handdator

Visa fullständig version : New Car.....


lauria
2007-03-04, 09:42
Ny bil på G.....
Vet dock inte vilken av dom det ska bli....

Är det någon som har nån erfarenhet av dessa två...

http://www.blocket.se/vi/11026413.htm?ca=4_s

http://www.blocket.se/vi/10765407.htm?ca=4_s


För och nack delar?....

Jorgen
2007-03-04, 09:47
Tja, båda är bra bilar. Awd gör att dom tar lite mer soppa.
Behöver du en kombi och lite mer plats så är valet lätt. S60 är lite trång i baksätet.

lauria
2007-03-04, 10:02
Tja, båda är bra bilar. Awd gör att dom tar lite mer soppa.
Behöver du en kombi och lite mer plats så är valet lätt. S60 är lite trång i baksätet.

Okej...tack för svaret....ska ut och prov köra om nån vecka när jag får tid....

Ni andra får gärna fylla på med svar...

GymTT
2007-03-04, 10:47
Provkor som sagt bada bilarna!

Volvo e bra vagnar.
AWD ar skoj!


hadet

GLC
2007-03-04, 10:50
Har en V70 AWD själv, hur bra som helst nu på vintern, resten av året känns AWD lite onödigt men det är sånt man får ta ;)

Skaffa V70 om du behöver platsen, annars S60:n. Den är lite trång där bak som Jorgen säger..

Cilia
2007-03-04, 10:51
Jag skulle ha valt AWD för att den är 1 år yngre och har gått 1000 mil mindre
men behöver du en kombi är ju valet lätt.

Jorgen
2007-03-04, 11:02
Jag skulle ha valt AWD för att den är 1 år yngre och har gått 1000 mil mindre
men behöver du en kombi är ju valet lätt.

Awd på både V70 och S60 du.

Cilia
2007-03-04, 11:25
Awd på både V70 och S60 du.
du menar att jag måste läsa allt?
jobbigt *Suck*

då säger jag s60 för att den är yngre, jag gillar lammkött

Jorgen
2007-03-04, 11:32
då säger jag s60 för att den är yngre, jag gillar lammkött

GymTT får passa sig alltså?

Pingu
2007-03-04, 11:47
Brorsan har haft v 40, s80, v70 och nu en s 70.

Bra bilar men har har haft samma problem med 3 av bilarna, luftmassamätaren har pajat och ingen av hans bilar hade gått över 5000 mil.

s 80 var han mest nöjd med i alla fall

Svårt att säga vilken du ska välja, dom bör provköras först och kolla igenom innan man kan säga bu eller bä.

Cilia
2007-03-04, 11:54
GymTT får passa sig alltså?
han börjar bli lite gammal va?

Baan
2007-03-04, 12:56
Det jag tänker på spontant är att båda bilarna är rätt dyra (om du nu inte är grym på att pruta). Självklart är det svårt prisbedöma, vissa kan anse att utrustningen är värd massa tusenlappar. Teknikens värld prisbedömare brukar funka djävligt bra tycker jag, stämmer bra på många bilar (iaf dom som har bra priser). Det är inte 100, men om du är osäker på ungefärlig pris så kan jag tipsa om den.

Srednq
2007-03-04, 16:48
tänk på att för det priset kan du få en helt ny bil av annat märke. men de beror förstås på vad du ska andvända den till

Genesis
2007-03-04, 17:20
S60 är lite trång i baksätet.
:laugh:, vilken försköning! Det är sjukt trångt. Det går möjligen om det är små barn som ska sitta bak. Annars är det ett helvete.

Jazen
2007-03-04, 17:30
Som Jorgen säger, båda bilar har AWD egenskaperna...är upp till dig hur mycket utrymme du vill/behöver ha...iof är s60 1 år nyare med nästan samma pris...men men, bara ut o testa dom

schabo-labo
2007-03-04, 17:34
Jag hade inte köpt lätt-trycksturbon. Satsa på t5:an :hbang:

Jorgen
2007-03-04, 19:08
Jag hade inte köpt lätt-trycksturbon. Satsa på t5:an :hbang:

Varför?
Du har ingen större praktiskt nytta av T5:an. Dyrare i försäkring, tar mer bensin och det är ingen större skillnad i den normala trafiken.
Skall man bara ha bilen som bruksbil finns det ingen större anledning att ge dom extra tusenlapparna för att få 50 hk mer. Alt att man chippar sin 2.4t.

MaW
2007-03-04, 21:37
Då V70:n har viscokoppling och denna inte är helt krångelfri, samt att vinkelväxeln ofta går sönder på dessa och är svindyr att byta så skulle jag helt klart välja S60:n som har Haldex.. (kanske är lite partisk då jag just har en sån bil) men men...

Som de andra sa... vill du ha utrymme välj V70, men efter årsmodell -03 då det är haldex... Annars är S60 bra mycket snyggare...

Ska man se det ut ett annat perspektiv så är V70:n lättare att göra sig av med än S60:n när du ska sälja den...

Wicked
2007-03-04, 21:52
Varför?
Du har ingen större praktiskt nytta av T5:an. Dyrare i försäkring, tar mer bensin och det är ingen större skillnad i den normala trafiken.
Skall man bara ha bilen som bruksbil finns det ingen större anledning att ge dom extra tusenlapparna för att få 50 hk mer. Alt att man chippar sin 2.4t.

Det där stämmer inte, T5-modellerna på volvo drar faktiskt lite mindre bensin än lätt-trycksturbomodellerna.

// Wicked

Arnesson
2007-03-04, 22:18
Av dem du länkade till skulle jag valt V70:in, S60 är en trevlig bil men baksätet är ett skämt.

Mitt val: http://www.blocket.se/vi/11000336.htm?ca=10_s

Yes
2007-03-04, 22:23
vinkelväxeln

Aldrig hört det uttrycket förut, vad är det? :)

Empe
2007-03-04, 22:31
Av dem du länkade till skulle jag valt V70:in, S60 är en trevlig bil men baksätet är ett skämt.

Mitt val: http://www.blocket.se/vi/11000336.htm?ca=10_s

*gah!* skitfin bil egentligen, tills man kollar in baken på den. USCH *spy*

Wayfaerer
2007-03-04, 23:12
Drivkraftsreaktionerna i ratten (pga framhjulsdrift) är störande redan i 2.4T, ännu värre i T5. Talar för AWD.

MaW
2007-03-05, 19:17
Aldrig hört det uttrycket förut, vad är det? :)

Vinkelväxeln är en fördelningslåda som fördelar kraften mellan bakhjulen och framhjulen.

Yes
2007-03-05, 19:29
Vinkelväxeln är en fördelningslåda som fördelar kraften mellan bakhjulen och framhjulen.
Typ som en diff?

Då har man lärt sig något nytt iaf. Nymodigheter som fyrhjulsdrift har jag inte så bra koll på. :D

Empe
2007-03-05, 22:05
Typ som en diff?

Då har man lärt sig något nytt iaf. Nymodigheter som fyrhjulsdrift har jag inte så bra koll på. :D

Skrota 240n Yes.