handdator

Visa fullständig version : Smak på Esa Pro


Da2
2007-03-04, 14:52
Finns det några planer på att släppa fler smaker än grape tonic? För den smakar ju rent ut sagt vidigt!

Gramsci
2007-03-04, 15:04
Haha, jag måste hålla för näsan varje gång jag dricker den, sjukt äcklig smak.

Thorwaldsson
2007-03-04, 15:13
EiseltUK nämnde något om en smaksättning med citron, men det skulle dröja någon/några månad/-er innan den kom i lager.

BigForre
2007-03-04, 15:13
Kommer en citrus om jag inte föstått fel...har kört med esapro i en vecka nu, har börjat gilla den :D

EiseltUK
2007-03-04, 15:18
Ja vi har en citrus på gång som smakar bättre. Inte perfekt men ganska mycket bättre. Vet inte när vi drar igång tillverkningen av den. Inget bestämt ännu.

När det gäller Grape Tonic är de aminosyrorna som slår igenom. Vi har bara grapefrukt arom men eftersom smaken blev speciellt kallade vi den grape tonic som var lite mer passande.

Nilsjohan
2007-03-04, 17:33
gött. Första gången var jag lite tveksam men numera har man vant sig och tycker att det är riktigt gott.

Lindstein
2007-03-04, 19:12
Ja vi har en citrus på gång som smakar bättre. Inte perfekt men ganska mycket bättre. Vet inte när vi drar igång tillverkningen av den. Inget bestämt ännu.


En variant med EsaPro i tablettform, helt utan tillsattser, vore inte fel heller...
Vet inte hur stor efterfrågan är, men jag skulle då gärna betala nån hundring extra per burk för det... Bara jag kanske?

Frantic
2007-03-04, 20:25
Om ni dricker den tillsammans med malto så bör ni väl ha rätt mycket vätska till. Smakar den fortfarande illa då tycker ni?

EDIT: Jag själv har inga problem med smaken

OggeP
2007-03-04, 20:40
EDIT: Jag själv har inga problem med smaken

+1 på den. Smaken är inga problem.

Cerberus
2007-03-04, 21:05
smaken va som vidrigast i början då ja nästan spydde första gångerna, nu smakar det dock helt ok. Kyckling och ris får en annan betydelse efter en esapro-drink :D

bluelight
2007-03-04, 21:46
tycker fan den är helt ok som den är, ska ni behålla båda eller ersätts grape tonic med citron?

Linnet
2007-03-05, 18:56
Godaste proteintillskottet jag smakat iaf :thumbup: Var lite hårigt i början, men nu har man ju vant sig och tycker det är mycket mindre bismak än vanliga vassle och kaseinpulver. Håller bättre i längden alltså!

EiseltUK
2007-03-05, 20:08
tycker fan den är helt ok som den är, ska ni behålla båda eller ersätts grape tonic med citron?


Citrussmaken innehåller lite sukralos så jag tror vi fortsätter med Grape Tonic så att vi har ett sötningsmedelsfritt alternativ. Vi ska givetvis forstätta att försöka finslipa båda smakerna men det är svårt att smaksätta aminosyrorna utan att överdriva tillsatserna. Med 2 % sukrolos mot normalt 0,03% skulle vi säkert kunna få smaken att bli riktgt bra men det vore kanske inte speciellt nyttigt.

Kapslar kan tänkas men det blir i så fall en dyrare produkt. Ska räkna lite på det.