handdator

Visa fullständig version : Aktivitetsfaktor för Harris & Benedict?


Popeye
2007-03-04, 13:33
Tjena, har en snabb fråga.
Vad kan vara lämpligt att använda för aktivitetsfaktor när man jobbar som bilmekaniker på dagarna och har lugna mysiga kvällar?
Träning tillkommer givetvis utanför detta...

Eddie Vedder
2007-03-04, 14:17
Tjena, har en snabb fråga.
Vad kan vara lämpligt att använda för aktivitetsfaktor när man jobbar som bilmekaniker på dagarna och har lugna mysiga kvällar?
Träning tillkommer givetvis utanför detta...

Jag tolkar din fråga som att du bara vill ha lite teorier fråna va andra tror, inte så att nån kan ge ett svar.

så jag själv skulle nog tippa på 1.4 iaf, kanske kanske uppåt 1.5 beroende på hur intensiva dina träningspass är vilket bara du själv vet. Men bilmek e ju inget kontorsjobb iaf så en viss rörelse är det ju under dom timmarna du arbetar jämfört med att sitta i ett kontor lr en föreläsningssal.

Jag tycker oxå det är skitsvårt, har iaf upptäckt att jag underskattar min aktivitetsnivå. Många överskattar nog oftare skulle jag tro då styrketräning inte är särkilt hård träning sett till energiförbrukningen i förhållande till ansträngningen.

Popeye
2007-03-04, 17:28
Jag tolkar din fråga som att du bara vill ha lite teorier fråna va andra tror, inte så att nån kan ge ett svar.

så jag själv skulle nog tippa på 1.4 iaf, kanske kanske uppåt 1.5 beroende på hur intensiva dina träningspass är vilket bara du själv vet. Men bilmek e ju inget kontorsjobb iaf så en viss rörelse är det ju under dom timmarna du arbetar jämfört med att sitta i ett kontor lr en föreläsningssal.

Jag tycker oxå det är skitsvårt, har iaf upptäckt att jag underskattar min aktivitetsnivå. Många överskattar nog oftare skulle jag tro då styrketräning inte är särkilt hård träning sett till energiförbrukningen i förhållande till ansträngningen.