handdator

Visa fullständig version : Varför får tjejer göra det men inte killar?


Röda_Lacket
2007-03-03, 15:07
Varför är det mer accepterat att en tjej slår en kille på nötterna än att en kille gör det mot en kille?

Dnepr
2007-03-03, 15:08
För att dom flesta tjejer är nötallergiker.

Empe
2007-03-03, 15:09
Man blir ju kallad för kärring om man slår på nötterna. Just av den anledningen att det oftast är tjejer som gör det.

Nitrometan
2007-03-03, 15:09
Varför är det mer accepterat att en tjej slår en kille på nötterna än att en kille gör det mot en kille?
Är det?

Det har jag aldrig märkt.

jogustaf
2007-03-03, 15:09
Beror det inte på situationen i båda fallen??

Jag skulle inte tycka det var speciellt kul vare sig det är tjej eller kille. Men om en kille "antastat" en tjej skulle jag nog se det som OK då tjejer oftast har ett underläge i styrka.

davvvan
2007-03-03, 15:13
Greppa melonerna å kör lite fruktsallad på det är det lugnt...

Empe
2007-03-03, 15:13
Beror det inte på situationen i båda fallen??

Jag skulle inte tycka det var speciellt kul vare sig det är tjej eller kille. Men om en kille "antastat" en tjej skulle jag nog se det som OK då tjejer oftast har ett underläge i styrka.

Om en homosexuell man antastar en annan man då? Är det okej för mannen som blir antastad då att slå bögen (ursäkta ordvalet) på nötterna?

Nitrometan
2007-03-03, 15:14
Om en homosexuell man antastar en annan man då? Är det okej för mannen som blir antastad då att slå bögen (ursäkta ordvalet) på nötterna?
Om bögen är större och starkare så är det det enligt resonemanget ovan.

Dnepr
2007-03-03, 15:17
Om bögen är större och starkare så är det det enligt resonemanget ovan.

Hur många bögar är arga och stora och starka? Det känns som att risken att springa på en förgrymmad Bob Paris är ganska liten.

Empe
2007-03-03, 15:19
Hur många bögar är arga och stora och starka? Det känns som att risken att springa på en förgrymmad Bob Paris är ganska liten.

Village People alt homosexuella sjömän.

davvvan
2007-03-03, 15:19
Hur många bögar är arga och stora och starka? Det känns som att risken att springa på en förgrymmad Bob Paris är ganska liten.

Det tackar vi för. Inte vill jag att en står test...förlåt östrogenpumpad transvestit ska dyka upp bakom ett hörn och ta ett stadigt grepp om Best Of-delen. Fyfan.

Dnepr
2007-03-03, 15:27
Village People alt homosexuella sjömän.

Village People finns väl inte längre och homosexuella sjömän är ju oftast till sjöss. Däremot kan Gardell skutta förbi men han sänker man ju med en högermiss.

Lellan
2007-03-03, 15:27
En tjej vet ju inte hur ont det gör heller. Tjejer gör heller inte tjejer med barn.

Dnepr
2007-03-03, 15:30
När en tjej gör det så ilar det visserligen till så att det känns som man ska svimma - men det känns ändå lite gulligt att hon inte riktigt vet hur en pung fungerar. Man vill liksom lära henne.

Achryl
2007-03-03, 15:51
Det är i normala fall det enda sättet för en tjej att övervinna killen om det uppstår en sån situation

jwzrd
2007-03-03, 16:03
Hur många bögar är arga och stora och starka? Det känns som att risken att springa på en förgrymmad Bob Paris är ganska liten.

Hockey-skyddskillen kanske?
http://img405.imageshack.us/img405/8907/bildkl6.jpg

Dnepr
2007-03-03, 16:05
Ja det skulle ju vara han då. Men han brukar inte bråka när han är ute - så ni kan nog vara lugna.

Pingu
2007-03-03, 16:06
Varför är det mer accepterat att en tjej slår en kille på nötterna än att en kille gör det mot en kille?

Det är det inte, i alla fall enligt mig.

Spelar ingen roll om en kille eller tjej slår mig där jag sopar till den som gör det

Fartman
2007-03-03, 16:12
Tjejer gör heller inte tjejer med barn.
Det gör dom visst, genom att låta killen stoppa snoppen i dom!
Sen kan man ju fråga sig om det är en enbart negativ egenskap att göra folk med barn, ge liv...

mangemani
2007-03-03, 16:31
jasså?
enligt vem är det mer accepterat=/?enligt dej eller?

ligne
2007-03-03, 16:34
finns inga regler i slagsmål. slå på :hbang:

GLC
2007-03-03, 16:42
Måste en tjej slåss mot en kille är ALLT ok, även slag/spark/stomp på nötterna. Möter jag någon och vill vara säker på att inte skada mig så gör jag det som krävs för att avsluta.

kspr
2007-03-03, 16:45
När en tjej gör det så ilar det visserligen till så att det känns som man ska svimma - men det känns ändå lite gulligt att hon inte riktigt vet hur en pung fungerar. Man vill liksom lära henne.

Haha så sant :thumbup:

Batman
2007-03-03, 16:48
finns inga regler i slagsmål. slå på :hbang:

joförfan, klart det finns regler, om du någonsin hamnat i slagsmål så vet du att man inte slår på bollarna om man inte är i ENORMT underläge.


Och för er tjejer som knäar i pungen utan bra anledning, ni ska veta att det ungifär samma känsla som att ta tag i klittan med en grov tång och klämma för kung o fosterland.
Fast värre.

mangemani
2007-03-03, 16:52
Måste en tjej slåss mot en kille är ALLT ok, även slag/spark/stomp på nötterna. Möter jag någon och vill vara säker på att inte skada mig så gör jag det som krävs för att avsluta.


helt klart,intämmer helt.
men att allt är ok,det är bara BS egentligen.
inget ger väl en tjej rätten till att slå en annan människa mer än en kille har rätten till att slå någon(tjejer inkluderat),båda har ju lika mycket rätt tycker jag.
(nu pratar jag om självförsvar såklart och inte gå ut på stan och klubba ner nån utan anledning).

om en tjej vevar mot mej utan anledning så vevar jag självklart tillbaks,blir det ett knäckt näsben på tjejen,so be it,skyll sej själv säger jag bara,kanske hon lär sej till nästa gång då.

MojjMojj
2007-03-03, 17:10
helt klart,intämmer helt.
men att allt är ok,det är bara BS egentligen.
inget ger väl en tjej rätten till att slå en annan människa mer än en kille har rätten till att slå någon(tjejer inkluderat),båda har ju lika mycket rätt tycker jag.
(nu pratar jag om självförsvar såklart och inte gå ut på stan och klubba ner nån utan anledning).

om en tjej vevar mot mej utan anledning så vevar jag självklart tillbaks,blir det ett knäckt näsben på tjejen,so be it,skyll sej själv säger jag bara,kanske hon lär sej till nästa gång då.

Kvinnomisshandlare!!! buuuuuuuuuu! :furious:

Jag slog tbx en gång när jag gick i 6:an, fick skit för det i flera år.. Visste inte ens vem bruden var, hon bara börjae slå mig allt va hon hade i ansiktet, helt utan anledning.. nockade henne. Tänk vad som skulle hända om det uppstod en liknande situation idag, fängelse för mig? *gah!*

Det är fusk att vara tjej! ^^

ligne
2007-03-03, 17:18
joförfan, klart det finns regler, om du någonsin hamnat i slagsmål så vet du att man inte slår på bollarna om man inte är i ENORMT underläge

det finns inga regler.

Dnepr
2007-03-03, 17:20
det finns inga regler.

Med den inställningen så hoppas jag att nån karvar ut dina ögon, knäcker dina nötter med en nötknäckare och drar ut dina tånaglar.

Jompan
2007-03-03, 17:23
När en tjej gör det så ilar det visserligen till så att det känns som man ska svimma - men det känns ändå lite gulligt att hon inte riktigt vet hur en pung fungerar. Man vill liksom lära henne.

fniss! Hur funkar det egentligen?

Dnepr
2007-03-03, 17:25
fniss! Hur funkar det egentligen?

Det hela beror väl på att jag är så förstående - att jag helt nysvimmad kan lägga min hand på hennes axel och förklara för henne, lugnt och ingående, att det är vissa saker som jag måste lära henne.

Liten Men Fet
2007-03-03, 17:26
Måste en tjej slåss mot en kille är ALLT ok, även slag/spark/stomp på nötterna. Möter jag någon och vill vara säker på att inte skada mig så gör jag det som krävs för att avsluta.

Om jag måste slåss mot nån så kör jag hela programmet jag med, va fan om nån hoppar på mig och försöker skada mig så sänker jag dom om jag kan. Oavsett kön.

Jompan
2007-03-03, 17:30
Det hela beror väl på att jag är så förstående - att jag helt nysvimmad kan lägga min hand på hennes axel och förklara för henne, lugnt och ingående, att det är vissa saker som jag måste lära henne.

Så sympatiskt som du låter, så tror jag nog inte du behöver riskera att en kvinna slår till dig på nötterna. ;)

Dnepr
2007-03-03, 17:33
Så sympatiskt som du låter, så tror jag nog inte du behöver riskera att en kvinna slår till dig på nötterna. ;)

Det tror inte jag heller - men jag är inte det minsta rädd för att det skall hända. Men det betyder ju inte att jag springer runt och skyltar med dom. Blir det nötkross så blir det - då får jag helt enkelt bara ta fram pedagogen i mig.

Jompan
2007-03-03, 17:41
Det tror inte jag heller - men jag är inte det minsta rädd för att det skall hända. Men det betyder ju inte att jag springer runt och skyltar med dom. Blir det nötkross så blir det - då får jag helt enkelt bara ta fram pedagogen i mig.

:laugh: Haha! Helt underbart. *cupid*

Dnepr
2007-03-03, 17:45
:laugh: Haha! Helt underbart. *cupid*

Bara för att jag har sagt detta nu - så betyder ju inte det att du ska springa fram och sparka mig mellan benen om vi ses. Ska du göra det så får det faktiskt vänta tills du sagt hej och snackat om lite annat först.

Jompan
2007-03-03, 18:04
Bara för att jag har sagt detta nu - så betyder ju inte det att du ska springa fram och sparka mig mellan benen om vi ses. Ska du göra det så får det faktiskt vänta tills du sagt hej och snackat om lite annat först.

Jag lovar! Har inte för vana att springa runt och slå män på ballarna... (utan att känna dem) och har inte än mött en man som skulle kunna få mig att förlora behärskningen så pass att jag faktiskt gör det. Tror nog inte heller att jag kommer möta en dylik man.

Chaan
2007-03-03, 18:42
Varför är det mer accepterat att en tjej slår en kille på nötterna än att en kille gör det mot en kille?

Ninjafeminism :D

mangemani
2007-03-03, 18:45
Kvinnomisshandlare!!! buuuuuuuuuu! :furious:




bah,kvinno"misshandlare"....mans"misshandlare"...vad är skillnaden?ingen,nada,zip.
bara konstigt folk som ej förstår bättre som har fått för sej att tjejerna har nån slags sköld som skyddar dom bara för att dom just är utav det kvinliga könet*rolleyes*.

visst,vill folk hålla på att tjura på och stå där som ett fån när en tjej slår på en,fine,be my guest,det är deras val,men om andra vill slippa en massa onödiga blåmärken och ha hälsan i behåll,så är ju en snyting tillbaks vårat val också.

Tigerkotten
2007-03-03, 18:54
Om jag måste slåss mot nån så kör jag hela programmet jag med, va fan om nån hoppar på mig och försöker skada mig så sänker jag dom om jag kan. Oavsett kön.

True that, jag är själv en kille och knäade en mellan bena. Han reste sig inte efter det iaf. Detta skedde när jag åkte tbanan.

Man får ta till de fula knepen ibland, annars kanske du själv åker ut för det.

Trance
2007-03-03, 18:56
True that, jag är själv en kille och knäade en mellan bena. Han reste sig inte efter det iaf. Detta skedde när jag åkte tbanan.

Man får ta till de fula knepen ibland, annars kanske du själv åker ut för det.

Snygg omskrivning av sög av.

Metal_boy_
2007-03-03, 19:02
Pungslag och allt vad det är. Vad hände med den gamla hederliga käftsmällen och knäsparkar? :D

mini
2007-03-03, 19:11
Inte visste jag att vi får? Jag ska nyttja min rätt lite oftare i så fall.

Chaan
2007-03-03, 19:12
och knäsparkar? :D

Arrrgh dåligt samvete.

Blev fälld (av en tjej) när jag spelade rundpingis i högstadiet och det kom såpass överrumplande att jag tappade behärskningen och sparkade henne på knäet :em:

Det var dock inget tvivel om att det var en avsiktlig fällning och hon tog det med jämnmod :)

Metal_boy_
2007-03-03, 19:19
Arrrgh dåligt samvete.

Blev fälld (av en tjej) när jag spelade rundpingis i högstadiet och det kom såpass överrumplande att jag tappade behärskningen och sparkade henne på knäet :em:

Det var dock inget tvivel om att det var en avsiktlig fällning och hon tog det med jämnmod :)

MAn slår inte tjejer *gah!*

Chaan
2007-03-03, 19:22
MAn slår inte tjejer

Roger that *cupid*

Trance
2007-03-03, 19:22
MAn slår inte tjejer *gah!*

Klart man gör, det är ju en av de populäraste våldsamma sysselsättningar vi män håller på med, spöar nog både MMA, boxning och karate i populäritet.

Snake
2007-03-03, 19:26
Klart man gör, det är ju en av de populäraste våldsamma sysselsättningar vi män håller på med, spöar nog både MMA, boxning och karate i populäritet.

+1

Metal_boy_
2007-03-03, 19:43
Roger that *cupid*

Ja. Annars gör jag en paradiddel på dina kulor med mina trumstockar.


:D ;)

Metal_boy_
2007-03-03, 19:44
Klart man gör, det är ju en av de populäraste våldsamma sysselsättningar vi män håller på med, spöar nog både MMA, boxning och karate i populäritet.

Den enda våldsamma sysselsättningen jag håller på med är onani.

Chaan
2007-03-03, 19:46
Ja. Annars gör jag en paradiddel på dina kulor med mina trumstockar.


:D ;)

Skulle du banga om Eldhroka bönade och baaaaaad..

Metal_boy_
2007-03-03, 19:47
Skulle du banga om Eldhroka bönade och baaaaaad..

Bönade och bad om vad? :)

Yankeee
2007-03-03, 19:48
Bönade och bad om vad? :)

Krossa dina kulor?

Snake
2007-03-03, 19:49
Bönade och bad om vad? :)

Penetrera dig med en buttplug?

Chaan
2007-03-03, 19:49
Bönade och bad om vad? :)

Att bli slagen.

Dnepr
2007-03-03, 19:50
Bönade och bad om vad? :)

Spendera dina kulor.

Metal_boy_
2007-03-03, 19:50
Krossa dina kulor?

Jag har pansarkalsonger med lås på. Dessutom så har jag svalt nyckeln

ligne
2007-03-03, 20:33
Med den inställningen så hoppas jag att nån karvar ut dina ögon, knäcker dina nötter med en nötknäckare och drar ut dina tånaglar.

ja jag vet inte vilken verklighet du lever i.

men i den jag lever i där misshandlas tjejer som om dom inte vore värda något. där knivhugger folk varandra och slås medvetslösa för 20 kronor. det finns ingen som helst respekt. du blir nedslagen för att du tittar fel, har fel kläder, har för snygg (eller för ful) partner, har bättre/snyggare bil osv osv.

läser du nyheterna så ser du vad som händer, dag ut och dag in.

en kille i malmö blev påkörd för att han hade SVERIGES landslagströja på sig. jo men det är ju en helt OK anledning till att köra över någon etc.

om någon försöker göra mig, eller någon jag håller kär illa, så ska vi se om det hjälper att du står bredvid och skriker "tänk på reglerna" när jag slår ihjäl dom.

mini
2007-03-03, 20:38
ja jag vet inte vilken verklighet du lever i.

men i den jag lever i där misshandlas tjejer som om dom inte vore värda något. där knivhugger folk varandra och slås medvetslösa för 20 kronor. det finns ingen som helst respekt. du blir nedslagen för att du tittar fel, har fel kläder, har för snygg (eller för ful) partner, har bättre/snyggare bil osv osv.


Hököpinge måste vara våldsamt. Själv har jag bott på olika ställen i världen och aldrig blivit misshandlad, knivhuggen eller slagen medvetslös. Inte någon i min omedelbara närhet heller vad jag vet.

Dnepr
2007-03-03, 20:41
ja jag vet inte vilken verklighet du lever i.

men i den jag lever i där misshandlas tjejer som om dom inte vore värda något. där knivhugger folk varandra och slås medvetslösa för 20 kronor. det finns ingen som helst respekt. du blir nedslagen för att du tittar fel, har fel kläder, har för snygg (eller för ful) partner, har bättre/snyggare bil osv osv.

läser du nyheterna så ser du vad som händer, dag ut och dag in.

en kille i malmö blev påkörd för att han hade SVERIGES landslagströja på sig. jo men det är ju en helt OK anledning till att köra över någon etc.

om någon försöker göra mig, eller någon jag håller kär illa, så ska vi se om det hjälper att du står bredvid och skriker "tänk på reglerna" när jag slår ihjäl dom.

Om vi alla tänkte på 'reglerna' så skulle det bli mindre av det överdrivna. Alla dom som inte gör det - gör det oftast för att andra inte gör det. Jag lever i samma värld som du - men jag tänker ändå att lugnet och det sunda förnuftet segrar till slut. Och tro mig - jag har sett mer än du anar.

ligne
2007-03-03, 20:48
i grund och botten håller jag med dig.

men försök hålla dig civilicerad i en ociliviserad situation.
det är inte alltid det lättaste.

om vi vänder på det då.
allt skit du läser om i tidiningen varje dag t.ex. "flicka våldtagen", "85-åring brutalt rånad", "pojke misshandlad av gäng" osv osv.

där är det inget snack om några regler och om jag hade bevittnat något av det där så hade jag tagit till ALLA medel jag bara kunnat för att stoppa det.

Tolkia
2007-03-03, 20:51
Jag har ju svårt att inte undra om det är någon som blivit sparkad i nötterna och till sin förvåning upptäckt att ingen ville lyncha den sparkande tjejer, eller ens tyckte särskilt synd om honom ...?

Dnepr
2007-03-03, 20:55
i grund och botten håller jag med dig.

men försök hålla dig civilicerad i en ociliviserad situation.
det är inte alltid det lättaste.

om vi vänder på det då.
allt skit du läser om i tidiningen varje dag t.ex. "flicka våldtagen", "85-åring brutalt rånad", "pojke misshandlad av gäng" osv osv.

där är det inget snack om några regler och om jag hade bevittnat något av det där så hade jag tagit till ALLA medel jag bara kunnat för att stoppa det.

Du kan inte bygga ditt tänk på allt du läser - för du får bara läsa det värsta som händer. Medias artiklar gör att folk nojar för mycket och kanske t.om stoppar med sin en liten kniv på kvällen när dom ska ut med hunden. Var leder det till? Följden blir att alla blir osäkra och rädda och rädda människor är farliga för andra och för sig själva.

ligne
2007-03-03, 21:09
jag vet inte om jag är svår att förstå eller vad problemet annars kan vara?

men det jag sa var att det inte finns några regler när det gäller vissa saker.
så är det bara, tyvärr.

här har vi ett exempel:
http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1012751,00.html

hade detta kunnat stoppas om du sa till dom att det finns "regler" att följa?
antagligen inte va.

Dnepr
2007-03-03, 21:13
jag vet inte om jag är svår att förstå eller vad problemet annars kan vara?

men det jag sa var att det inte finns några regler när det gäller vissa saker.
så är det bara, tyvärr.

här har vi ett exempel:
http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1012751,00.html

hade detta kunnat stoppas om du sa till dom att det finns "regler" att följa?
antagligen inte va.

Du fattar ju inte. Nej det går inte att stoppa om man står bredvid med megafon ock skriker 'tänk på reglerna'. Men det kanske kan stoppas om FOLK TÄNKER SUNDARE OCH MER SOM FÖRR.

Fartman
2007-03-03, 21:18
Jag har ju svårt att inte undra om det är någon som blivit sparkad i nötterna och till sin förvåning upptäckt att ingen ville lyncha den sparkande tjejer, eller ens tyckte särskilt synd om honom ...?

Det är snarare så att om en brud slår/sparkar/häller drink över dig även utan anledning så är det bara att lägga benen på ryggen då det finns minst en handfull "riddare" som kommer slå dig sönder och samman i tron om att du typ våldtagit henne eller nått.

Trance
2007-03-03, 21:25
Det är snarare så att om en brud slår/sparkar/häller drink över dig även utan anledning så är det bara att lägga benen på ryggen då det finns minst en handfull "riddare" som kommer slå dig sönder och samman i tron om att du typ våldtagit henne eller nått.

Ja, det oprovocerade våldet från tjejer är en samhällsplåga.

Lellan
2007-03-03, 21:59
Det gör dom visst, genom att låta killen stoppa snoppen i dom!

Syftningsfel..;) (om du inte menar oskyddad trekant)

Sen kan man ju fråga sig om det är en enbart negativ egenskap att göra folk med barn, ge liv...

Behöver du fråga dig det? Tur att jag har svaret. NEJ. Förresten var att föda barn helt klart den bästa upplevelsen i mitt liv. Ibland skriver inte Lellan på blodigt allvar.

Jag har förresten aldrig lyckats nita några nötter. Försökte en gång på en hultfredsfestival då en stor pojk försökte slå ihjäl (såg det ut för mina oskuldsfulla ögon) en liten pojk som var icke-våldsanhängare och bara tog emot slagen (den stora pojken blev procoverad av att lilla pojken hävdade sig vara det (typ "tryck ej på knappen/tänk inte på rosa elefanter"-syndromet).

Resultatet blev en vurpa ner för halvslänt, knät slogs ur led när det träffade sten och rodnad. Men folk ropade plötsligt "han slår tjejen!!" och vakter rusade till så lilla killen med icke-våldsprincipen vann. (om man inte räknar stenens våld mot mitt knä, som för övrigt bara var att banka till så hamnade det rätt).














(Jissesamalia varför ger man någon med ordbajsdiarré ett tangentbord.. aja, håll tillgodo*whistle* )

Caixa**
2007-03-03, 22:11
Fick in en klockren nötkrossarspark idag. Det var ganska pinsamt. Killen tjöt i två sekunder tills han kom på att han hade susp. som tack och lov skyddat det heligaste.. Tjöt av ren reflex tydligen. Han visste hur ont det skulle gjort annars. Jag kommer få ett blåmärke på foten.:(

Tror folk är betydligt mer förlåtande och förstående då jag får till såna här felträffar än om någon kille på klubben skulle det. Jag är ju trots allt tjej, och som tjej kan man ju inte veta..:em:

ligne
2007-03-03, 23:00
Men det kanske kan stoppas om FOLK TÄNKER SUNDARE OCH MER SOM FÖRR.

vi lever inte i en fantasivärld.
det här handlar om hur det är i den verkligheten vi lever i.

i en perfekt värld hade det mesta varit annorlunda.

Dnepr
2007-03-03, 23:07
vi lever inte i en fantasivärld.
det här handlar om hur det är i den verkligheten vi lever i.

i en perfekt värld hade det mesta varit annorlunda.

Men du - vad har du sett i din värld då? Du verkar ju bara ha läst en massa.

ligne
2007-03-04, 00:48
Men du - vad har du sett i din värld då? Du verkar ju bara ha läst en massa.

vem är du egentligen?

skulle jag behöva bevisat något för dig :laugh:

Mantus
2007-03-04, 01:15
Måste en tjej slåss mot en kille är ALLT ok, även slag/spark/stomp på nötterna. Möter jag någon och vill vara säker på att inte skada mig så gör jag det som krävs för att avsluta.

Vilket dåligt argument, om tjejen måste slåss pga att hon är narkotikapåverkad och en manlig polis försöker gripa henne är det då tillåtet för henne att sparka polisen på nötterna, knäa honom i magen och sedan sparka honom på nötterna medan han ligger ned?

Dnepr
2007-03-04, 01:18
vem är du egentligen?

skulle jag behöva bevisat något för dig :laugh:

Jag var bara nyfiken. Du har mest lutat dig mot det som stått i media.

ligne
2007-03-04, 01:28
Jag var bara nyfiken. Du har mest lutat dig mot det som stått i media.

för att fler ska kunna relatera till det.

om jag pratar om egna erfarenheter så kan det vara svårt för andra att sätta sig in i vad som egentligen hände vid speciella tidpunkter.

jag vill helst inte sitta här och berätta om saker som folk inte har med att göra. vissa saker är historia och berör inte alla.

som den här tråden "vilka brott har du begått"
det är ju så löjligt så det är sjukt. folk tycker verkligen att det är häftigt att "skryta" med saker dom gjort. sen skyller dom på att dom var unga och dumma när dom fortfarande inte lämnat tonåren bakom sig ... :laugh:

Mantus
2007-03-04, 01:28
Ja, det oprovocerade våldet från tjejer är en samhällsplåga.

Ja trot eller ej men det finns:) särskilt på krogen. Inte lika vanligt som att killar blir det men fulla tjejer kan också bli otroligt aggressiva. Min flickvän fick ett glas kastat i ansiktet på sig av en full tjej som trodde att min flickvän hade knuffat till henne på dansgolvet. Ärret sitter fortfarande på hakan ett år efteråt. Det var rena turen för den tjejen att min flickvän inte hann få tag på henne efteråt, hade hon gjort det så hade den tjejen inte mått bra.

Kwon
2007-03-04, 01:34
Ingen får knäcka mina nötter, tjej såsom kille, inte ens ekorren får göra det.

Mina nötter är det finaste samt det mest värdefulla jag har.

Trance
2007-03-04, 11:02
Ja trot eller ej men det finns:) särskilt på krogen. Inte lika vanligt som att killar blir det men fulla tjejer kan också bli otroligt aggressiva. Min flickvän fick ett glas kastat i ansiktet på sig av en full tjej som trodde att min flickvän hade knuffat till henne på dansgolvet. Ärret sitter fortfarande på hakan ett år efteråt. Det var rena turen för den tjejen att min flickvän inte hann få tag på henne efteråt, hade hon gjort det så hade den tjejen inte mått bra.

Jo jag vet, jag har sett det mer än en gång. Men det går ju inte direkt att jämföra med gångerna man sett en kille hoppa på en annan.

Mantus
2007-03-04, 12:47
Jo jag vet, jag har sett det mer än en gång. Men det går ju inte direkt att jämföra med gångerna man sett en kille hoppa på en annan.

Absolut inte, det finns fler aggressiva killar helt klart.

Bearius
2008-08-16, 08:36
:smash:

Nitrometan
2008-08-16, 08:44
Veckans bästa bump eller?

:thumbup:

Motorbreath
2008-08-16, 09:09
:smash:

:smash:

Corpobal
2008-08-16, 09:55
För att dom flesta tjejer är nötallergiker.

:laugh:

Bearius
2009-01-19, 20:30
bumb

Sparven från Minsk
2009-01-20, 08:03
MAn slår inte tjejer *gah!*

Klart man gör om de slår mig =)
Ingen skillnad, våld är våld och jag har rätt att försvara mig. Sorry girls

Sniggel
2009-01-20, 09:00
bumb

Du igen?

Nitrometan
2009-01-20, 11:34
:smash:

Veckans bästa bump eller?

:thumbup:

bumb

Du igen?

Hahaha!!! Han gjorde det igen! :thumbup:

Osten80
2009-01-20, 11:55
Klart man gör om de slår mig =)
Ingen skillnad, våld är våld och jag har rätt att försvara mig. Sorry girls

Ja, skulle någon sparka mig på kulorna, så blir det (om jag är kapabel till det), en smäll oavsett om det är en kvinna eller en man.

Jag kan inte tänka mig att man stöter på det här speciellt ofta i vuxen ålder, men när jag var yngre och gick på högstadiet eller gymnasiet, så förekom kom det ett antal gånger att tjejer sparkade eller slog någon på kulorna, och sedan använde "du kan inte slå mig eftersom jag är tjej"-knepet.

En polare fick helt oprovocerat först en smäll av en kille, sedan kom hans flickvän och sparkade min polare, inte en utan tre gånger rakt i skrevet.
Efter tredje gången fick han nog, och golvade henne. Det där fick han mycket skit för, men jag tycker att han gjorde rätt. Killen som startade hela baletten erkände sedan att han hade tagit fel på person, och det tystade väl en del av kritikerna, men min polare fick mycket skit, ett bra tag efteråt.

Bearius
2009-01-20, 15:23
Ja, skulle någon sparka mig på kulorna, så blir det (om jag är kapabel till det), en smäll oavsett om det är en kvinna eller en man.

Jag kan inte tänka mig att man stöter på det här speciellt ofta i vuxen ålder, men när jag var yngre och gick på högstadiet eller gymnasiet, så förekom kom det ett antal gånger att tjejer sparkade eller slog någon på kulorna, och sedan använde "du kan inte slå mig eftersom jag är tjej"-knepet.

En polare fick helt oprovocerat först en smäll av en kille, sedan kom hans flickvän och sparkade min polare, inte en utan tre gånger rakt i skrevet.
Efter tredje gången fick han nog, och golvade henne. Det där fick han mycket skit för, men jag tycker att han gjorde rätt. Killen som startade hela baletten erkände sedan att han hade tagit fel på person, och det tystade väl en del av kritikerna, men min polare fick mycket skit, ett bra tag efteråt.

Det är nog rätt vanligt, hände ofta på skolan.
Hade turen att aldrig råka ut för det.

KlopFer
2009-01-20, 15:27
Kommer ihåg i 6an när en brud slog till en kille i klassen, fast det var en bitchslap och han gav en tillbaka fast hårdare. Haha båda låg och tjöt i kapprummet efter det.

Hermes
2009-01-20, 15:44
Är det?

Det har jag aldrig märkt.

Inte jag heller, kanske då man var 14, inte direkt som man ser värsta nut punshingmaratonet då man går utanför dörren

Contribute
2009-01-20, 17:03
Varför är det mer accepterat att en tjej slår en kille på nötterna än att en kille gör det mot en kille?

Jag skulle vilja påstå att det inte är mer tillåtet för någon av parterna att dela ut en pungkrossare!

Man rör inte det heliga såvida man inte har tillåtelse för det :D

clash
2009-01-20, 18:44
Varför är det mer accepterat att en tjej slår en kille på nötterna än att en kille gör det mot en kille?

För att kvinnan sedan urminnes tider har ansetts vara det svaga eller "täcka könet" ..vilket även är sant rent fysiologiskt.

Det är därför mer accepterat att en kvinna försvarar sig emot en man genom att slå emot hans svaga punkt, medans det anses mer oetiskt i kamp män emellan att "slå under bältet" så att säga.

Men vafan .... måste man så måste man ;)

clash
2009-01-20, 18:46
Jag skulle vilja påstå att det inte är mer tillåtet för någon av parterna att dela ut en pungkrossare!

Man rör inte det heliga såvida man inte har tillåtelse för det :D


nej men sup dig full nån gång när du är desperat o gå fram o grabba "det heligaste hos en snubbe på krogen o viska "vill du med hem o ****** mig" så kommer du upptäcka att du antagligen just fått ragg

om du är en kille , byt avatar, för att i framtiden undvika missförstånd av att bli tagen för en tjej vid snabb anblick =)

Nitrometan
2009-01-20, 18:48
Betyder detta att clash är tillbaka? :confused:

clash
2009-01-20, 18:52
Betyder detta att clash är tillbaka? :confused:

Jag jobbar mig ut ur garderoben ;)

Contribute
2009-01-20, 18:58
nej men sup dig full nån gång när du är desperat o gå fram o grabba "det heligaste hos en snubbe på krogen o viska "vill du med hem o ****** mig" så kommer du upptäcka att du antagligen just fått ragg

om du är en kille , byt avatar, för att i framtiden undvika missförstånd av att bli tagen för en tjej vid snabb anblick =)

kanske det, men då har man ju fått tillåtelse.
Man ska iaf inte slå en kille på pungen så länge man inte utsetts för våld.

I'm I girl :thumbup:

clash
2009-01-20, 19:01
kanske det, men då har man ju fått tillåtelse.
Man ska iaf inte slå en kille på pungen så länge man inte utsetts för våld.

I'm I girl :thumbup:

Nej det har man inte ifall man utan att fråga går fram till en total främling och tar ett stadigt (men inte för hårt ... och det är rätt viktigt som du hajjar) grepp om k u k e n (ha censurera det där noobs) på han .... det blir man polisanmäld för som kille eller i bästa fall en örfil =)

Contribute
2009-01-20, 20:09
Nej det har man inte ifall man utan att fråga går fram till en total främling och tar ett stadigt (men inte för hårt ... och det är rätt viktigt som du hajjar) grepp om k u k e n (ha censurera det där noobs) på han .... det blir man polisanmäld för som kille eller i bästa fall en örfil =)

sant, sant.
Men varken kille eller tjejer skulle göra detta om de inte var säkra på att det skulle uppskattas.

Om man nu är någorlunda smart...

Bearius
2009-01-21, 15:42
Kommer ihåg i 6an när en brud slog till en kille i klassen, fast det var en bitchslap och han gav en tillbaka fast hårdare. Haha båda låg och tjöt i kapprummet efter det.

Var det så hårda slap:ar?

Black Star Abyss
2009-01-21, 17:25
Spark i skrevet och slag mot strupen är det enda som gäller i slagsmål.

Nitrometan
2009-01-21, 17:34
Spark i skrevet och slag mot strupen är det enda som gäller i slagsmål.
Du har kollat på Bas Ruttens filmer eller?

"Bada-boom, bada-bing!"

Black Star Abyss
2009-01-21, 17:37
Du har kollat på Bas Ruttens filmer eller?

"Bada-boom, bada-bing!"

Däng... däng... däng... dängä-di-däng bang. :D