handdator

Visa fullständig version : Hemgym


slungan
2007-03-02, 20:24
Har en polare som kan bygga ja nästan vad som helst.
Jobbar som byggsmed med värsta verkstan på firman.(hans firma har byggt en del grejer till kronprinsessans killes gym).
Jag har tänkt att han får bygga upp mitt hemgym,och tänkte att han får bygga ett Multiviktstativ för tungt bruk till mig,hur långt klarar jag mig med det tycker ni som tränat länge???

NisseEriksson
2007-03-02, 21:01
Behöver du hemgym?
Finns det inget vanligt i närheten?

slungan
2007-03-02, 21:06
Behöver du hemgym?
Finns det inget vanligt i närheten?

Bor på landet med barn på 1,5år ,vill träna hemma (kommer självklart träna på gym så ofta jag kan för gemenskapen) men vill bygga upp nått hemma som duger minst lika bra.

NisseEriksson
2007-03-02, 21:08
Hantlar och skivstänger räcker för att träna hela kroppen.

Gabbe
2007-03-02, 21:11
Fördelar med hemma gym:

1 Du kan träna när du vill.
2 Du behöver inte ta något transport medel som buss eller bil för att komma dit.
3 Långsiktigt blir det mycket billigare.
4 Man kan fokusera helt och hållet på sin egna utveckling.
5 Du behöver inte skämmas om du inte han någon jätte fysik än.

Det är därför jag tränar på hemma gym iaf... :)

Edit, sen finns det ju nackdelar med... ;)

polaren
2007-03-02, 21:12
En skivstång, bänk & ställning klarar du dig väldigt långt på :) Det har jag hemma och det räcker för att träna hela kroppen. Sen är det roligt med lite andra prylar också som din polare kanske kan ordna åt dig.

Om du sedan behöver vikter så finns det en herre vid namn Rune Andersson som säljer det billigt. Kvaliteten är väl kanske inte den bästa, men det duger iaf åt mig. Annars kan du se dig för på blocket och andra ställen.

Runes hemsida: www.kiprod.com . VIll du ha kontakt med honom eller lägga en beställning så får du lov att ringa, att beställa från hemsidan har det varit lite strul med har jag hört.

VoDaresVins
2007-03-03, 14:50