handdator

Visa fullständig version : Kan man slippa munsår?


Challenge
2007-03-03, 10:26
Börjar bli riktigt #%¤&@%! trött på dessa återkommande munsår som kommer så fort jag får en förkylning eller blir lite nedsatt. Har testa det mesta av salvor och plåster men så värst stor nytta gör dom inte (mer än att kosta över hundringen för en minimal liten tub)
Är det någon som vet om det finns någon mer effektiv behandling, receptbelagda preparat etc?
Och vilken doktor är det i så fall lämpligt att söka upp? Vanlig vårdcentral?

Empe
2007-03-03, 10:31
Hud-avdelningen på ett sjukhus kanske har något de kan skriva ut åt dig. Jag skulle testa där.

apa_ola
2007-03-03, 11:54
Börjar bli riktigt #%¤&@%! trött på dessa återkommande munsår som kommer så fort jag får en förkylning eller blir lite nedsatt. Har testa det mesta av salvor och plåster men så värst stor nytta gör dom inte (mer än att kosta över hundringen för en minimal liten tub)
Är det någon som vet om det finns någon mer effektiv behandling, receptbelagda preparat etc?
Och vilken doktor är det i så fall lämpligt att söka upp? Vanlig vårdcentral?

Jag drabbas av munsår inte allt för sällan. Förr brukade jag få nåt receptbelagt mot detta, och tyckte det funkade. Har dock slutat med detta senaste åren, blir onödigt dyrt och jag tycker inte det (Valtrex hette det nog) biter lika bra som förr.

Min kusin tror jag tar någon liknande medicin dagligen, låg dos, för att inte drabbas av munsår.

Hör på närmsta vårdcentral. Hoppas det blir bättre, munsår (herpes) har man ju hela livet. För mig var det mycket värre i tonåren än vad det är nu (20 år).