handdator

Visa fullständig version : Hur slappa sig genom livet?


Slartibartfast
2007-03-01, 17:59
Jag hatar att arbeta och gillar att sova länge på morgnarna. Hur gör man för att kunna slappa resten av livet utan att behöva åka snålsjuts på samhället?

Dnepr
2007-03-01, 18:01
Lever på din tjej och/eller börjar gå lite modeshower på kvällarna?

Longshot
2007-03-01, 18:01
Blir ekonomisk oberoende. Lätt som en plätt.













:D

Yes
2007-03-01, 18:02
Vinner på lotto eller så jobbar man ihop en ordentlig förmögenhet.

Fast allvarligt så blir det nog inte speciellt kul att bara slappa i längden...

hobbitar
2007-03-01, 18:02
Jag hatar att arbeta och gillar att sova länge på morgnarna. Hur gör man för att kunna slappa resten av livet utan att behöva åka snålsjuts på samhället?

Bo hos dina föräldrar?

Eller bli asgrymm på det här:
www.gamelio.com

Tjäna pengar på Cs, låter ju som en dröm*drool*

Yxel
2007-03-01, 18:02
Spela poker

Slartibartfast
2007-03-01, 18:04
Fast allvarligt så blir det nog inte speciellt kul att bara slappa i längden...

Jo, det är förbannat kul. Har slappat mig igenom högskolan och skulle vilja fortsätta på samma linje.

Borde hitta ett jobb som man kan köra 2-4 timmar om dan och dra in en 1000 € i månaden. jag skulle leva som en kung för såna pengar.

regus
2007-03-01, 18:07
Uppfinner något.
Tar jobb man kan sova på.

Dumleman
2007-03-01, 18:08
Samhället är väl till för att folk ska kunna åka snålskjuts så varför inte. Annars blir det ju samhället som åker snålskjuts på dig.

mangemani
2007-03-01, 18:08
bli uteliggare.
behöver ej lyfta ett finger och du kan lata dej hela dagarna....

Yes
2007-03-01, 18:11
Jo, det är förbannat kul. Har slappat mig igenom högskolan och skulle vilja fortsätta på samma linje.

Borde hitta ett jobb som man kan köra 2-4 timmar om dan och dra in en 1000 € i månaden. jag skulle leva som en kung för såna pengar.
Haha, vilka ambitioner! :D

Jag skulle bli deprimerad om jag höll på så för lång tid(ett litet tag kan det dock vara skönt). Fast å andra sidan får man nog lägga till minst ett par nollor till det där beloppet innan jag skulle leva som en kung(sådana inkomster skulle dock investeras i eget företagande och mer jobb... ).

Empe
2007-03-01, 18:12
Grävmaskinist. Se till att jobba där det finns trådlöst internet. Eller spela poker. Vet en kille som bara ligger hemma hela dagarna och försörjer sig på poker. På helgerna lever han i lyx med sina vänner.

Diana
2007-03-01, 18:13
Bo hemma hos rika föräldrar som inte kräver pröjs :em:

Slartibartfast
2007-03-01, 18:14
bli uteliggare.
behöver ej lyfta ett finger och du kan lata dej hela dagarna....

Nej nej.

Jag vill ju ha en någorlunda bra levnadsstandard också.

Som det är nu lever jag på studiemedel 440 € i månaden plus ca 200 från egna besparingar. Alltså kring 600 spänn i månaden. Jag lever bekvämt nu, men konsumerar inte speciellt mycket. Men allt över 600 € i månaden är bara hemåt för mig. Så jag borde hitta på nåt sätt att dra in en tusing i månaden utan att behöva anstränga mig nästan alls.

Yes
2007-03-01, 18:16
Det finns iof ett sätt... jag vet dock inte om det är lagligt i Finland. ;)

Slartibartfast
2007-03-01, 18:16
Bo hemma hos rika föräldrar som inte kräver pröjs :em:

Nej, bo hos päronen går fetbort. Dessutom hade jag blivit utslängd om jag inte hade ett jobb. Mina föräldrar är av den gamla skolan.

Slartibartfast
2007-03-01, 18:17
Det finns iof ett sätt... jag vet dock inte om det är lagligt i Finland. ;)

Sälja röv?

Hades
2007-03-01, 18:18
Bli grym på aktiehandel och jobba/trada ihop en förmögenhet som gör dig ekonomiskt oberoende?

Yes
2007-03-01, 18:18
Sälja röv?
Om du vill tjäna extra mycket kanske, som du ser ut behöver man dock inte sälja rumpan till andra pojkar. :D

Yes
2007-03-01, 18:22
Vi borde göra en omröstning: hur många skulle köpa en timme med Slarti för 500 euro?

Inser du hur lätt du kan få ihop dina 1000 euro i månaden? :D

fothermucker
2007-03-01, 18:23
Jag tror också på någon slags eskortservice. Säg 2000/h? Lite prit och plå piller så.

regus
2007-03-01, 18:23
Bli tungt kriminell.
Nattjobb tre nätter i veckan.
Jobba på en fritidsgård för högstadieelever, sitta i en fotölj och snacka playstation.

Diana
2007-03-01, 18:25
Nej, bo hos päronen går fetbort. Dessutom hade jag blivit utslängd om jag inte hade ett jobb. Mina föräldrar är av den gamla skolan.
Sant, det är en hyffsat kass långtidsplan. *popcorn* :D

regus
2007-03-01, 18:27
Du blir Tyler Durden.

Yes
2007-03-01, 18:28
Jag tror också på någon slags eskortservice. Säg 2000/h? Lite prit och plå piller så.
Har han snygga kompisar kanske han efter ett tag kan bli bordellmamma, när han väl skaffat sig lite kontakter i branschen. Då behöver han inte jobba längre utan kan gå runt i sin pimp-outfit hela dagarna och håva in pengar.

Snacka om att det finns möjligheter om man bara ser bra ut! :D

Arnesson
2007-03-01, 18:30
Jobba helger och lata dig i veckorna :)

Cerberus
2007-03-01, 18:33
Slarti, du har ju en snygg kropp, varför inte börja strippa? :D De verkar tjäna fett me cash!

PowPow
2007-03-01, 18:34
Gift dig rik. Det är min plan :D

Slartibartfast
2007-03-01, 18:43
Har han snygga kompisar kanske han efter ett tag kan bli bordellmamma, när han väl skaffat sig lite kontakter i branschen. Då behöver han inte jobba längre utan kan gå runt i sin pimp-outfit hela dagarna och håva in pengar.

Snacka om att det finns möjligheter om man bara ser bra ut! :D

Jahar faktiskt föreslagit åt tjejen att hon ska bjuda ut mig åt sina polare på jobbet. Inget napp ännu. Vet inte var det falerar.

Noodles
2007-03-01, 18:47
Jahar faktiskt föreslagit åt tjejen att hon ska bjuda ut mig åt sina polare på jobbet. Inget napp ännu. Vet inte var det falerar.

Jag tycker du ska gå i Matti Nykänens fotspår och starta en strippkarriär. Allt är möjligt om du bara vill.

Shakemynuts
2007-03-01, 18:50
Det där med strippa är ju något som faktiskt skulle fungera.

Det där med att sälja röv och så låter inte så seriöst. :D

Jobba som dörrvakt på värsta innekrogen och bli som... vad heter han, som är/var tillsamans med Linda ******?


Fan är det censurerat för? :|

G_lund
2007-03-01, 18:52
bli en rockstjärna

Baha
2007-03-01, 19:00
glädjer mig att se att andra med har såna sunda värderingar, svårt veta dock hur.

men jobba LITE på slappt jobb och slösa mindre på skit e ju iaf ett steg på vägen.

e ju dock inte maximalt slappt=((

JTH
2007-03-01, 19:03
Gå med i SSU och börja slicka uppåt och sparka nedåt, det har gjort många slöa, inkompetenta idioter till såväl riksdagsmän, ministrar, landshövdingar, byråkrater och ambassadörer med löner väl över 600 k per år.

Lycka till!

MasterChief
2007-03-01, 19:11
Gå med i SSU och börja slicka uppåt och sparka nedåt, det har gjort många slöa, inkompetenta idioter till såväl riksdagsmän, ministrar, landshövdingar, byråkrater och ambassadörer med löner väl över 600 k per år.

Lycka till!

Dagens ord. :thumbup:

SWETiger
2007-03-01, 19:12
Hitta någon mindre krog med spelautomater där du kan jobba med att lösa in vinster med mera. Väldigt liten ansträngning om du hittar rätt ställe!

Osten80
2007-03-01, 19:15
Gå med i SSU och börja slicka uppåt och sparka nedåt, det har gjort många slöa, inkompetenta idioter till såväl riksdagsmän, ministrar, landshövdingar, byråkrater och ambassadörer med löner väl över 600 k per år.

Lycka till!

Det där är en sanning som skrämmer.

flenders
2007-03-01, 19:35
Bli drogboss.

Yes
2007-03-01, 19:37
Bli drogboss.
Det borde också funka. Lär vara ganska slappt i fängelset.

tossefar
2007-03-01, 19:38
Jag har jobbat sammanlagt 2 månader i mitt liv, det är helt klart överskattat. Fungerar helt ok, att fylla sin tid är inga problem.

regus
2007-03-01, 19:38
Det borde också funka. Lär vara ganska slappt i fängelset.

Där har vi det, vet någon föresten om man har sovmorgon i fängelset?

regus
2007-03-01, 19:40
Jag har jobbat sammanlagt 2 månader i mitt liv, det är helt klart överskattat. Fungerar helt ok, att fylla sin tid är inga problem.

Inkomst från bidrag, farmors fonder eller från "firman"?

Lelle Pelle
2007-03-01, 19:44
Slarti goes lyxprostituerad!

mangemani
2007-03-01, 19:46
hade kanske gynnat om du hade varit en snygg tjej.
vissa utav dom behöver ju inte göra så mycket,låta mannen sköta jobbet,låta mannen ta hand om dej osv,enda jobbet du behöver göra är när ni ska ha sex(om ens det,han får väl göra jobbet då med).

tossefar
2007-03-01, 19:51
Inkomst från bidrag, farmors fonder eller från "firman"?

Inget av dem, jag har mina egna pengar.

flenders
2007-03-01, 19:53
Jag har jobbat sammanlagt 2 månader i mitt liv, det är helt klart överskattat. Fungerar helt ok, att fylla sin tid är inga problem.2 månader? Jag har jobbat typ 12 dagar.

RassK
2007-03-01, 19:54
Jobba helg
jag får ut 1200 € på 2 dar i veckan

resten ligger jag på rygg *whistle*

Slartibartfast
2007-03-01, 19:54
hade kanske gynnat om du hade varit en snygg tjej.
vissa utav dom behöver ju inte göra så mycket,låta mannen sköta jobbet,låta mannen ta hand om dej osv,enda jobbet du behöver göra är när ni ska ha sex(om ens det,han får väl göra jobbet då med).

Jo, men som sagt vill jag inte vara beroende av någon. Varken staten eller flickvän/familj. jag vill bara jobba så lite som det överhuvudtaget är möjligt för att upprätthålla en ok levnadsstandard.

"working jobs we hate so we can buy shit we don't need" *spy*

Slartibartfast
2007-03-01, 19:55
Jobba helg
jag får ut 1200 € på 2 dar i veckan

resten ligger jag på rygg *whistle*

Låter ganska bra faktiskt. Två fulla dagar i veckan kan jag tänka mig att offra.

mangemani
2007-03-01, 19:56
inte beroende av någon,inte behöva arbeta(eller högst nån timme),bara slappa men ändå få betalt så att du kan leva normalt?
jadu,väldigt svårt att hitta något som passar måste jag säga=/

flenders
2007-03-01, 20:05
Jobba helg
jag får ut 1200 € på 2 dar i veckan

resten ligger jag på rygg *whistle*Vad jobbar du med?

Slartibartfast
2007-03-01, 20:05
inte beroende av någon,inte behöva arbeta(eller högst nån timme),bara slappa men ändå få betalt så att du kan leva normalt?
jadu,väldigt svårt att hitta något som passar måste jag säga=/

Vad är detdär för negativ attityd?

Trance
2007-03-01, 20:12
Överlägset lättaste vägen till rikedom och frihet är att jobba för dig själv och med dina egna pengar. Att bli rik genom att jobba för andra går knappt och att upprätthålla standard kräver konstant arbetsinsats.

Det du gör är att hitta något du är intresserad av. Fastigheter, aktier, metaller etc och helt enkelt lär dig allt som går att kunna om ditt ämne. Sedan börjar du investera och förhoppningsvis tjäna pengar. Efter ett tag så lär du nå en kritisk massa där du inte behöver något mer jobb utan kan klara dig enbart på din "hobby". Bör resultera i ca 3 timmar arbete per dag och total frihet när du vill arbeta.

Kan ju dock kräva viss talang och intresse. Bögporr betalar bra också.

Nitrometan
2007-03-01, 20:15
Tänkte föreslå porrskådis.

Sen såg jag Trance inlägg och insåg som han säger att bögporr säkert betalar bättre.

Dnepr
2007-03-01, 20:20
Tänkte föreslå porrskådis.

Sen såg jag Trance inlägg och insåg som han säger att bögporr säkert betalar bättre.

Att spela in bögporr utan att vara porrskådis kan bli svårt - lyckas han med det blir han garanterat rik.

NiXPhoenix
2007-03-01, 20:40
Överlägset lättaste vägen till rikedom och frihet är att jobba för dig själv och med dina egna pengar. Att bli rik genom att jobba för andra går knappt och att upprätthålla standard kräver konstant arbetsinsats.

.


Det där kan jag inte hålla med om, om man tittar på egenföretagare i åtminstone Sverige så får den stora majoriteten slita väldigt hårt för att överhuvudtaget gå runt och kunna ta ut en normal lön. Det är mycket som ska stämma om man ska bli rik som egenföretagare, riskerna är å andra sidan väldigt stora.

Nitrometan
2007-03-01, 20:41
Att spela in bögporr utan att vara porrskådis kan bli svårt - lyckas han med det blir han garanterat rik.
För att förtydliga. Min första tanke var mer straight porr. Men bögporr ger mer pengar.

Go bögporr Slarti!

Lilla Brynolf
2007-03-01, 20:59
Nån typ av manlig eskortfirma? Det har jag funderat på att starta efter att ha sett en dokumentär om ämnet på TV. Collegeungdomar i Usa, eller var det UK hade startat en firma där de hyrde ut sina tjänster till damer i olika åldrar. Kunde vara allt från att servera drinkar med bar överkropp till att hjälpa damerna med de dagliga rutinerna, typ handla mat, osv. Inget sex, men i vissa fall "sexiga" jobb, typ servitör i kallingarna.

Ska vi starta en sån firma slarti? Morsan har många småkåta väninnor.. :) Vasa kanske inte är tillräckligt stort...

RassK
2007-03-03, 18:42
Jag kör truck på ett Fruktlager.

PePPinO
2007-03-03, 18:49
Härligt att c att det finns andra som känner likadant!
Första steget är väll att kanske jobba 75% och sen glida ner till kanske 50%
om du jobbar 50% samt utför något svartjobb inom något bransch så borde d väll lösa sig!Imo vore d rätt slappt med 20h vecka:P

Trance
2007-03-03, 18:51
Det där kan jag inte hålla med om, om man tittar på egenföretagare i åtminstone Sverige så får den stora majoriteten slita väldigt hårt för att överhuvudtaget gå runt och kunna ta ut en normal lön. Det är mycket som ska stämma om man ska bli rik som egenföretagare, riskerna är å andra sidan väldigt stora.

Beror självklart på branch och hur duktig du är. Dessutom är det ju många som sätter sig i situationen där de jobbar för någon även fast de har egen firma.

Gpajpen
2007-03-03, 18:53
vinna på lotto vore väl det ultimata.
brukar drömma att jag vinner typ 100mille 2-3ggr/vecka, sen slappar jag och bara gör exakt vad fan jag vill resten av livet. O Jävlar va skönt.

Fettecke
2007-03-03, 18:57
Jobba helg
jag får ut 1200 € på 2 dar i veckan

resten ligger jag på rygg *whistle*

så du har en timlön på drygt 620:- för att köra truck på ett lager ?

RassK
2007-03-03, 22:09
så du har en timlön på drygt 620:- för att köra truck på ett lager ?

nja... runt 208kr/h
19h i veckan :]

champion
2007-03-03, 23:06
Där har vi det, vet någon föresten om man har sovmorgon i fängelset?


Beror på vilken avdelning du hamnar på. Vissa går upp tidigt, men plitarna väcker alla intagna kl 07:45 pga för att se att dom lever.
Och ett liv på kriminalvården är inte ett roligt liv.

mACKANNN
2007-03-03, 23:15
nja... runt 208kr/h
19h i veckan :]

Sjukt skönt jobb! Nu har jag några av mina framtidsplaner klara, skaffa nå liknande sånt jobb och sen skaffa en såndär fotovägg som det snackades om i metal_boys tråd :D haha, de kommer bli prima!



*popcorn*

Kwon
2007-03-03, 23:55
Gay 4 Pay alt vinna på Lotto?

Ärva

PePPinO
2007-03-04, 03:38
Fundera inte ens på KVV har jobbat där och det är ett segt skitjobb!
Du tjänar inget vidare,samt att du tillbringar all din vakna tid i ett fängelse!
Iofs jobba natt är perfekt, sova alternativt se på DVD, men dagtid är ett riktigt skitjobb!
Sa upp mig efter 1månad pga tristess!

L-Sami
2007-03-04, 04:05
Göra så lite som krävs, få en kula till mage och bry sig bara om det som är nödvändigt. Frågan är då bara om man vill vara en vinnare eller förlorare?

Thimmy
2007-03-04, 04:31
I Indien kan du leva som en kung for 2000-3000kr/manad. Orkar du skaffa ett sommarjobb i Sverige sa behover du inte arbeta mer an sa.

Kwon
2007-03-04, 04:36
Gift dig rikt Slarti med en stenrik Milf/GMILF

Sen skiljer du dig och flyttar tebaks till din nuvarande

Slartibartfast
2007-03-04, 09:34
Göra så lite som krävs, få en kula till mage och bry sig bara om det som är nödvändigt. Frågan är då bara om man vill vara en vinnare eller förlorare?

:confused: Är man en förlorare om man vill slappa sig genom livet? Eller vinnare?

Måste man få kalaskula om man vill slappa?

Dajollee
2007-03-04, 10:08
jag vill också slappa mig genom liv bara göra d man tycker om Å^^

får hoppas man vinner 25 i 25år snart

L-Sami
2007-03-04, 12:27
:confused: Är man en förlorare om man vill slappa sig genom livet? Eller vinnare?

Måste man få kalaskula om man vill slappa?

Jag tycker att jag är en förlorare själv om jag väljer att slappa mig genom livet. Eftersom jag är ung och har mycket potential att göra och bli mer. Att kasta bort begåvningar och möjligheter är att förlora för mig. Jag tycker att det är en annan sak om man är 50-60 bast och börjar fundera på att slappa livet ut, men inte när man är ung.

Kalaskulan var mest sen kväll ironi.

RösböJunior
2007-03-11, 22:03
varför ska jag dela med mig av vetskap? ^^

men iaf istället för att: starta företag,umgås med rika,vinna på lotto (lätt)
driva skumma företag i utlandet, hora runt osv.

bli cracker, dvs tunga bedrägerier,länsa konton fast åsidan är det juh fult.

Lexidos
2007-03-11, 22:18
Giggolo

Purren
2007-03-11, 23:34
Jag tycker att jag är en förlorare själv om jag väljer att slappa mig genom livet. Eftersom jag är ung och har mycket potential att göra och bli mer. Att kasta bort begåvningar och möjligheter är att förlora för mig. Jag tycker att det är en annan sak om man är 50-60 bast och börjar fundera på att slappa livet ut, men inte när man är ung.

Kalaskulan var mest sen kväll ironi.

Fast alltså man behöver knappast tjäna mycket pengar för att leva ett bra liv. Pengar är inte framgång.

Jishuku
2007-03-11, 23:42
Fast alltså man behöver knappast tjäna mycket pengar för att leva ett bra liv. Pengar är inte framgång.

Inte nödvändigtvis framgång. Men det är trygghet. Och har man trygghet når man lättare framgång.

Purren
2007-03-11, 23:56
Inte nödvändigtvis framgång. Men det är trygghet. Och har man trygghet når man lättare framgång.

Till en viss nivå, men det är knappast som att desto mer pengar du har desto lättare har du för att nå framgång.

Och framgång betyder olika saker för olika människor.

Jishuku
2007-03-12, 00:22
Till en viss nivå, men det är knappast som att desto mer pengar du har desto lättare har du för att nå framgång.

Och framgång betyder olika saker för olika människor.

Visst är det så. Jag kan leva gott och träna på socialbidrag om det nu skulle gå så långt. Gäller bara att prioritera vad man köper.
Vad jag däremot inte kan göra på en så liten summa är att lägga undan något.. så skulle det hända mig eller min familj något så skulle jag inte ha något att ta ifrån.
Vare sig man gillar det eller inte så är pengar = makt i detta samhälle. Det kan även innebära makten att ta hand om sig själv och sin familj. Och det är iallafall ett mått på framgång för mig.

antonio
2007-03-12, 02:27
Jag hatar att arbeta och gillar att sova länge på morgnarna. Hur gör man för att kunna slappa resten av livet utan att behöva åka snålsjuts på samhället?

Travspel, poker mm. Eller så kan du lita till turen och spela på lotto. Trav- och poker kräver ju en hel del tid om du vill bli bra på det.

/A

Sofia4_4
2007-03-12, 07:49
Det där kan jag inte hålla med om, om man tittar på egenföretagare i åtminstone Sverige så får den stora majoriteten slita väldigt hårt för att överhuvudtaget gå runt och kunna ta ut en normal lön. Det är mycket som ska stämma om man ska bli rik som egenföretagare, riskerna är å andra sidan väldigt stora.

Håller med.
En variant är att flytta företaget i ett annat land så man slipper skatta här.

Annars är eget företagare värt all slit. Man får en helt annan inställning till jobb när man är sin egen chef och få göra det man vill.

Jesper
2007-03-12, 11:04
odla lite gräs i hemmet trygga vrå så kan du lätt komma upp i 1000e månaden. slappt