handdator

Visa fullständig version : Hårfärgning :S


martin_vbg
2007-03-01, 19:02
Hmm jag har råkat klanta mig litegrann...
Tonade håret och det gick väl bra som vanligt men så när jag spolade bort allt och luddrat bort färgen så bra som det går på huden så ligger nästan allt kvar runt ögonbrynen... Använde inte riktigt samma toning som innan och den här vill verkligen inte släppa från huden.
Jusst nu ser jag ut som en omvänd tvättbjörn typ *spy*
Jag jobbar som säljare och måste ha bort färgen runt ögonen innan på lördag eftersom jag då kommer att ha kundkontakt :D

Har ni några bra knep? Det går inte med tvål eller något sånt det har jag testat.

Lellan
2007-03-01, 19:11
Blanda aska med tvål eller diskmedel, det funkar! När jag bodde hemma hade jag tillgång till öppen spis, nu vetesjutton var man kan få tag på det.. ut å grilla lite? :confused:

Empe
2007-03-01, 19:11
Bild?

martin_vbg
2007-03-01, 19:25
Bild?

Nej :D

Hmm, aska har jag väldiga problem med att få tag i, kan det gå att få bort med tvättmedel eller kan det vara farligt för ögonen?

mela
2007-03-01, 20:12
Jag har alltid kört med tonicwater, brukar funka fint för mig, när mina öron färgas fint :D

Sundsarn
2007-03-01, 20:33
Nu har jag väl ingen erfarnehet med färgning av hår men borde inte aceton alt. lacknafta funka? :D

mela
2007-03-01, 20:37
Nu har jag väl ingen erfarnehet med färgning av hår men borde inte aceton alt. lacknafta funka? :D

Frågan är om man vill ta det så nära ögonen? :D

Kurash
2007-03-01, 20:39
Foundation, concealer, puder.

Sundsarn
2007-03-01, 20:46
Frågan är om man vill ta det så nära ögonen? :D

Kan aldrig slå Red Hot under ögonen :hbang: Men visst, gillar man inverterade tvättbkörnar så.... :D

Empe
2007-03-01, 20:57
Frågan är om man vill ta det så nära ögonen? :D

Frågan är om man är så klantig så man får aceton i ögonen när man håller på.

Fed up
2007-03-01, 21:00
Om det bara är på huden så försvinner det på 24 h, då byter huden yttersta fettet, eller nåt sånt, min vän frisören har förklarat det ingående men minns inte så noga. Det brukar funka för mig iallafall.

mela
2007-03-01, 21:01
Frågan är om man är så klantig så man får aceton i ögonen när man håller på.

Behöver inte få det i ögonen. Huden är jättetunn och känslig runt ögonen.

LÅnar tråden lite:
Jag ska färga håret men har en ickefärdigläkt piercing i tragus. Ska jag vänta med att färga till sden är läkt?

z_bumbi
2007-03-01, 21:25
Blanda aska med tvål eller diskmedel, det funkar! När jag bodde hemma hade jag tillgång till öppen spis, nu vetesjutton var man kan få tag på det.. ut å grilla lite? :confused:

Lut är ingen höjdare att ha på huden så jag skulle inte testa den här metoden.

Scratch89
2007-03-01, 21:29
Sen står det väl på förpackningen att man INTE ska färga ögonbryn?

Snafu
2007-03-02, 00:09
Ett tips om man märker att man fått färg där man inte bör få färg är att använda lite mer färg och massera in där man fått den och sedan skölja bort den. Färgen löser upp färgen så att säga. Men nu kanske det är för sent, iofs.

martin_vbg
2007-03-02, 01:12
Sen står det väl på förpackningen att man INTE ska färga ögonbryn?

Nej det gjorde det inte på denna, dock andra hårfärgningsprodukter jag använt.

martin_vbg
2007-03-02, 01:15
Ett tips om man märker att man fått färg där man inte bör få färg är att använda lite mer färg och massera in där man fått den och sedan skölja bort den. Färgen löser upp färgen så att säga. Men nu kanske det är för sent, iofs.

Jepp det var det jag menade med att ta luddret och skölja bort men med den här färgen fungerade det inte alls :( Jag ser ut som en smurf + omvänd tvättbjörn :(

Färgen från huden brukar gå bort efter runt 2 dygn för mig så jag är osäker på om det gått bort på Lördag. Jag tror jag kommer gå till solariet imorgon och hoppas på att det hjälper till litegrann.

Tack för alla tips, tänker testa lite med olika hudcremer och alkoholer mm. det var ingen som sa något om att jag såg fördjävlig ut på krogen ikväll iaf. men det kanske var för att de ville vara snälla :D

Juliette
2007-03-02, 09:30
Det kan funka med någonting riktigt fett som löser upp färgen.
Du kan ju prova med att ta på rikligt med olja (babyolja, matolja eller något liknande) Låt det sitta några minuter, torka bort. Upprepa. Tvätta sen noga med någon mild tvål.

Annars brukar salonger ha en lösning som tar bort färg.

I värsta fall om det inte är borta på lördag, kan du dölja färgen med en concealer.

mela
2007-03-02, 09:32
Jepp det var det jag menade med att ta luddret och skölja bort men med den här färgen fungerade det inte alls :( Jag ser ut som en smurf + omvänd tvättbjörn :(

Färgen från huden brukar gå bort efter runt 2 dygn för mig så jag är osäker på om det gått bort på Lördag. Jag tror jag kommer gå till solariet imorgon och hoppas på att det hjälper till litegrann.

Tack för alla tips, tänker testa lite med olika hudcremer och alkoholer mm. det var ingen som sa något om att jag såg fördjävlig ut på krogen ikväll iaf. men det kanske var för att de ville vara snälla :D

Tänk på att om du målar med en bläckpenna på huden och sedan solan så fastnar det i huden tills du byter de yttersta hudlagren. Jag skulleinte sola :D

martin_vbg
2007-03-02, 11:14
Tänk på att om du målar med en bläckpenna på huden och sedan solan så fastnar det i huden tills du byter de yttersta hudlagren. Jag skulleinte sola :D

Mäh, jag vill ju sola *cry*
det ser bättre ut idag som tur är, ska in i duschen en sväng och se hur det ser ut efter det sen blir det lite skrubbing med tvål, annars testar jag nog oljetipset.