handdator

Visa fullständig version : Bicepsproblem


Zaglyon
2007-03-01, 23:21
Hej!

Det är såhär att jag och en polare har börjat träna styrka igen efter flera års uppehåll och märkt att våra vänstra biceps är betydligt svagare än högra biceps.
I t.ex hantelcurlen är vikt skillnaden närmare 5kg. Så då undrar vi hur vi ska gå tillväga för att jämna ut det på ett smidigt vis.
Vi har hållt oss till endast skivstänger sen problemet uppstod.

Ps. Har även sökt runt i forumet och hittat trådar där det har rekommenderats att man ska rätta sig efter den svaga muskeln och att det med tiden kommer jämna ut sig.

Några andra förslag man kan nytta sig av?

Mvh

Degpekka
2007-03-01, 23:24
kör lika många reps på varje arm helt enkelt... det kommer jämna ut sig.

Mr. Moose
2007-03-02, 04:18
Hej!

Det är såhär att jag och en polare har börjat träna styrka igen efter flera års uppehåll och märkt att våra vänstra biceps är betydligt svagare än högra biceps.
I t.ex hantelcurlen är vikt skillnaden närmare 5kg. Så då undrar vi hur vi ska gå tillväga för att jämna ut det på ett smidigt vis.
Vi har hållt oss till endast skivstänger sen problemet uppstod.

Ps. Har även sökt runt i forumet och hittat trådar där det har rekommenderats att man ska rätta sig efter den svaga muskeln och att det med tiden kommer jämna ut sig.

Några andra förslag man kan nytta sig av?

Mvh

Jag hade använt hantlar i så många biceps övningar som möjligt.

Patte P
2007-03-02, 09:13
kör lika många reps på varje arm helt enkelt... det kommer jämna ut sig.

+1

FreCKo
2007-03-02, 12:45
börja alltid med den armen du är svagast i om du kör hantelcurls...

ligne
2007-03-02, 12:49
börja alltid med den armen du är svagast i om du kör hantelcurls...

spelar ingen roll.

använder du hantlar och kör samma vikt i båda händerna så blir det självklart tyngre för den arm som är svagare. men det betyder också att den kommer bli starkare och till slut lär det som dom andra här säger jämna ut sig.

sammanfattningsvis:
kör mer hantlar, det kommer jämna ut sig.