handdator

Visa fullständig version : Hårfärgning :S


martin_vbg
2007-03-01, 19:02
Hmm jag har råkat klanta mig litegrann...
Tonade håret och det gick väl bra som vanligt men så när jag spolade bort allt och luddrat bort färgen så bra som det går på huden så ligger nästan allt kvar runt ögonbrynen... Använde inte riktigt samma toning som innan och den här vill verkligen inte släppa från huden.
Jusst nu ser jag ut som en omvänd tvättbjörn typ *spy*
Jag jobbar som säljare och måste ha bort färgen runt ögonen innan på lördag eftersom jag då kommer att ha kundkontakt :D

Har ni några bra knep? Det går inte med tvål eller något sånt det har jag testat.

Lellan
2007-03-01, 19:11
Blanda aska med tvål eller diskmedel, det funkar! När jag bodde hemma hade jag tillgång till öppen spis, nu vetesjutton var man kan få tag på det.. ut å grilla lite? :confused:

Empe
2007-03-01, 19:11
Bild?

martin_vbg
2007-03-01, 19:25
Bild?

Nej :D

Hmm, aska har jag väldiga problem med att få tag i, kan det gå att få bort med tvättmedel eller kan det vara farligt för ögonen?

mela
2007-03-01, 20:12
Jag har alltid kört med tonicwater, brukar funka fint för mig, när mina öron färgas fint :D

Sundsarn
2007-03-01, 20:33
Nu har jag väl ingen erfarnehet med färgning av hår men borde inte aceton alt. lacknafta funka? :D

mela
2007-03-01, 20:37
Nu har jag väl ingen erfarnehet med färgning av hår men borde inte aceton alt. lacknafta funka? :D

Frågan är om man vill ta det så nära ögonen? :D

Kurash
2007-03-01, 20:39
Foundation, concealer, puder.

Sundsarn
2007-03-01, 20:46
Frågan är om man vill ta det så nära ögonen? :D

Kan aldrig slå Red Hot under ögonen :hbang: Men visst, gillar man inverterade tvättbkörnar så.... :D

Empe
2007-03-01, 20:57
Frågan är om man vill ta det så nära ögonen? :D

Frågan är om man är så klantig så man får aceton i ögonen när man håller på.

Fed up
2007-03-01, 21:00