handdator

Visa fullständig version : Köksmatta


Lellan
2007-03-03, 14:34
Dilemma: Köksmatta, bra eller anus?

Sambon tycker Bra: Annars ser det ut som ett kök hos en ensamstående supande pappa som jobbar på sågen och bor med vuxen son/ alt ryskt där hunden käkat upp mattan i brist på mat innan den blev utsparkad i kylan.

Jag tycker Anus: Bara nåt att snubbla på, vi har fint golv och jag städar ofta å vill inte ha nåt tjafs. I så fall är jag snobbig nog att vilja ha en Pappelinamatta för typ tusen spänn å då hånar sambon mig (jag tycker inte heller det är försvarbart med en så dyr plastremsa på golvet: min lösning mattfritt).

Vi kan inte komma överens så vi tänker inte försöka med det, skiter i egna åsikter och gör enligt vad majoriteten här tycker om företeelsen... vassego å rösta! *kissass*

Cilia
2007-03-03, 14:37
Megaanus säger jag
Man snubblar på det, det är ytterligare en sak som ska tvättas och skakas.

Jag tycker köksmatta mer ser ut som ett pensionärshem.

Sen har jag aldrig fattat dom som lägger en stor matta under ett matbord.
Det måste vara det absolut mes opraktiska man kan komma på.

Stå på dig Lellan. Jag stöttar dig hela vägen.

mini
2007-03-03, 14:42
Nej nej nej.

Nitrometan
2007-03-03, 14:45
Nej. Ingen matta i köket.

Opraktiskt. Samlar smulor. Man snubblar på den.

m.m.

Empe
2007-03-03, 14:53
Mattor över huvud taget är anus.

Jorgen
2007-03-03, 14:54
Håller med alla föregående talare. Nej till köksmatta.

Einar
2007-03-03, 14:55
Jag röstade fel, hade det varit under ett middagsbord i vardagsrummet så hade det varit okej.

Yes
2007-03-03, 14:55
Mattor över huvud taget är anus.
Nej, mattor i övrigt är bra skit - förbättrar akustiken(och där plockade jag minst 10 audiofilpoäng). :D

I köket blir det dock bara fel.

Cilia
2007-03-03, 14:56
Jag röstade fel, hade det varit under ett middagsbord i vardagsrummet så hade det varit okej.
nej, inte där heller.
opraktiskt och korkat

Empe
2007-03-03, 14:58
Nej, mattor i övrigt är bra skit - förbättrar akustiken(och där plockade jag minst 10 audiofilpoäng). :D

I köket blir det dock bara fel.

Okej, i stora rum eller utrymmen skulle jag kunna lägga på en matta för att dämpa ljudet. Annars är det bara jobbigt med matta.

Dumleman
2007-03-03, 14:59
Självklart ska det vara mattor på golvet och speceillt i köket! Det ska närmare bestämt vara vävda trasmattor av nån avliden släkting annars ser det ut som nått jäkla överklasskök.

Empe
2007-03-03, 15:01
Självklart ska det vara mattor på golvet och speceillt i köket! Det ska närmare bestämt vara vävda trasmattor av nån avliden släkting annars ser det ut som nått jäkla överklasskök.

Och en vaxduk på bordet på det.

Semiramis
2007-03-03, 15:01
Snubblar på. samlar smulor, pensionärsvarning - nej, nej, nej ingen matta i köket.

Nitrometan
2007-03-03, 15:08
Självklart ska det vara mattor på golvet och speceillt i köket! Det ska närmare bestämt vara vävda trasmattor av nån avliden släkting annars ser det ut som nått jäkla överklasskök.
Jag tycker man ska begrava sina släktingar istället för att göra mattor av dem. :smash:

Empe
2007-03-03, 15:10
Jag tycker man ska begrava sina släktingar istället för att göra mattor av dem. :smash:

Känns värt att slösa pengar på begravning m.m? Bättre att göra nånting man har nytta av.

Dnepr
2007-03-03, 15:12
Känns värt att slösa pengar på begravning m.m? Bättre att göra nånting man har nytta av.

Exakt - det är ju mer hedrande att låta sina släktingar få bo kvar, istället för att gräva ner dom i marken. Det sistnämnda är ju rent av förolämpande.

Fartman
2007-03-03, 16:06
Anus. Barn + kök + matta = mycket kul i tvättstugan ;)

Pingu
2007-03-03, 16:08
Anus. Barn + kök + matta = mycket kul i tvättstugan ;)

+ 1

Greg
2007-03-03, 16:48
Om ni har snyggt golv så kör utan ffs.

Beror helt enkelt på, finns mycket snygga mattor.

shadowfire
2007-03-03, 17:10
nej, inte där heller.
opraktiskt och korkat

matta under ett vardagsrumsbord är ju ett måste... ska man sitta med raggsockar annars? *screwy*

Zakath
2007-03-03, 17:13
matta under ett vardagsrumsbord är ju ett måste... ska man sitta med raggsockar annars? *screwy*

Inte om man har golvvärme. :cool:

shadowfire
2007-03-03, 17:38
Inte om man har golvvärme. :cool:

*gah!*
lyxlirare. :D

Fartman
2007-03-03, 17:48
matta under ett vardagsrumsbord är ju ett måste... ska man sitta med raggsockar annars? *screwy*

Dra upp fötterna i soffan. Soffor är inte till för att sitta normalt i!

Lellan
2007-03-06, 21:14
Pollen kan väl anses avslutad, sambon är kass förlorare som hävdar att det beror på att jag pussade era söta bakdelar.. (mmm, för det var ju verkligen den -> *kissass* symbolen som fick er att argumentera för mattfritt..*rolleyes* ) Tack för hjälpen iaf! :-)

Tänkte att allt skulle var frid och fröjd, men nu har han tyckt till om vaxduk.. vaxduk???? *whatever* *gah!* Men det tänker jag ta ur honom utan er eminenta hjälp, men lite matt blir man. Sicken karl va.. ;)

Jorgen
2007-03-06, 21:18
Vaxduk? Farmor har vaxduk. Det räcker som argument.

Fed up
2007-03-06, 21:22
Vi har en pappelina-matta i hallen, ska man ha en matta i köket tycker jag att de är det bästa alternativet. De är snygga, enkla och lätta att bara torka av om man spiller nåt på dem. Vi går in med skor och sånt på den hela tiden, men den håller sig hur fin som helst.Dyra, men det är värt det.

I köket har vi ingen matta. Köket är så smalt att hade vi haft en hade inte golvet synts alls nästan, snyggare utan. När jag bodde själv hade jag en trasmatta i köket, men det var jobbigt för jag har katter som sladdade ihop den till en knöl hela tiden+jobbigare när man ska städa osv. Men där var sjukt fult golv, därav mattan.

Vaxduk är bra och praktiskt och finns i många snygga utföranden nuförtiden.

blekfet2
2007-03-06, 21:31
ahh själv så vill ja ha mattor överallt, men sambon min är total raka motsatsen.

Aja jag har iaf en matta på balkongen :D

mathor
2007-03-06, 21:33
Det som gör det jobbigare att dammsuga åker bort direkt.

Lellan
2007-03-06, 21:33
Jag har sett Pappelina-vaxdukar, inte ens de är snygga enligt mig (men mattorna kan va det).. Såg en på Åhlens också, tror den hette Katitzi (tapet, tyg osv i samma serie) men köpte aldrig för jag kan verkligen inte förlika mig med "vaxdukskänslan". För mkt farmor som Jörgen sa.

Löpare är ok, men ogillar dukar också. Fast snart undrar han väl om jag inte kan virka gardiner (jaa, jag vet att vissa ser det som überhett och trendigt men så trendig blir jag nog inte förrän jag blir... 85).

Men visst, har någon sett någon snygg vaxduk får den gärna tipsa - fast jag tror det när jag ser det...;)

tossefar
2007-03-06, 21:35
Golvmatta är inte snyggt.

Fed up
2007-03-06, 21:35
ahh själv så vill ja ha mattor överallt, men sambon min är total raka motsatsen.

Aja jag har iaf en matta på balkongen :D

Det har jag med iof., två stycken faktiskt, men vår balkong är å andra sidan inglasad och vi har även bäddsoffa mm där...

Cilia
2007-03-07, 08:09
matta under ett vardagsrumsbord är ju ett måste... ska man sitta med raggsockar annars? *screwy*
Det är inte ett måste men det kan vara ok (även om jag inte har det *s*)
Det jag däremot pratar om är matta under MATBORD även om det råkar vara placerat i vardagsrummet.


Aja jag har iaf en matta på balkongen :D
Jag har lagt klinkers på min balkong.
Snyggare *g*

Überbiffen
2007-03-07, 08:28
Anus

Till största del pga jag alltid lyckas tappa slevar med såser, stekspadar, kastruller, öppnade ketchupflaskor osv i golvet.

Lellan
2007-03-07, 09:13
Anus

Till största del pga jag alltid lyckas tappa slevar med såser, stekspadar, kastruller, öppnade ketchupflaskor osv i golvet.

Du låter som min son... :D

Scratch89
2007-03-07, 09:17
Nej usch o fy för mattor. Samlar damm, luften blir dålig, svår att få ren, besvärligare att dammsuga osv.