handdator

Visa fullständig version : En liten fråga.


iingenalls
2007-03-02, 19:33
Om man till exempel räknar kalorier och lyckas gå ner ungefär ett halvt kilo på sju dagar, och så äter man en godispåse eller nåt den åttonde dagen - då får man ju självklart ett kaloriöverskott den dagen. Men kommer det förstöra veckans viktminskning? Om vi säger att det var ca fyra hekto eller så.

NisseEriksson
2007-03-02, 19:36
Gått ner ett halvt kilo fett eller fett/vätska?
Hur mycket kalorier innehåller godiset?

iingenalls
2007-03-02, 19:43
Gått ner ett halvt kilo fett eller fett/vätska?
Hur mycket kalorier innehåller godiset?


Öh, det vet jag inte eftersom jag inte köpt nåt :D
Men lösgodis brukar väl ligga kring 500 kcal / hg.
Och ett halvt kilo fett. Inte vätska.

Eddie Vedder
2007-03-02, 21:27
Om man till exempel räknar kalorier och lyckas gå ner ungefär ett halvt kilo på sju dagar, och så äter man en godispåse eller nåt den åttonde dagen - då får man ju självklart ett kaloriöverskott den dagen. Men kommer det förstöra veckans viktminskning? Om vi säger att det var ca fyra hekto eller så.

Ett halvt kg kroppsfett är ju ungefär 3500 lagrade kcal, du får käka en sjuhelvets massa godis för att sabba hela underskottet som du uppnått under veckan.
Men visst går det, du lär dock inte må sörskilt bra av så mycke godis å varför trycka i sej godis tills man spyr?*spy*

Det behöver ju inta va allt lr inget, unna dej lite godis du:thumbup: .

PowPow
2007-03-02, 21:30
Ett halvt kg kroppsfett är ju ungefär 3500 lagrade kcal, du får käka en sjuhelvets massa godis för att sabba hela underskottet som du uppnått under veckan.
Men visst går det, du lär dock inte må sörskilt bra av så mycke godis å varför trycka i sej godis tills man spyr?*spy*

Det behöver ju inta va allt lr inget, unna dej lite godis du:thumbup: .

Sen beror det ju självklart på resten av dagens energiintag. Man kan hamna på energiunderskott även om man käkar en hel del godis.

myling
2007-03-02, 23:57
Vänd på resonemanget, om du ätit godis så du har gått upp 500g fett på en vecka och den 8:e dagen äter du inget godis, går du ner all vikt då?

iingenalls
2007-03-03, 14:43
Ett halvt kg kroppsfett är ju ungefär 3500 lagrade kcal, du får käka en sjuhelvets massa godis för att sabba hela underskottet som du uppnått under veckan.
Men visst går det, du lär dock inte må sörskilt bra av så mycke godis å varför trycka i sej godis tills man spyr?*spy*

Det behöver ju inta va allt lr inget, unna dej lite godis du:thumbup: .


Lät bra det där. I och för sig så finns det väl viss risk att jag ändå kommer upp i så mycket eftersom det gärna slinker in lite andra diverse onyttigheter när jag unnar mig godis, men men... Har legat på ett kcalunderskott i nio dagar nu så jag tänker unna mig i alla fall. Förhoppningsvis så försvinner det väl under nästa vecka igen, då blir det slalom och simning dygnet runt :cool:

nutz
2007-03-03, 14:47
Ät godis istället för mat.

iingenalls
2007-03-03, 16:39
Ät godis istället för mat.

Nej nej, då blir jag så arg.

nutz
2007-03-04, 18:55
Nej nej, då blir jag så arg.

Ät inte godis alls då.