handdator

Visa fullständig version : Träning+Antibiotika


Rune_Raptor
2007-03-02, 04:33
Hej käkar Doxyferm? Är det negativt för min träning? Tack på förhand.

Rahf
2007-03-02, 08:47
Vad säger din läkare? Det är väl receptbelagd medicin?

Pretender
2007-03-02, 09:40
Jag antar att du äter antibiotika för någon form av bakterieinfektion, och det är ganska svårt att motivera träning med en sådan i kroppen (om det inte råkar vara en lokal infektion). Antibiotikan är dock inte farlig för kroppen och bör inte påverka träningen.

/P

Nilsjohan
2007-03-02, 14:54
Hej käkar Doxyferm? Är det negativt för min träning? Tack på förhand.
Det finns två huvudanledningar till att få doxyferm utskrivet. Den ena är lunginflammation (pneumoni) och den andra är klamydia. Vibramycin, Doryx och Doxyferm är tre olika namn på samma typ av antibiotika: Doxycyklin.

Om du nu har lunginflammation så hoppas jag att du vet att man inte borde träna när man har det (common sense).

Om det är en STD så gissar jag på att det går bra att träna.

Pneumoni orsakad av Mycoplasma pneumoniae, Chlamydia psittaci (ornitos) eller Chlamydia pneumoniae (TWAR). Akut exacerbation av kronisk bronkit.

Urogenitala infektioner orsakade av Chlamydia trachomatis.

Mvh
/Nilsjohan

Nilsjohan
2007-03-02, 15:01
PS: För säkerhets skull rådfråga din läkare

Rune_Raptor
2007-03-02, 17:18
Precis jag ha klamydia, ok, trodde att ngn kanske visste när d gällde klamydia, eftersom, tack för svaren ändå :)

michael
2007-03-04, 00:23
Antibiotika kan faktist hjälpa dig i gymmet.
Det finns anledningar varför man pumpar djur fulla med antibiotika inom den industriella köttmarknaden. (man vill få dom att växa sig stora och köttiga så snabbt och mycket som möjligt, antibiotikan tar över rollen som kroppens immunförsvar och det flyttar proteinet som kroppen behöver för immunförsvaret för att användas t.ex vid muskeluppbyggnad)

Absinteh
2007-04-21, 22:14
Utveckla, dementera någon?

Methone
2007-04-21, 22:23
Kolla här om du vill veta: FASS (http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19930319000041&DocTypeID=7&UserTypeID=2)