handdator

Visa fullständig version : för stel för strikt ståpress och stöt, tips?


Masters
2007-03-03, 01:49
Som topicen lyder. Har det inte svårt att ha raka armar, men har det VÄLDIGT svårt att ha dem rakt uppått ( hoppas att ni förstår vad jag menar ), och nu överdriver jag inte alls, Någon som vet någon schysst stretchövning? när bör man göra det? hur länge?

tack på förhand:)

polaren
2007-03-03, 02:15
Som topicen lyder. Har det inte svårt att ha raka armar, men har det VÄLDIGT svårt att ha dem rakt uppått ( hoppas att ni förstår vad jag menar ), och nu överdriver jag inte alls, Någon som vet någon schysst stretchövning? när bör man göra det? hur länge?

tack på förhand:)

Jag är också stel och måste luta överkroppen bakåt om jag ska pressa nåt över huvudet :P Prova stretcha axlar, lats, bröst. Du kan också börja köra "shoulder dislocates": http://www.theperformancemenu.com/shorties/images/dislocates.jpg
Istället för en pinne kan man använda gummiband eller en handduk.

Yankeee
2007-03-03, 08:11
Stretchövnignar i all ära, men är du för stel för någon övning är det den övningen som gäller om du vill få bättre utförande. Kör långsamma reps på relativt lätta vikter och tryck stången i den positionen du vill att den ska vara, även om det gör lite ont (dock ska man vara medveten om vilket smärta som man ska undvika och vilken som spelar mindre roll).