handdator

Visa fullständig version : Hur ska jag äta efter rehabträning?


Prowler
2007-03-01, 12:47
Håller på att ta mig upp ur gropen jag hamnat i efter mina ryggproblem.
Jag rehab-tränar ganska lätt nu. Har precis kommit igång och tar det väääldigt lugnt, det kommer att bli mer intensivt med tiden om värken jag har minskar. Jag tränar alltså inte för att bygga stora muskler nu så ni vet.

Måndag: Rask promenad ca 1h. När jag kommer tillbaks kör jag bänkpress 20X3, Bicepscurl 15X3, Latsdrag 15X3, Benspark 20X3 och magövningar jag fått från sjukgymnasten.

Tisdag: Simmar 1-1,5km + Magövningar jag fått från sjukgymnasten.

Onsdag: Rask promenad ca 1h. När jag kommer tillbaks kör jag bänkpress 20X3, Bicepscurl 15X3, Latsdrag 15X3, Benspark 20X3 och magövningar jag fått från sjukgymnasten.

Torsdag: Boxning

Fredag: Magövningar jag fått från sjukgymnasten.

Lördag: Simmar 1-1,5km + Magövningar jag fått från sjukgymnasten.

Söndag: Boxning


Min fråga är hur hård träningen ska vara för att det ska vara motiverat att ta vassle och snabba kolhydrater före och efter passet? Vilka pass skulle jag kunna ta för- och efterdrink till? Som ni ser så är det ju inga jättetunga pass. Jag kör på lätta vikter på styrkepassen. Det som jag själv tycker är jobbigast är boxningen + simningen. Som det ser ut idag så äter jag vanlig mat innan och efter träningen. Men som sagt, motiverar något av mina pass till att hålla på med drinkar, eller är det för lätt träning så att det duger bra med vanlig mat? Skulle min återhämtning vinna mycket på att börja med drinkar?


Tacksam för svar, och hoppas jag uttryckt mig klart!

King Grub
2007-03-01, 12:57
Det behövs inga drinkar oavsett målet med träningen; återhämtningen sker utmärkt med vanlig kolhydratrik mat.

Prowler
2007-03-01, 13:08
Det behövs inga drinkar oavsett målet med träningen; återhämtningen sker utmärkt med vanlig kolhydratrik mat.

Ok! Tack för svaret. Då fortsätter jag med vanlig mat då. I alla fall innan, direkt efter dricker jag mjölk och äter egengjord musli. Sen middag på det senare på kvällen osv.