handdator

Visa fullständig version : Rekomendation för "omstart"


zimz
2007-03-02, 01:15
hejsan.

blev nersparkad för ett par månader sedan med en patellaluxation som följd. (blev sparkad över knät så att knäskålen gick ur led)

har inte kunnat träna och både känner och ser att jag tappat mycket volym och styrka, samtidigt som de facto att jag lagt på mig mycket fett står klart.

jag har altså tre "mål" i träningssynpunkt.
reducera kroppsfett, bygga volym, samt träna upp styrkan igen.

jag var vältränad tidigare, samtidigt som jag varit fet en gång i livet (med nu fyllda fettceller som följd).

frågan är nu vad man ska sattsa mot först?

i vanliga fall så hade jag gjort som tidigare, reducerat kroppsfettet för att sen bygga upp muskler, men eftersom att min förmåga att springa och röra mig aktivt kommer att vara nersatt ett tag framåt så har jag lite svårt att gå in mot det målet.

att sedan börja äta för att få upp muskelvolym och styrka är kanske inte rent genomtänkt med tanke på det ökade kroppsfettet.


är det någon som har tips, synpunkter eller råd efter att ha varit i liknande situation?

vart fan ska jag börja? :S

mvh simon

Durre
2007-03-02, 03:17
Jadu, du har iaf muskelminne det är iaf positivt, me nsen vet jag inta vad jag ska säga. Låt inte tönten som sparkade dig förstöra ditt liv, kämpa på!