handdator

Visa fullständig version : Lan!


Shakemynuts
2007-03-01, 14:54
Sitter just nu på lan inne hos min rumskompis.

Har tagit in min bärbara dator, samt att 2 grannar sitter med här. Så har vi tagit köksbordet och lagt upp våra datorer här och så har vi en router med trådlöst nätverk.

Satt 13 timmar igår och spelade diverse spel.

C & C Tiberian Sun Firestorm
C & C Generals
C & C Red alert 2 expansionen Yuri´s revenge
Och snart ska vi dra igång med Age of Empires 2.

:D

Gillar ni lan?

Det här är mitt första och jag brukar inte vara så datanördig av mig, så detta är så grymt kul för mig.

hobbitar
2007-03-01, 14:56
Sitter just nu på lan inne hos min rumskompis.

Har tagit in min bärbara dator, samt att 2 grannar sitter med här. Så har vi tagit köksbordet och lagt upp våra datorer här och så har vi en router med trådlöst nätverk.

Satt 13 timmar igår och spelade diverse spel.

C & C Tiberian Sun Firestorm
C & C Generals
C & C Red alert 2 expansionen Yuri´s revenge
Och snart ska vi dra igång med Age of Empires 2.

:D

Gillar ni lan?

Det här är mitt första och jag brukar inte vara så datanördig av mig, så detta är så grymt kul för mig.


jag lanade mycket när jag var yngre. Satt oftast uppe 2 nätter i sträck och spelade diverse spel. Quake var väldigt populärt!

Kurash
2007-03-01, 15:01
Man måste vara full. Helst ska man spela spel där man liksom kan göra tokroliga saker. Typ Halflife, där kan man slänga ut säckar och sen gömma sig bakom en låda och spränga dom som kommer förbi, eller znarka folk, eller tripwires. I Battlefield kan man krasha flygplan i huvet på nån. Man får inte bry sig för mycket om fragsen, dom ska bara vara snygga. Sen kan man köra FFA och ändå teama ihop, sen backstabba sin ally på slutet. Detta skapar snabbt motsättningar, då kan man fyllebrottas.

Snake
2007-03-01, 15:01
Inget LAN utan Duke Nukem!! :hbang: :cool:

Dav0d
2007-03-01, 15:04
Sitter just nu på lan inne hos min rumskompis.

Har tagit in min bärbara dator, samt att 2 grannar sitter med här. Så har vi tagit köksbordet och lagt upp våra datorer här och så har vi en router med trådlöst nätverk.

Satt 13 timmar igår och spelade diverse spel.

C & C Tiberian Sun Firestorm
C & C Generals
C & C Red alert 2 expansionen Yuri´s revenge
Och snart ska vi dra igång med Age of Empires 2.

:D

Gillar ni lan?

Det här är mitt första och jag brukar inte vara så datanördig av mig, så detta är så grymt kul för mig.


Stabila spel! Precis de spelen jag skrek ut för några år sedan att vi skulle köra på lan. Glöm dock inte bort FPS kult spelen som Quake, Unreal, CS etc de är skit roliga på lan.

Snafu
2007-03-01, 15:06
Inget LAN utan Duke Nukem!! :hbang: :cool:

Det spelades till förbannelse, det kanske är ett Ö-viksfenomen? Du är väl ingen f.d EC-medlem va?

blekfet2
2007-03-01, 15:08
som liten så lanade man mycket, men de senaste 8åren så har man växt ifrån sådant.

Vara sitta i samma lokal med flottiga barn när all porr ändå finns på internet :D

Whistler
2007-03-01, 15:10
Har ett litet talesätt:

På LAN nu för tiden är det bara massa fjortonåringar som spelar CS och tankar porr. Det var mycket roligare förr i tiden, när man var fjorton, spelade CS och tankade porr.

Snake
2007-03-01, 15:28
Det spelades till förbannelse, det kanske är ett Ö-viksfenomen? Du är väl ingen f.d EC-medlem va?

Nope, inget sånt low-life är jag. Satt hemma i skrubben istället :D

Snafu
2007-03-01, 15:37
Nope, inget sånt low-life är jag. Satt hemma i skrubben istället :D

Word up. Det har förstört många liv det stället.

mela
2007-03-01, 15:38
Hatar minilan hemma hos folk. Större lan kan vara rätt ball, när man är 50+ pers typ. Fast det va längesen jag lana nu

Yankeee
2007-03-01, 15:43
Det var tider det. Brukade vara 4-6 st, lirade cs och andra half life-mods (i början när det fanns många oseriösa), star craft och allt möjligt. Fan va skoj det var. När andra var ute och söp satt vi hos någon och spelade hela natten. Ack vilka minnen.

Gabbe
2007-03-01, 15:43
Har ett litet talesätt:

På LAN nu för tiden är det bara massa fjortonåringar som spelar CS och tankar porr. Det var mycket roligare förr i tiden, när man var fjorton, spelade CS och tankade porr.

HAha :D

bolt
2007-03-01, 15:45
Inget lan utan Vampire slayers(HL-mod) klockan 0400 på natten..

hobbitar
2007-03-01, 15:47
Hatar minilan hemma hos folk. Större lan kan vara rätt ball, när man är 50+ pers typ. Fast det va längesen jag lana nu

Jag tyckte miniLAN var bäst, när man var ca 10-15 pers i ett klubbhus eller dylikt. Lagom stort och mysigt!

Panpizza och cola, känner ni igen er?

mela
2007-03-01, 15:48
Jag tyckte miniLAN var bäst, när man var ca 10-15 pers i ett klubbhus eller dylikt. Lagom stort och mysigt!

Panpizza och cola, känner ni igen er?

men inte när man är 4 pers :P
vi var ett gäng på 10 pers som ofta lanade i en lokal i högstadieskolan... gled runt i en av killarnas rullstol och skatade mitt i natten i skolan...körde moppe till Shell och köpa korv... ja det var tider det..

men cola? nej nej.. ett lock jolt per skalle

hobbitar
2007-03-01, 15:52
men cola? nej nej.. ett lock jolt per skalle

Fick inte användas på våra LAN, klassades som doping :D

Tjuckot
2007-03-01, 15:56
Operation Flashpoint! Ultimata lanspelet. Man bör vara 4 pers på ca 12-15m2. Det är en slags underbar känsla när man ligger bakom en buske kl 3 på natten och väntar på konvojen ska åka förbi på minorna man laggt ut, och när alla skriker skjut! skjut! skjut!! Ahh.. det är något alla bör göra någon gång i livet :D

mela
2007-03-01, 15:57
Fick inte användas på våra LAN, klassades som doping :D

Va!? lol.. vi körde med jolt och koffeintabletter på DH :MrT:

Shakemynuts
2007-03-01, 15:57
Kul att folk gillar lan! :)

Ja vi storhandlade innan på Coop igårkväll.

På 3 pers köpte vi:

1kg kakor, drömmar
3 l fruktsoda
1,5 l pepsi
8 pack panpizza
2kg smågodis
2 350g chipspåsar
1 påse popcorn
5 risifrutti

Lirat ett game Age of empires 2 nu. Fick storstryk. :D

Vi har bara lirat 16 timmar, många timmar kvar, självklart glömmer man inte klassiker som Quake och Unreal! :)

bolt
2007-03-01, 15:59
PvK(Pirates vs Knights) är också en underbar HL-mod på

s_himself
2007-03-01, 16:04
oja, lira mycket förr.. inte på dom senaste åren.

Quake, Quake2, Quake3, CS, HL och div mods till dessa spel, Star craft, WC3, Sin, unreal Turnement, Diablo 1 och 2, Colin McRae 2, need for speed... ja fler kommer jag inte på nu =)

Snafu
2007-03-01, 16:08
oja, lira mycket förr.. inte på dom senaste åren.

Quake, Quake2, Quake3, CS, HL och div mods till dessa spel, Star craft, WC3, Sin, unreal Turnement, Diablo 1 och 2, Colin McRae 2, need for speed... ja fler kommer jag inte på nu =)

Jag undrar om man kan resonera som följande: för varje datorspel man spelat så kan man subtrahera ett möjligt ragg IRL. Kanske till och med kan multiplicera det med två? Det är nog fasen lågt räknat också!

Jag ligger säkert på -20 själv. 4 spel under 5 år som jag toknötte.

Muskelbyggaren
2007-03-01, 16:14
Torde inte LAN-upplevelsen bli trevligare om matvanorna inte var så katastrofalt dåliga? Då skulle ni säkert orka längre och inte vara lika trötta.

Buckethead
2007-03-01, 16:16
Under högstadiet så spelades det Doom 1 & 2 i datasalen på skolan. Som tur var kom man bra överens med lärarna så man blev inte bannlyst om man blev påkommen. Kommer fortfarande ihåg en kompis som spelade det för första gången och blev så uppspelt när han lyckades döda en motståndare att han ställde sig upp och skrek "JA! JAG DÖDADE EN GRÖN GUBBE!" samtidigt som läraren kom in.

Sen blev det mycket CS, Quake och Starcraft. Starcraft och CS var favoriterna. Det som är lite lustigt är att vi satt och spelade på De Dust i slutet på 90-talet och fortfarande verkar den banan vara mycket populär.

davvvan
2007-03-01, 16:17
PvK(Pirates vs Knights) är också en underbar HL-mod på

+1 som fan :D

Vem styr ihop ett kololan då? *rolleyes*

Shakemynuts
2007-03-01, 17:17
Torde inte LAN-upplevelsen bli trevligare om matvanorna inte var så katastrofalt dåliga? Då skulle ni säkert orka längre och inte vara lika trötta.

Man blir inte trött när man lanar eftersom man har i sig 2kg socker ungefär! :D
Koffein till tusen av all cola också och allt detta intages med jämna mellanrum konstant så man känner inte riktigt av trötthet på samma sätt faktiskt.

Det är förbannat roligt! :)

s_himself
2007-03-01, 17:43
Jag undrar om man kan resonera som följande: för varje datorspel man spelat så kan man subtrahera ett möjligt ragg IRL. Kanske till och med kan multiplicera det med två? Det är nog fasen lågt räknat också!

Jag ligger säkert på -20 själv. 4 spel under 5 år som jag toknötte.

Det ligger nog något i det. Men jag festade rätt mycket då också. Men äsch, jag slutade med datorspelandet och nu är jag i ett fast förhållande och har nyligen blivit sambo :D *cupid*

edit: ok det tog 2 år efter jag sluta spela tills jag hitta min dröm :)

Snafu
2007-03-01, 17:49
Det ligger nog något i det. Men jag festade rätt mycket då också. Men äsch, jag slutade med datorspelandet och nu är jag i ett fast förhållande och har nyligen blivit sambo :D *cupid*

edit: ok det tog 2 år efter jag sluta spela tills jag hitta min dröm :)


Jag vågar aldrig börja spela igen, jag blir säkert ett källarmonster igen och det går bra på raggningsfronten. GG med bruden!

Thewind
2007-03-01, 17:56
Har en ganska ovanlig syn på lan. Jag och en polare ska dra igång det 18:onde lanet i ordningen nu till påsklovet. Vi började för två eller tre år sedan, bara han och jag. Under de lanen som har gått har vi utvecklat ganska många banbrytande vanor. Här är ett utkast:

*Uppgång sker senast 11. Genomsnittligen 9. I längden blir det mest tid framför datorn om man lägger sig runt 3-½5-snåret. När man gör som vi och håller på minst en vecka så lönar det sig. Det sista dygnet blir det dock ingen sömn alls.

*De mål som äts är frukost (Kaffe, någon yougurt kanske en banan) samt EV. middag (det mamma lagar:D /pizza el. kebab). Ibland blir det en macka på kvällen. För övrigt blir det lite chips, lerre, kaffe, bira och vad som finns hemma.

*Man spelar när man har bestämt det. Forum, msn o dyl görs i pauserna. Nolltolerans mot tankning under spelande.

Det vi har spelat genom åren är givetvis enort mycket men här är lite av det:

Quake 3, Q3 Corksrew, Doom 2 (Fråga inte), Duke 3D (Fråga inte), CS 1.6, Halo, HL, WC3 (Tror nästan vi har spelat sönder varenda tower-def-bana som finns. De senaste lanen har det blivit RPG-banor dock), Total annihillation, Heroes 3, Sniper Elite, GTA: Rumble, GTA 2, AOE 3, AOM, RA 2 och många fler.

Roligast var det i början... Eller så kanske det var i somras när vi hade huset för oss själva, drog hit två polare till och mängdvis med öl. Sedan blev det bot-bax till max i 1.6.

Öl i tangetbordet är en hit, jag lovar.

Yes
2007-03-01, 17:59
Gillar ni lan?
Ja! *cupid*

Tyvär var det länge sen det blev något LAN sist, men det blev många LAN när vi var ett glatt gäng som bodde relativt nära varandra och med nästan fri tillgång till lämplig LAN-lokal.

Favvospelet på den tiden var Quake 3... kanske för att jag vann mot alla, samtidigt(8-10 pers :D ). På den tiden var också CS rätt nytt och spännande.

Shakemynuts
2007-03-01, 18:22
Ja det är ju nice här då alla radhusen är studentlägenheter! :)
Så vi bor bara 10-50 meter från varandra allihopa!
Bara o vika ihop datorn, ta med en mus, strömsladd och hörlurar!

The_RobRoy
2007-03-01, 19:44
WC3 (Tror nästan vi har spelat sönder varenda tower-def-bana som finns.

*cupid*

Får jag komma?

Haaatar alla losers på nätet som är sämst och förstör.

Förövrigt har det blivit mycket lan, men bara varit på ett stort lan, det var sommaren 2001 om jag inte minns fel, Remedy i Solna (Varmaste sommardagarna självklart). 100Mbit mot internet då var heelt sjukt, nu har jag det hemma :)

Ryska_raketen
2007-03-01, 19:46
Synd att man inte är där och äger sönder er. Är trött på att äga alla online, behöver nya utmaningar. Yankeee vet hur det går när vi lirar.

Bigsize
2007-03-01, 19:59
Har lanat i många år nu, är tom med och hjälper till i pcglan så det har inte dött ännu ;)
Alla gamla klassiker typ hl-mods som arg, pvk och frontline force, det var tider det!

aitamaa
2007-03-01, 20:19
när jag var datanörd var den bästa tiden i mitt liv.. fan va roligt det var *cupid*

Dumleman
2007-03-01, 20:25
Små lan var roligast minns jag. Hellre 4-8 personer i samma rum där alla känner alla än ett stort lan i nån lokal med 50 personer. Unreal Tournament, Counter Strike och Age of Empire 2 var det som gällde!

Rahf
2007-03-01, 20:31
Det spelades till förbannelse, det kanske är ett Ö-viksfenomen? Du är väl ingen f.d EC-medlem va?

Hahaha EC. Finns det ens kvar fortfarande? Fan folket där är/var ju som vampyrer. Såg aldrig solljuset.

Fille.p
2007-03-01, 23:51
Har lanat i många år nu, är tom med och hjälper till i pcglan så det har inte dött ännu ;)
Alla gamla klassiker typ hl-mods som arg, pvk och frontline force, det var tider det!

Lanat har man gjort en hel del i sina dar. Självklarheter som cs, wc3, q3 corkscrew är givna, Farcry banan surf i deathmatch. SPELA! några pcglan har det också blivit. Hur går det där nu?

Baan
2007-03-01, 23:54
Nej, jag har bredband.

Mago
2007-03-02, 00:05
Det var fruktansvärt kul innan.
Först var det QW, sen SC och till sist CS. Sen kom de fasta uppkopplingarna och det gick neråt. Mycket fina minnen, nästan lika kul som moppeåldern till och från. :D

The_RobRoy
2007-03-02, 00:07
Det var fruktansvärt kul innan.
Först var det QW, sen SC och till sist CS. Sen kom de fasta uppkopplingarna och det gick neråt. Mycket fina minnen, nästan lika kul som moppeåldern till och från. :D

Moppeåldern och lan åldern var väl ungefär samtidigt, iallafall för dig och mig..

boinnk
2007-03-02, 00:12
Vilka minnen, men det var en massa år sedan man Lanade på riktigt.
Och jag håller med de andra att mini-lan hemma hos någon var roligast, började med doom sen qw, c&c, red alert, starcraft, lite cs.

Jag spelar dock fortfarande en hel del, nyligen har jag fått sambon fast i C&C Generals Zero Hour så vi kan spela mot varandra (rättare sagt med varandra mot datorn annars hade hon inte fortsatt spela :D).

Shakemynuts
2007-03-02, 00:13
Nu har det blivit 7 timmar Age of empires 2 också! :)
Börjar gå fint här med teamwork och så.

Kör oss här på lanet mot lika många AIs. Grymt kul!

Mago
2007-03-02, 00:16
Moppeåldern och lan åldern var väl ungefär samtidigt, iallafall för dig och mig..

Jo, de gick väl in i varandra en del. LAN-kvällarna kunde va nästan lika kul som moppekvällarna då. :P Å andra sidan kunde de ju flyta ihop också, darnit. Good times iaf. :)

Larsen
2007-03-02, 00:17
*cupid*

Får jag komma?

Haaatar alla losers på nätet som är sämst och förstör.

Förövrigt har det blivit mycket lan, men bara varit på ett stort lan, det var sommaren 2001 om jag inte minns fel, Remedy i Solna (Varmaste sommardagarna självklart). 100Mbit mot internet då var heelt sjukt, nu har jag det hemma :)

addaaaaaaaaa mig i friend robbie! Så kan vi spela tillsammans du och jag. Och så kan jag visa dig vad jag kan med dwarfen Sniper och vampirism *popcorn*






jag nickar godispojken :em:

Nilsjohan
2007-03-02, 00:33
Star Craft för ca 10 år sedan i studentkorridoren

Snafu
2007-03-02, 00:37
Hahaha EC. Finns det ens kvar fortfarande? Fan folket där är/var ju som vampyrer. Såg aldrig solljuset.

Som tur är lades ECs själva fysiska lokal ner för ett år sen eller två - gladast är nog Örnsköldsviks socialkontor som förhoppningsvis får mindre jobb.

För er som inte vet så var EC en datorförening som hade bredband redan 1995 medan majoriteten av alla satt på modem/ISDN. Fullständigt normala personer lockades ner i denna källarlokal med löfte om snabb ping och ingen lag - alla tog sig tyvärr inte utifrån lokalen utan blev kvar.......

Jag lyckades ta mig därifrån!

Bigsize
2007-03-02, 14:10
Lanat har man gjort en hel del i sina dar. Självklarheter som cs, wc3, q3 corkscrew är givna, Farcry banan surf i deathmatch. SPELA! några pcglan har det också blivit. Hur går det där nu?

Det är lan på g as we speak, jag ska iofs upp och åka skidor så denna gången blir det utan mig :/

Shakemynuts
2007-03-02, 14:25
Lan dag 3!

:D

Suttit i 3 timmar än så länge. Vi la av rätt tidigt igår, kl 02 ungefär, eftersom vi hade spelat sen kl 12 dagen innan.

Totalt nu 72h, 3 dagar. Varav totalt tagit 3st sovpauser på 7h x 3, samt att jag tittat på 2 filmer med en som blir 4h.

Gick iväg 10 minuter igårkväll för att fylla på lagret av cola, men det räknas inte. :D

Sen bara geeeejmar vi!

daja
2007-03-02, 14:45
Jag tyckte miniLAN var bäst, när man var ca 10-15 pers i ett klubbhus eller dylikt. Lagom stort och mysigt!

Panpizza och cola, känner ni igen er?

Yes, gjorde att jag överlevde mina sista år som studerande. Vetskapen om att dagen alltid avslutades med nätverksspel gjorde det hållbart att plugga!

Shakemynuts
2007-03-03, 18:20
Den här fjärde dagen är aningen seg faktiskt.
Behöver käka något ordentligt känner jag.
Det är inte hållbart med 1 lagat mål ordentlig mat på 4 dagar. :D

Dual Action
2007-03-03, 19:09
Som tur är lades ECs själva fysiska lokal ner för ett år sen eller två - gladast är nog Örnsköldsviks socialkontor som förhoppningsvis får mindre jobb.

För er som inte vet så var EC en datorförening som hade bredband redan 1995 medan majoriteten av alla satt på modem/ISDN. Fullständigt normala personer lockades ner i denna källarlokal med löfte om snabb ping och ingen lag - alla tog sig tyvärr inte utifrån lokalen utan blev kvar.......

Jag lyckades ta mig därifrån!

Låter som en schysst b-skräckis! :D

Små lan is teh shit!

RösböJunior
2007-03-11, 22:08
har varit på 1 stort seriöst lan (NEJ inte dreamhack)
och några privata.

är mer "causual" -gamer men dock skillad i quake. hehe
kanske kommer det där, som min bror var aktiv bunker-lan-skapare i sena 90-talet där spelades det quake, warcraft 2 + Aoe2 = fett kul.

förr var det iaf "originellt folk" som fanns på lan. typ 150-kilos killen med glasögon som var elajt på ett spel, den smala (GUSTEN) som hade en hel datori hembyggd burk alá kellogspacket.
Kaj och andreas som hade rap-tävlingar då stora mängder yoghurt konsumerades osv xD

Shakemynuts
2007-03-11, 22:20
Sista dagen blev lagom seg. Jag och min vapendragare till rumskompis satt med en granne och spelade quake 3 i 12 timmar, innan det hade vi lirat ett 9 timmars game age of empires 2 (då var andra grannen med), innan det spelade vi C & C renegade, totalt 28 timmar lir på en och samma gång.

RösböJunior
2007-03-11, 22:22
+1 som fan :D

Vem styr ihop ett kololan då? *rolleyes*

Ja! kom igen!!? någon.

kan fylla i att på ett Lan satt en obekant 2 steg till vänster,
denne SKREV till näste (den som satt mellan oss)
att han skulle SKRIVA :

"kan du flytta så jag får sitta jämte tjejen?"

LOL snacka om invalid? asocial. haha. men Lan är skitskoj juh.
utöver kaj å dom jag nämnt finns juh brorsan å den där(?) som fixxxade
bluscreen för en kille som försökte lira :thumbup:

någon som hört talas om Tribe Of Tjernobyl (TOT-klanen) ?

Dreas
2007-03-11, 22:38
Lan är kul någon gång då och då! Eftersom alla har bredband spelar man med varandra ganska mycket endå! Cs är ju ett måste på lan:) Även Cod är skitkul! Dålig mat, mycket cola och dåligt med sömn. Aaaaa kan det bli mer optimalt?

Andreas

stenis
2007-03-12, 00:46
Var länge sedan man va på LAN. Minns när Action Quake 2 gick varm på burken, måste vara 6-7år sen nu det.. The good old days.. =)

polaren
2007-03-12, 01:37
Jag har varit riktigt lanbesatt. Har haft med stationära datorn från Göteborg i söder till Boden i norr, vilket har varit roligt men fruktansvärt slitsamt. :D Fast nu har jag slutat spela helt så då ger det inget känns det som.

shut teh face
2007-03-12, 08:21
Nuförtiden kan man ju köra Battlefield 2 *popcorn*

hahavaffan
2007-03-12, 12:29
LAN aeger. Blir mycket sant vi ar hemma fran Thailand igen.

Muskelbyggaren
2007-03-12, 12:37
någon som hört talas om Tribe Of Tjernobyl (TOT-klanen) ?
Ja, en kompis spelade där. Du också?