handdator

Visa fullständig version : biceps brachii


d3lez
2003-03-06, 15:57
Nu är det så att jag bara måste få veta hur jag aktiverar det innersta fästet på bicepsen. :furious:

nr 2 på bilden

http://www.exrx.net/Muscles/BicepsBrachii.html

jag tror nämnligen att den halkat efter. Kanske bara kört en masssa övningar som är bäst för det yttersta fästet.

En massa tips å råd godtages! :cryout:

Magnus
2003-03-06, 18:10
ja håll breda typ armarna 20cm från axlarna o pumpa. om du ska aktivera 1an håll händerna mot varann :laugh: :laugh:




EDIT: ursäkta men det blir nog svårt att göra det.

Martin
2003-03-06, 18:59
Håll ett brett grep när du kör med curl med skivstång, då tror jag det tar mer på det inre fästet.

d3lez
2003-03-06, 20:05
Ok tackar för tipsen :)

nästa vecka ska jag börja testa den nya "stilen" :naughty:
Hoppas att man bygger innerdelen mkt då :devil:

Allan
2003-03-06, 20:18
Jaha, och så kommer jag och förstör...
Snälla, försök bara komma ihåg att biceps är en liten eländig partikel på den stora muskelkartan. Se till att skaffa en rejält med muskler innan ni ens börjar fundera på att separera delarna. För de allra flesta räcker det kanonbra med en stångövning och en hantelövning för biceps.
Utan att vilja bli för elak skulle jag vilja säga att det behövs nog en deffad - deffad! - klubba på 42-43 cm innan man ens kan börjar se om armen är oproportionerligt utvecklad. Generellt sett kan man nog säga att det är en satans skillnad på att bedöma Cutler och en svensk snubbe som tränat ett eller två år. Men på Cutler är allting så stort att man faktiskt ser vad som brister (eller nån annan toppbyggare för den delen).
Och vad vill jag komma med det här då? Jo, i vanlig ordning - begränsa er till fullödiga basövningar, som bygger styrka och volym. I övrigt hänvisar jag till stickyn "träningsmetodik" överst på Träning, Vikter o Kondition

allan