handdator

Visa fullständig version : Äta kattmat?


Lellan
2003-03-06, 12:07
Jo, det är så att jag är kattvakt rätt ofta och har just varit och köpt katt-tonfisk.

Det var billigt och det står att det innehåller tonfisk + mineraler (allt är noggrannt angivet). Eftersom den kostar som ÖB´s tonfisk tänkte jag bara kolla om det är same shit different name? Brukar bjuda missarna på min egen tonfisk, så vasjutton.. borde kunna ta av deras.

Fast det tar nog emot att korka upp en burk som det STÅR kattmat på och sleva i sig.. :em: (även om folk tycker att man är knepig om man korkar en öb-burk).

Någon som vet om det är farligt el så, eller om man kan käka kattmaten? :hbang: :eating:

z_bumbi
2003-03-06, 12:11
Hungrig ?

Nja kontrollen borde inte vara lika hög på kattmat som människoföda men är man van att äta tonfisk från burk så är man ju van vid att äta kattmat i vilket fall som helst :D

Lellan
2003-03-06, 12:20
Originally posted by z_bumbi
Hungrig ?

kontrollen borde inte vara lika hög på kattmat som människoföda men är man van att äta tonfisk från burk så är man ju van vid att äta kattmat i vilket fall som helst :D

Jaa, antagligen är det där skon klämmer.. därför den är billig. Frågan kanske är om jag ens ska bjuda missarna på det? :)

Och det är vääldigt sällan jag äter tonfisk, direkt ur burken osv. Brukar ha med mig en burk + öppnare + en burk med prottepulver. Är magen knorrig och vill ha fast föda blir det tonfisken, men det känns tryggt att ha burken vart man än går om man skulle hamna på äventyr.. (alltså, jag är inte så bra på att planera mina dagar helt enkelt). :cool:

tilda
2003-03-06, 12:54
Jag funderade också över det för ett tag sedan. Jag råkade köpa med mig en burk kattmats-tonfisk istället för vanlig tonfisk (fråga mig inte hur jag lyckades :rolleyes: ).

På kattmaten står det "only animal food" och när jag kollade på innehållet så är det lite ben och annat oidentifierbart i burken.
Jag skulle med andra ord INTE äta kattmaten!

/Tilda

Lellan
2003-03-06, 15:17
Originally posted by tilda

Jag skulle med andra ord INTE äta kattmaten!

/Tilda

Man ska inte äta gul snö!

Värst vad du var negativ då - man ska inte äta ditten och man ska inte äta datten..;) varken kattmat eller gul snö.. :D

Nej, såå hungrig och så fattig får jag undvika att bli helt enkelt. Men jag fick lixom känslan av att det bara var etiketten som skiftar (vilket borde leda till avsmak för vanlig tonifisk - inte sug efter kattmatsburkar kanske.. :em: )

Nej, jag ska bjuda June och Morris (vildarna jag är vakt åt i helgen) på burkarna och försöka att inte nalla ur deras skålar..:nono:

tilda
2003-03-06, 15:45
He he, ja lite petig är man allt :D .

Det skrämmande är att kattmaten (tonfisk) är dyrare än tonfisken jag äter (den billigaste varianten). Det är så man börjar undra vad det är man stoppar i sig :confused:

;)

Wilson
2003-03-06, 18:22
det där e liiiiite för hardcore :nono:

fan vem vill äta kattmat?? hade jag fått tag i nån tonfisk som smakade kattmat hade jag inte ätit det. men de klart, många tonfiskmärken e verkligen rätt lika kattmat

z_bumbi
2003-03-06, 18:27
wilson: Hur vet du att de smakar kattmat ? Har du ätit sådan själv ? :D

cjs
2003-03-06, 18:38
Funderar du seriöst på att äta kattmat?

Stråla upp dig till moderskeppet nu isåfall och återvänd till din knasgalax.. :smash:

Lellan
2003-03-06, 18:41
Originally posted by cjs
Funderar du seriöst på att äta kattmat?

Stråla upp dig till moderskeppet nu isåfall och återvänd till din knasgalax.. :smash:

"Beam me up scotty":D