
Är det normalt att få 80 % för en varning?

Action
2007-03-04, 20:12
Är det normalt att få 80 % för en varning?

Tydligen, för det har jag också....

PM redan skickat.

Dnepr
2007-03-04, 20:13
Är det normalt att få 80 % för en varning?

I en fotbollsmatch kan man antingen få en varning först och sen en till och då tvingas lämna planen. Men man kan även bli utvisad direkt. Nu vet inte jag hur mycket detta liknar sport - men iom att det diskuteras mycket olika idrotter så kan man ju gissa.

Empe
2007-03-04, 20:14
Om ni läser info-delen så har Allan nämnt att en tillsägelse ger 40%, en varning på det ger 80% sen är det 100% = adjö.

Achryl
2007-03-04, 20:23
Jag kom på en ganska skön affärsidé, De som fått en massa procent kan betala 1 kr/% de vill bli av med på sin bar. De som verkligen ångrar att de blev bannade kan alltså få komma in igen för 100 kr. Jag tror att de som skrev på fyllan osv av misstag får en chans till då, samtidigt som spammare förmodligen inte vill lägga pengar på nåt sånt.

Nitrometan
2007-03-04, 20:25
Är det normalt att få 80 % för en varning?

Läs i Infodelen. Under veckan som kommer lär några medlemmar med risigt minne få en påminnelse om att staffen på Kolozzeum glömmer inte. Har man en varning hänger den kvar!

Om ni läser info-delen så har Allan nämnt att en tillsägelse ger 40%, en varning på det ger 80% sen är det 100% = adjö.

Ja. Tydligen.

Det är väl för att den som blir varnad ska fatta att det är allvar.

Allan
2007-03-04, 20:29
Ja. Tydligen.

Det är väl för att den som blir varnad ska fatta att det är allvar.

Yep. Inga fler chanser.

Achryl
2007-03-04, 20:30
Yep. Inga fler chanser.

Tempbannar ni vissa eller blir alla permanent bannade? Och hur ser brottskalan ut, så att säga?

Jorgen
2007-03-04, 20:31
Jag kom på en ganska skön affärsidé, De som fått en massa procent kan betala 1 kr/% de vill bli av med på sin bar. De som verkligen ångrar att de blev bannade kan alltså få komma in igen för 100 kr. Jag tror att de som skrev på fyllan osv av misstag får en chans till då, samtidigt som spammare förmodligen inte vill lägga pengar på nåt sånt.

Nja, vi kan säga 1000 spänn per procent så börjar det bli intressant.

Trance
2007-03-04, 20:31
Makt är väldigt upphetsande.

Nitrometan
2007-03-04, 20:34
Achryl: Är det inte bara lättare att låta bli att posta dumheter?

Om du är tveksam - fundera en stund till. Tror du att modsen på brädan skulle gilla det du håller på att skicka iväg? Om inte - vill du verkligen göra det?

Action
2007-03-04, 20:35
Yep. Inga fler chanser.

Så om man har 2 varningar (minns iof bara 1) för flera år sedan, så är det kört om man råkar göra ett litet snedsteg till.

Borde det inte vara schysst mot medlemmar om det fanns en tidsgräns där varningar försvinner. Då syftar jag på 1-2 år!

Cilia
2007-03-04, 20:35
Makt är väldigt upphetsande.

på mer än ett sätt

Cilia
2007-03-04, 20:36
Så om man har 2 varningar (minns iof bara 1) för flera år sedan, så är det kört om man råkar göra ett litet snedsteg till.

Borde det inte vara schysst mot medlemmar om det fanns en tidsgräns där varningar försvinner. Då syftar jag på 1-2 år!
man kan väl bara få 1 varning och sen är det tack och hej nästa gång

Action
2007-03-04, 20:37
man kan väl bara få 1 varning och sen är det tack och hej nästa gång

2, enligt info.

Empe
2007-03-04, 20:39
2, enligt info.

1 tillsägelse, 1 varning, 1 ban

Allan
2007-03-04, 20:40
För enkelhetens skull gäller fortfarande samma princip som förr. Man kan bli tillsagd, varnad och bannad. Men man kan bli varnad direkt utan att bli tillsagd först. Har man t ex länkat blir man varnad. Och då skottar mätaren upp på åttio procent. Bara så man vet att nästa övertramp är godnatt.
Man kan också bli bannad direkt, vilket händer vid hot eller grova personangrepp
Det är ett lättare sätt för moderatorerna att hålla koll.
Så småningom kanske vi justerar det här, men för tillfället är det så här det funkar. Med hundratals varnade medlemmar att hålla koll på var det brådis att införa det här.

Empe
2007-03-04, 20:42
Tempbannar ni vissa eller blir alla permanent bannade? Och hur ser brottskalan ut, så att säga?

Modsen måste missat detta. Jag vill också veta.