handdator

Visa fullständig version : med risk för utskällning


Spud
2002-04-22, 20:11
har nu inte tränat sedan sportlovet ungefär. känns lite segt i kroppen.

tänkte fixa en bardip och en chinsstång i varmgaraget och börja köra det. det kan man ju typ svetsa själv. man får väl med det mesta för överkroppen men benen släpar ju som tusan isåfall, vet inte hur man ska fixa benproblemet

vad tycker ni? några tips för hemmaträning?

Petrus
2002-04-22, 20:20
Vågar man fråga VARFÖR du inte tränat på så länge?
Vänligen,

Petrus

Kjellstroem
2002-04-23, 06:38
Släng upp ställningen på ryggen och squatta för glatta livet...

z_bumbi
2002-04-23, 08:12
Sandsäckar funkar alltid, en mer extrem form är att ta bakaxeln från en gammal bil som skivstång, svetsa dit fästen för gamla fälgar så får du "viktskivor" billigt på skroten.
Dunkar med vatten eller sand funkar också.
Ta bara tunga föremål och lyft dem med bra teknik.
Eller så köper du bara en skivstång med vikter och när du ska göra chinsräcket och dipsställningen så fäster du dessa på en hemgjord lyftarbur. Allt i ett !

JJ
2002-04-23, 09:49
Fixa TUNGA hantlar och squatta med dom, då kan du träna säkert. Eller svetsa ihop ett powerrack.
Och sätt igång nu, din slöe fan! ;)

Spud
2002-04-23, 13:42
Ursprungligen skickat av Tinner:
<STRONG>Vågar man fråga VARFÖR du inte tränat på så länge?
Vänligen,

Petrus</STRONG>


anledningen är att jag har fått en massa bristningar som tog bort ungefär 90% av min motivation till att träna då jag ser dem ploppa upp lite varstans. har funderat hur jag ska lösa problemet men det verkar inte hjälpa så bra.
nu då jag inte har tränat på ett tag så har de blekts bra och de är nu ljusröda/rosa streck istället för blodröda som de var förut. jag tyckte det såg förjävligt ut och slutade totalt i stort sett.

men för att undvika att totalt sjunka tillbaka till startpunkten igen så tänkte jag om man kunde fixa så man kunde köra chins och dips hemma så kunde man ju få med de flesta muskler i överkroppen iaf, bättre än inget?

Matte
2002-04-23, 15:43
http://ecsjkd.tripod.com/conditioning.htm
Kör själv detta programmet nu tom maj pga kommande repövning. Kan personligen garantera ohyggligt bra form ifall du står ut.
MVH/Matte

JJ
2002-04-24, 08:12
Matte, kör du varannan dag eller med större intervaller?

Matte
2002-04-24, 08:49
Måndag, onsdag och fredag. Vilar helt på helgen. Kompletterar med lite greppträning och brygga.
Kör även varianter på squaten och pushupen såsom hindusquats och kålmasken(hindupushups). http://www.testosterone.net/articles/153combat2.html
MVH/Matte

psyko_bob
2002-04-24, 19:57
Matte, din j**la badass.
Körde programmet som du länkade, kom till nivå 9, sen kom rullgardinen. Sjuk pump i hela kroppen och en puls på 220! Sitter här nu och eftersvettas en halvtimme efter...
Råder alla att prova, ifall ni vågar.

/Robert

JJ
2002-04-25, 09:13
Funderar på att kanske köra något liknande i sommar. Kanske t.o.m. gå ned på 2 pass i veckan, bara tunga basövningar. Känns lite fjolligt att hänga på gymmet 4 dar i veckan och köra koncentrerade bicepscurl när solen skiner och kvinnorna dominerar! Tror även att det skulle vara bra för träningen. ;)

Matte
2002-04-25, 09:29
Sorry Psyko, ska försöka låta bli att länka jobbiga program utan varningstext.
jj, föjer du programmet kan jag garantera att du slipper gömma dig i vassen i sommar.
Som sagt tar det väldigt lite anspråk av tid samt så kan man köra allt hemma. Dörrtrapetsen köper man i närmaste Budo-Fitness butik för 250:-.
MVH/Matte

JJ
2002-04-25, 10:14
He, he, jag tror jag kommer kunna kika fram ur vassen då och då åtminstone. Tycker du det är värt mycket att variera böjen och push-up:en med hindu varianterna? Har du provat att stå i brygga som på länken?
Har du ökat i massa med detta program också, eller bara styrka/uthållighet?

Matte
2002-04-25, 10:23
Föredrar hinduvarianterna men brukar ibland köra vanligt. Brygga kör jag med händerna i golvet, tror det är vettigt att skynda långsamt med den övningen såvida man inte har tränat brottning innan. Har blivit hårdare och starkare samt konditionen har bättrats rejält under den månaden jag kört programmet. Tror nog man kan öka i massa också ifall man äter därefter, ligger själv på ungefär samma vikt som tidigare.
MVH/Matte

JJ
2002-04-25, 10:25
Ja, det kändes som att sätta panna i backen så där låg lite långt fram för mig. Tack för svaren!

Matte
2002-04-25, 10:50
Litet tips; undvik kreatin ifall ni ska köra programmet.
MVH/Matte

Trytter
2004-02-12, 19:38
Originally posted by Matte
http://ecsjkd.tripod.com/conditioning.htm
Kör själv detta programmet nu tom maj pga kommande repövning. Kan personligen garantera ohyggligt bra form ifall du står ut.
MVH/Matte

Länken funkade inte för mig:cryout:

Får man fråga varför man ska undvika Kreatin om man kör programmet?

Jorgen
2004-02-12, 20:53
Originally posted by Trytter
Länken funkade inte för mig:cryout:
Får man fråga varför man ska undvika Kreatin om man kör programmet?
Tråden är två år gammal. Och Matte är inte medlem längre.

//Jörgen

z_bumbi
2004-02-12, 21:08
En ren gissning är att man får mycket mjölksyra av övningarna och en del gillar inte att kombinera detta med kreatin.

Garnax
2004-02-12, 21:43
klart du ska träna på sommaren...först gymmet så man får pump i hela kroppen sen stranden :P

//garnax

Hnke
2004-02-12, 22:18
Originally posted by Garnax
klart du ska träna på sommaren...först gymmet så man får pump i hela kroppen sen stranden :P

//garnax

du menar, ner och köra 2 set per muskelgrupp med så många reps som möjligt på en relativ låg vikt i gymmet för att sedan cykla/köra ner till stranden o flexa lite för damerna? :D

Trytter
2004-02-12, 22:52
Originally posted by Jorgen

Tråden är två år gammal. Och Matte är inte medlem längre.

//Jörgen
:insane: jag som var så nyfiken!

Trytter
2004-02-13, 07:40
Originally posted by Jorgen

Tråden är två år gammal. Och Matte är inte medlem längre.

//Jörgen

Det råkar inte vara så att någon lyckades få tag i programmet de snackar om innan länken paja, eller vet var man kan få tag i det???

z_bumbi
2004-02-13, 09:56
Trytter: Antingen är det Matt Furrey eller så är det något liknande. Testa honom först så får du i alla fall tag på liknande program.

Trytter
2004-02-13, 11:20
Jo, men han vill ha pröjs, och jag är snål:em: