handdator

Visa fullständig version : Pikar från omgivningen?


Stanley
2007-03-01, 17:33
Ja får ni höra mkt pikar från folk och vad får ni höra?

Klassiska är väl "släpp kylskåpet" och saker i den stilen.

Händer väl själv att man får höra nått ibland och ja egentligen är det ju bara roligt för då märks det ju att man fått till ett hyffsat resultat då man sticker ut lite från folkmassan, eller har jag fel?
Det är ju inget att bli förbannad på då majoriteten av dom som säger saker antingen är feta/spinkiga eller helt enkelt ser ut som ett genetiskt misstag.

Raggis
2007-03-01, 17:34
Får ofta höra "Fan va biffig du har blivit" :P

Dnepr
2007-03-01, 17:34
Såna pikar grundar sig ofta i nån form av avundsjuka.

regus
2007-03-01, 17:35
"Du tränar inte vader va?"

Stanley
2007-03-01, 17:36
Får ofta höra "Fan va biffig du har blivit" :P

det är ju en komplimang:)

Snafu
2007-03-01, 17:37
Jag fick betydligt fler pikar i Sverige än här, i England bryr sig folk inte alls. Det finns inte ens ett vokabulär liknande "släpp kylskåpet" tror jag?

Jag stör mig faktiskt på mig själv när jag tränar (och dagarna därefter när man är som mest stel/spännig) eftersom jag fanimig ser ut att bära på ett kylskåp med flit liksom. Jag borde kanske stretcha mer? Det är så skönt när man inte tränat på en vecka och helt plötsligt kan gå normalt, dvs utan den stela pendelgången med armarna och när man skall passera någon eller något och måste vrida hela överkroppen och benen för att komma förbi.

obs. jag försöker inte ge sken av att jag är grov som fan, bara jävligt ostretchad!

Fettecke
2007-03-01, 17:38
"Släpp kylskåpet" har jag hört av en kille på jobbet...första dagen vi jobbade tillsammans...

"Har du mask eller?", "hur jävla stort matkonto har du igentligen?" i lunch-fika sammanhang på jobbet...

ganska kul, men numera förstår folk.
Fast det gick en stund då jag käkade tabletter också enligt vissa på jobbet....

Stanley
2007-03-01, 17:38
Det är väl kanske Jantelagen som härjar

Hades
2007-03-01, 17:39
Jag är ju inte så vansinnigt grov, men visst får man höra en del. Mest komplimanger (eller åtminstone positiva påpekanden), men en del pikar får man också. Det är bara att svara "mitt kylskåp är större än ditt" osv, och inte ta det som något negativt.

Raggis
2007-03-01, 17:39
det är ju en komplimang:)

Dom flesta vill nog att jag ska tolka det som att jag börjar bli fet :D

Stanley
2007-03-01, 17:41
Tycker själv inte det är något problem med pikar, det som kan vara jobbigt är när någon/några ger en blickar och sedan när dom gått förbi 20-30 meter så kommer pikarna. Väldigt fegt och löjligt i mina ögon

Empe
2007-03-01, 17:43
Får ofta höra "Fan va biffig du har blivit" :P

ÅH nej! Vilken pik. :D

Jag tycker bara det är roligt när folk kommenterar. När man jobbar och sätter sig för att käka eller fika så finns det ofta någon som är lite nyfiken på hur länge man tränat, varför man tränar etc osv.

Slartibartfast
2007-03-01, 17:55
Dom flesta vill nog att jag ska tolka det som att jag börjar bli fet :D

Så är det i 95% av fallen har jag märkt.

katzeklo
2007-03-01, 17:55
Tycker själv inte det är något problem med pikar, det som kan vara jobbigt är när någon/några ger en blickar och sedan när dom gått förbi 20-30 meter så kommer pikarna. Väldigt fegt och löjligt i mina ögon

ett tips, slappna av så fåru inga pikar ;P

Diana
2007-03-01, 18:06
Nej inge kylskåpsbärar pikar här inte :laugh: (i wish)

Men minns mitt förra jobbs lunchrum som om det vore igår. När kanelbullar och äppelkransar låg där två perversa decimeter från ansiktet och man riktigt HÖRDE glasyren smälta(its truue!! *drool* :D) försökte dom(det tjugotalet lönnfeta kärringarna jag jobbade med) verbalt(och nästan fysiskt) trycka ner sockerdegen i min stackars deff-ömma strupe...

Så ja en del psykisk misshandel av det kostrelaterade slaget har man fått utstå men det tycker jag är kul i smyg, det stärkte lixom bara kämparglöden.

Jorgen
2007-03-01, 18:14
Något sådant får jag aldrig höra. Jag ser normal ut.

blasr
2007-03-01, 18:14
Nej inge kylskåpsbärar pikar här inte :laugh: (i wish)

Men minns mitt förra jobbs lunchrum som om det vore igår. När kanelbullar och äppelkransar låg där två perversa decimeter från ansiktet och man riktigt HÖRDE glasyren smälta(its truue!! *drool* :D) försökte dom(det tjugotalet lönnfeta kärringarna jag jobbade med) verbalt(och nästan fysiskt) trycka ner sockerdegen i min stackars deff-ömma strupe...

Så ja en del psykisk misshandel av det kostrelaterade slaget har man fått utstå men det tycker jag är kul i smyg, det stärkte lixom bara kämparglöden.

Jag tycker då det blir lättare att låta bli när folk försöker tvinga i en massa godsaker. Mer grupptryck åt folket.

Stanley
2007-03-01, 18:15
ett tips, slappna av så fåru inga pikar ;P

Mm kanske det, jag kan ju stänga in mig i en isoleringscell också så behöver jag ju aldrig mer höra en pik resten av mitt liv.

Diana
2007-03-01, 18:21
Jag tycker då det blir lättare att låta bli när folk försöker tvinga i en massa godsaker. Mer grupptryck åt folket.

Så rätt så rätt.

Att se deras våldtagna miner när man en gång i veckan tömmer av två och en halv kundvagn choklad på kassabandet gör ju inte kämpandet svårare heller direkt. :D

mangemani
2007-03-01, 18:29
får höra en hel del faktiskt.
mest "fan,du är ju grov du" eller "hur länge har du tränat" och frågor i den stilen.
blir faktiskt trött på detta eviga tjat,så man har slutat bry sej,tar ej åt mej,små flinar,nickar och går därifrån,oavsett om det är possetiva eller negativa kommentarer.

Muskelbyggaren
2007-03-01, 18:34
Min uppfattning är att pikfrekvensen mot tränande inidivider inte är proportionell mot kroppshyddan utan snarare mot (den uppvisade) graden av kost- och träningsbesatthet.

Cerberus
2007-03-01, 18:36
"sluta med steroider!!"

nej ja skojar :D men ja hoppas nån säger det haha.


Har nog inte fått några negativa pikar kring min kropp på senaste iaf, de klarar ja utmärkt själv

Anonym112
2007-03-01, 18:37
Mm kanske det, jag kan ju stänga in mig i en isoleringscell också så behöver jag ju aldrig mer höra en pik resten av mitt liv.

Anar starkt att du går runt i linnen eller dylikt då?
Använder man stora kläder så slipper man kommentarer, om man inte är vääldigt stor men det kanske du är? :)

s_himself
2007-03-01, 18:39
Det är bara att svara "mitt kylskåp är större än ditt" osv, och inte ta det som något negativt.

Hahaha, den va bra!

Själv får jag höra "släpp servetten!" jag bara jahaa ok, vadå? ok ok jaha.. nä men ok ja men alltså, ok.. inga muskler, nä ok hej då.

Nä men seriöst så har jag nog bara blivit pikad en gång vad jag kan komma ihåg. Jag gick ut från krogen för att ta ut pengar och va svettig som fan under armarna så jag lyfte lite på dom och det såg ju två killar rätt snabbt. Jag svarade "ja jag bara står och låtsas" dom sa inget mer.

Svetten försvann också.

Yankeee
2007-03-01, 18:39
Om du med pikar menar dissar får jag en hel del.

Ryska_raketen
2007-03-01, 18:39
"Du tränar inte vader va?"

+1

Ryska_raketen
2007-03-01, 18:40
Något sådant får jag aldrig höra. Jag ser normal ut.

Definiera "ser normal ut" tack =)

Albatross
2007-03-01, 18:54
"Du är ful."

Fast det kanske inte är träningsrelaterat iofs.

Scratch89
2007-03-01, 19:03
Det är konstigt att vissa folk som tränar, som faktiskt inte är stelopererade, måste gå med armbågarna bredare än axlarna, och att armbågsleden på något sätt verkar vara låst där. "Nej, jag går såhär, jag är såhär bred". Mjo...

katzeklo
2007-03-01, 19:13
dock kan folk ha feta lats, då tar dom ju i nånting =P

Baha
2007-03-01, 19:15
"Lyft på fötterna" får jag ofta på jobbet för att jag alltid går sakta lite släpande sådär när jag e där

Jorgen
2007-03-01, 19:26
Definiera "ser normal ut" tack =)

Bara att titta efter hur "your average Joe" ser ut.
Jag är inte grover och ser absolut inte "tränad" ut i normala kläder.

olle lindblad
2007-03-01, 19:35
Bara att titta efter hur "your average Joe" ser ut.
Jag är inte grover och ser absolut inte "tränad" ut i normala kläder.

Inte ens om du går i shorts på somrarna? Har för mig att du har rätt grova vader.

Diana
2007-03-01, 19:50
Förvånad över att jag inte fått någon "SLUTA ockupera speglarna!" :D :em:

Chris
2007-03-01, 19:56
"snygga air-lats"

Nää, nu skojar jag.

überstarken
2007-03-01, 20:04
Mormor på middag hos henne: "Men vafan du är ju fet!" Efter att ha fått reda på hur lång jag är och vad jag väger :D

"Släpp kylskåpet" har jag med hört ett par gånger, dock mest då jag börjat träna, vet inte om jag gick mer "spänt" då eller om folk bara vant sig...

Greg
2007-03-01, 20:42
"Du tränar va?"

"Har du tänkt på att springa lite då och då"
(Den var så jävla elak med tanke på viktminskningen jag hade gjort)

Jorgen
2007-03-01, 21:12
Inte ens om du går i shorts på somrarna? Har för mig att du har rätt grova vader.

Det räcker att ha spelat lite fotboll för att få till ett par ok vader.

Ryska_raketen
2007-03-01, 21:12
Det räcker att ha spelat lite fotboll för att få till ett par ok vader.

EH!?

Lövbiffen
2007-03-01, 21:16
Jag får bara pikar från morsan, som hela tiden klagar på att jag väger så lite för min längd :Virro (85-90kg, cirka 188cm lång)

Jorgen
2007-03-01, 21:21
EH!?
Är inte fotbollsträning ett substitut för benträning?

Cerberus
2007-03-01, 21:22
Jag får bara pikar från morsan, som hela tiden klagar på att jag väger så lite för min längd :Virro (85-90kg, cirka 188cm lång)

wtf, det e väl en ganska sund vikt eller??

olle lindblad
2007-03-01, 21:26
Är inte fotbollsträning ett substitut för benträning?

Säg det till Peter Crouch:)

Lövbiffen
2007-03-01, 21:30
wtf, det e väl en ganska sund vikt eller??

Hon tycker jag ser så tanig ut, och det är lite jobbigt att höra då man vart ortorektiker och helt fanatisk med allt som har med träning och kroppen att göra :Virro

Men det är generellt sett rätt många som faktist blir förvånade då man börjar snacka träning, och undrar ifall man håller på själv :P

polaren
2007-03-01, 21:31
Jag har aldrig blivit ombedd att släppa kylskåpet. Kanske kan det bero på att jag inte går runt och spänner mig som många andra tränande :D

Baan
2007-03-01, 21:42
Aldrig något, mest för att folk är rädda för att man ska explodera i en roid rage.

Timme
2007-03-01, 22:11
Släpp kylskåpet är en klassiker :D senast idag drev idrottsläraren med mig genom att själv göra "ILS"

mangs
2007-03-01, 22:21
Hon tycker jag ser så tanig ut, och det är lite jobbigt att höra då man vart ortorektiker och helt fanatisk med allt som har med träning och kroppen att göra :Virro

Men det är generellt sett rätt många som faktist blir förvånade då man börjar snacka träning, och undrar ifall man håller på själv :P


Detta känner jag igen. jag var i precis samma sits för några år sedan, har inte ökat så mycket sen dess men folk bli i alla fall inte förvånade/chockade om jag säger att jag styrketränar. Förut fick man ofta responsen, VA?? Tränar du?

Den tar rätt hårt när man kört seriöst en längre tid.

Numera får jag aldrig pikar, ibland får jag dock positiva kommentarer men de rinner av mig som vatten från en gås. :smash:

Timme
2007-03-01, 22:24
Släpp kylskåpet är en klassiker :D senast idag drev idrottsläraren med mig genom att själv göra "ILS"

Jag vill bara tilläga att jag aldrig går med armarna utåt och jag spänner mig aldrig när jag går omkring. Jag försöker gå så avslappnat jag kan för att undvika liknande kommentarer. Det är iaf väldigt sällan jag får en sådan kommentar och då har det varit av en tjej i min klass som sade det på skoj (hon hade även berömt mina bröst (efter att hon kännt på dem sammtidigt som vi lyssnade på läraren under en studieresa) :MrT: inför sitt tjejgäng men som vanligt så berättar en av tjejerna det för mig och tjejen som sade det blir röd i ansiktet :D)

Ja jag skröt nu. Det tyckte jag att jag kunde få göra.

Krampus
2007-03-01, 22:25
Ja får ni höra mkt pikar från folk och vad får ni höra?

Klassiska är väl "släpp kylskåpet" och saker i den stilen.

Händer väl själv att man får höra nått ibland och ja egentligen är det ju bara roligt för då märks det ju att man fått till ett hyffsat resultat då man sticker ut lite från folkmassan, eller har jag fel?
Det är ju inget att bli förbannad på då majoriteten av dom som säger saker antingen är feta/spinkiga eller helt enkelt ser ut som ett genetiskt misstag.

Jag är ganska halvfet, men får ändå uteslutande höra possitiva kommentarer av utomstående gymfolk.

petah
2007-03-01, 22:27
"Sluta vara så jävla stark"

En kille på gymmet sa det, dock så känner jag han lite så han skämta nog mest. För jag är verkligen inte stark. *gah!*

Avesta
2007-03-01, 22:35
Framför allt på jobbet, "varför är alla vakter biffiga"
Självklart säger man ingenting om västen och mängder av uniformplagg där under. :D

MilkmaN
2007-03-01, 22:35
När jag INTE tränade på gym fick jag en kommentar om att jag spände, bara för att jag hade bra hållning.

Nötter .)

Boven
2007-03-01, 22:38
Klär man sig vettigt (läs: inga gymmiga spännartröjor) och för sig normal så får man inga pikar. Man ska se ut som en normal kille som är vältränad, inte som nått fån som drar till sig blickar från 20-30 meters håll på grund av att man ser "gymmig" ut, blir bara patetiskt!

mvh Boven

Viktor_Balck
2007-03-01, 22:59
Klär man sig vettigt (läs: inga gymmiga spännartröjor) och för sig normal så får man inga pikar. Man ska se ut som en normal kille som är vältränad, inte som nått fån som drar till sig blickar från 20-30 meters håll på grund av att man ser "gymmig" ut, blir bara patetiskt!

mvh Boven

Du är bara avundsjuk för att du inte får några starka kommentarer.

Timme
2007-03-01, 23:07
Klär man sig vettigt (läs: inga gymmiga spännartröjor) och för sig normal så får man inga pikar. Man ska se ut som en normal kille som är vältränad, inte som nått fån som drar till sig blickar från 20-30 meters håll på grund av att man ser "gymmig" ut, blir bara patetiskt!

mvh Boven

+1!

Timme
2007-03-01, 23:21
Du är bara avundsjuk för att du inte får några starka kommentarer.

Tveksam till det när han ligger inne med en mycket snygg kropp!

Papi
2007-03-01, 23:48
"Kan inte du gå och sätta dig i ett annat rum?" *whistle*

Dissector
2007-03-02, 00:07
Man blir lite ledsen när någon säger "jaha, brukar du också träna eller?" när man kommer in på ämnet med någon. Men man får väl leva med att det dröjer ett tag tills det blir lite mer uppenbart redan från början =)

Lellan
2007-03-02, 00:13
"Det är inte fint med för mycket muskler på tjejer"

FAN (får man skriva så) vad jag levde gott på den kommentaren.. jag hade muskler!! Weeiiiooooo! Ångrar mig hejdlöst över att jag inte tog några bilder, hade inte många muckler men de syntes bäst då i hela mitt liv. Men var för upptagen med att träna, äta, sova. Sheisse..

Sen hade/har jag "fotbollsbaksidalår" fick jag höra. Fast den sades på ett väldigt elakt sätt, undrar än idag vad det betydde.. :confused: Har aldrig sprungit efter en boll däremot. Eller jo, fick en i ansiktet (ena sidan) blev röd och svällde upp. kul va.

Ninjasmurf
2007-03-02, 09:10
Bara att titta efter hur "your average Joe" ser ut.
Jag är inte grover och ser absolut inte "tränad" ut i normala kläder.

Tyckte du såg rätt bred ut på kolo-träffen, speciellt när du stof i fairing receptionen.

olle lindblad
2007-03-02, 09:20
När jag tränat ett tag klagade mamma på att jag "såg så hemsk ut". Innan dess hade jag brottats mycket, då hette det att jag hade så otäck nacke. Efter att jag fått henne att inse att viktlyftande är bra för att förebygga och motverka hennes nackont och stelhet i axlar/rygg heter det "Varför har du inte sagt det här innan?":)

skaparn
2007-03-02, 09:22
Om du med pikar menar dissar får jag en hel del.

Det där blir säkert bättre när du har bantat.

skaparn
2007-03-02, 09:26
Egentligen är kommentaren "släpp kylskåpet" i de flesta fall väldigt träffande och passande.
Jag ser stora människor titt som tätt och det verkar råda ett omvänt förhållande mellan hur brett man håller armarna och hur mycket muskler man har. De allra värsta är de som just börjat uppleva en liten tillväxt utanpå sina revben som de kallar "titsen". Där bärs det kylskåp minsann. Lustigt att jag väldigt ofta observerat en högt sittande och väldigt sned keps på dessa exemplar.

DevilDoll
2007-03-02, 09:53
Att jag verkar ha en sjukt onormal ämnesomsättning eftersom jag är hungrig jämt trots att jag äter massor. Svar: nej, jag bara tränar. Det är alla andra som är onormala.

Sen fick jag en skön pik om att stora lats inte är snyggt på tjejer. I beg to differ.

Pojkvännen sneglar skeptiskt på mina vitaminer också.

DevilDoll
2007-03-02, 09:54
De allra värsta är de som just börjat uppleva en liten tillväxt utanpå sina revben som de kallar "titsen". Där bärs det kylskåp minsann. Lustigt att jag väldigt ofta observerat en högt sittande och väldigt sned keps på dessa exemplar.

Inövad gångstil ftw!

becoming
2007-03-02, 09:59
"släpp kylskåpet" beror snarare på att man bryter på sig än att man fått resultat....

Rahf
2007-03-02, 10:01
Morsan sa att magen började titta fram.. Tacksamt nog ligger jag på bulk så det var inget att bry sig om :D

Annars är jag inte stor nog för att det ska synas skillnad än. Men snart så!! :hbang:

blekfet2
2007-03-02, 10:11
jag brukar få höra att jag är tunnhårig :D

skaparn
2007-03-02, 10:19
Morsan sa att magen började titta fram.. Tacksamt nog ligger jag på bulk så det var inget att bry sig om :D

Sticker magen ut mindre för att du har ett namn på din överätning?

Jorgen
2007-03-02, 16:50
Tyckte du såg rätt bred ut på kolo-träffen, speciellt när du stof i fairing receptionen.

Jag hade ju en stor jacka på mig. :D

jwzrd
2007-03-02, 16:54
Bästa piken jag fått är: Vaffan, du går som om du hade en kvast uppkörd i röven.

jwzrd
2007-03-02, 16:55
Egentligen är kommentaren "släpp kylskåpet" i de flesta fall väldigt träffande och passande.
Jag ser stora människor titt som tätt och det verkar råda ett omvänt förhållande mellan hur brett man håller armarna och hur mycket muskler man har. De allra värsta är de som just börjat uppleva en liten tillväxt utanpå sina revben som de kallar "titsen". Där bärs det kylskåp minsann. Lustigt att jag väldigt ofta observerat en högt sittande och väldigt sned keps på dessa exemplar.

Det där är så sant som det är sagt. Om ett par år ska jag också sluta spreta med armarna :/

skaparn
2007-03-02, 17:07
Det där är så sant som det är sagt. Om ett par år ska jag också sluta spreta med armarna :/

Bra. Om ett par år kanske jag får börja. Lite mer bänk bara så får jag tits.

Jorgen
2007-03-02, 17:10
Bra. Om ett par år kanske jag får börja. Lite mer bänk bara så får jag tits.

Annars så funkar det bra om man sandpapprar armhålorna (kom ihåg att använda ett riktigt grovt sanpapper bara) och använder klorin som deo. :thumbup:

jwzrd
2007-03-02, 17:21
Bra. Om ett par år kanske jag får börja. Lite mer bänk bara så får jag tits.

Jag tror dock du kommit så långt så att det är dags för en stirrig blick som söker provokation!

rememberence
2007-03-02, 17:22
Annars så funkar det bra om man sandpapprar armhålorna (kom ihåg att använda ett riktigt grovt sanpapper bara) och använder klorin som deo. :thumbup:

Erkänn att du har provat när du var "ung och dum"? ;)

Jag själv får nästan aldrig pikar, jag tar dom flesta träningsrelaterade kommentarerna som komplimanger, dessutom är jag för liten för att uppmärksammas :)

Sunesha
2007-03-02, 17:38
Vill man ha pikar gör följande alternativ:

• Gå i tajta mjukisbyxar med evigt flexande med gluteus
• Håll armbågarna alltid vinklade, dessu mer dessu coolare
• Axlarna skall alltid följa med fötterna när du går
• Bröstet skall vara så utspänt du bara kan
• Gärna skall du trycka hakan mot bröstet
• Linne alltid så ofta du bara kan
• När du snackar med folk så skall du alltid spänna armarna och ha dem i kors.
• När du är ute på krogen så skall du sitta i linne, armar i kors, samt svepa med huvudet med istället för att titta. Använder du ögonen till att titta runt, då förlorar du ditt lite semi-aggeressiva kroppspråk

Alla exempel är taga ur verkligheten ofta av mina vänner som gymmat sitt första halvår.

Gotta flex those muscles, indeed :)

Sunesha
2007-03-02, 17:42
Heh, jag o mina vänner brukar nämna spännbögar som robocop människor. Hysteriskt roligt att tänka man hör ljudeffekterna i huvudet när de går runt...

oszzz, ppssssss, iiiiihhhh, zzzzoooommm

Yankeee
2007-03-02, 17:50
Heh, jag o mina vänner brukar nämna spännbögar som robocop människor. Hysteriskt roligt att tänka man hör ljudeffekterna i huvudet när de går runt...

oszzz, ppssssss, iiiiihhhh, zzzzoooommm

Såna som på din avatar, typ?

Metal_boy_
2007-03-02, 17:51
Lustigt att jag väldigt ofta observerat en högt sittande och väldigt sned keps på dessa exemplar.

:laugh:

mACKANNN
2007-03-02, 18:01
"har deodoranten fryst under armarna eller?"

haha, den är skön. Har fått höra den på skoj av vänner som sagt den bara för dom vet att jag styrketränar, inte utav anledningen att jag går konstigt. Jag tycker de är lite småkul, vi brukar driva sådär med varandra lite titt som tätt utan att va seriösa, men vissa går ju verkligen som deodoranten fryst under armarna. Det roliga är att fenomenet börjar direkt när gymkortet landar i plånboken :D

booben
2007-03-02, 18:17
"Björn, är det inte dags att du slutar gå upp i vikt nu? Du börjar faktiskt bli småfet..."

Sagt av min kära mamma!

"Förut var Björn liten och söt, nu ser han bara stark ut!"

Sagt av en tjejkompis till en annan kompis *flex* Piken ligger i att hon inte tycker jag är söt längre, när jag är bulkig :(