handdator

Visa fullständig version : Guitar Hero


Papi
2007-03-01, 09:49
Jag känner att det behövs en tråd om Guitar Hero! Vilka mer än jag är frälsta av detta fantastiska spel? Hur bra är ni?
Köpte spelet för en vecka sedan och har spelat varenda dag. Ont i fingrarna har jag också...
Favoritlåten att spela hittills är nog No One Knows av Queens of the Stone Age och Laid to Rest av Lamb of God.
:hbang: :hbang:

RassK
2007-03-01, 10:03
Jag säger bara: Frets on Fire

Frantic
2007-03-01, 10:15
Alldeles underbart spel. Vet inte om jag tycker bäst om 1an eller 2an

Papi
2007-03-01, 10:59
Jag kör både 1:an och 2:an samtidigt. Bättre låtar över lag i ettan tycker jag nog, men tvåan är bättre om man ska spela med en polare.

FreCKo
2007-03-01, 13:04
Ettan ska tydligen vara bättre triggat... Dock så gillar jag basfunktionen i tvåan *flex*

Papi
2007-03-01, 13:06
Ettan ska tydligen vara bättre triggat... Dock så gillar jag basfunktionen i tvåan *flex*

Triggat?

Kurash
2007-03-01, 13:06
Jag är såld innan jag ens spelat det. Har sett trailern och hört en kompis tjata om det. Måste nog köpa ett PS2 och guitar hero.

Lasse Kongo
2007-03-01, 14:35
Helt underbart spel, hade 2an ett tag till ps2, men sålde skiten och väntar tills det kommer till Xbox 360, vilket det gör inom en månad ungefär!

Vet inte hur många gånger jag lirade Lamb Of God alltså, 100?

Helt underbart spel!

Kurash
2007-04-06, 19:17
Nu har jag spelat också. Det va faan bättre än jag förväntade mig, och det var inte lite. Skillnaden på medium och hard känns dock enormt stor, kan man ens sätta låtarna på expert sen? War Pigs, Woman, Sweet Child of Mine och Killing in the Name of är stora favoriter. Körde mest GH2 alltså.
Nån som vill sälja ett PS2?

Papi
2007-04-09, 00:44
Nu har jag spelat också. Det va faan bättre än jag förväntade mig, och det var inte lite. Skillnaden på medium och hard känns dock enormt stor, kan man ens sätta låtarna på expert sen? War Pigs, Woman, Sweet Child of Mine och Killing in the Name of är stora favoriter. Körde mest GH2 alltså.
Nån som vill sälja ett PS2?

Jo, steget mellan Medium och Hard är nästan brutalt, särskilt i GH2. Ett tips är att du skaffar GH1. Där är Hard betydligt enklare, åtminstone de första låtarna. Kör de först, sedan Hard på GH2. Sedan är låtarna över lag bättre i ettan också. No one knows! :hbang:
Det krävs en hel del övning för att man ska lära sig flytta handen så att man kan köra de Oranga noterna. För att inte tala om att man måste lära sig hammer-ons och pull-offs också om man ska ha nån chans på de svårare låtarna.

Johan O
2007-04-09, 06:04
Kan någon förklara för en oinvigd vad krejjen med Guitar Hero är? Är det så roligt att placera fingrarna på olika sätt på en plastgitarr? Är lite skeptisk till att punga ut med 700 spänn på detta...
Jag menar, det finns ett "hålla takten" moment i Rayman raving rabids till mitt Wii, som visserligen är lite småkul i 15 minuter. Sen har vi ju diskoteken i GTA: San andreas som man ju också kunde fnissa åt en liten stund...

Så vad är grejjen med Guitar Hero?

Pdaddy
2007-04-09, 08:42
Har ingen testat FRETS ON FIRE !!

De är skitkul å gtatis, men till PC så man får grabba tangentbordet och ha F1-F5 som ackordkbappar :D ..
Fett kul när man tankat ner massa låtar.

M

FreCKo
2007-04-09, 08:49
Triggat?

Spelandet ska vara bättre tajmat mot låtarna.

Papi
2007-04-09, 09:20
Kan någon förklara för en oinvigd vad krejjen med Guitar Hero är? Är det så roligt att placera fingrarna på olika sätt på en plastgitarr? Är lite skeptisk till att punga ut med 700 spänn på detta...
Jag menar, det finns ett "hålla takten" moment i Rayman raving rabids till mitt Wii, som visserligen är lite småkul i 15 minuter. Sen har vi ju diskoteken i GTA: San andreas som man ju också kunde fnissa åt en liten stund...

Så vad är grejjen med Guitar Hero?
Man skulle kunna säga samma sak om vilket spel som helst. Är det så roligt att trycka på knapparna i rätt ordning?
Sen ska du nog inte jämföra med minispel i andra spel heller. Lär vara rätt stor skillnad.
Grejen är ju att man kan "rocka loss" till en massa kända, bra låtar utan att behöva kunna spela gitarr och utan att behöva ha en bunt andra människor att spela ihop med. Man kombinerar intresset för spel och för musik.
Det är kul, snabbt att lära sig och enkelt!
Du borde kunna testa i någon affär först, eller hos nån du känner, innan du köper det. Jag har faktiskt en kompis som inte tyckte det var särskilt kul... *screwy*

Papi
2007-04-09, 09:22
Har ingen testat FRETS ON FIRE !!

De är skitkul å gtatis, men till PC så man får grabba tangentbordet och ha F1-F5 som ackordkbappar :D ..
Fett kul när man tankat ner massa låtar.

M
Bah, det finns ju ingen strum bar på tangentbordet! *gah!*

LadyG
2007-04-09, 09:41
GH2 till Xbox360 tycker jag är helt okej, men det är inte det roligaste jag spelat och jag är lite skeptisk till att det verkligen är värt pengarna i längden.

Som partyspel med polarna är det lite si och så f ö, då är Singstar till ps2 roligare.

Kurash
2007-04-09, 10:02
Efter att ha spelat GH en gång gick jag ner och köpte ett PS2 och guitar hero 2. Så jävla värt det. Det är helt sanslöst fett att ösa på dom grymma låtarna man inte har en chans att sätta på en vanlig gitarr. Med ett par öl i kroppen är det ännu bättre. Ska snart köpa GH1 och en gitarr till så man kan lira med polarna. Har klarat spelet på medium nu. Ska försöka få 5 stjärnor på alla låtarna och sen köra på hard. Klarade iofs 2 låtar på hard också, men det är mest tack vara panikspelande.

WAXqZn-GulY

Kurash
2007-04-09, 10:13
Killen är vansinnig!

DgOTgHUSgwo

deztron
2007-04-09, 11:03
Killen är vansinnig!

DgOTgHUSgwo

tyvärr e det inte så ninja som det verkar. Det är en av de lättare låtarna, skulle vilja se ungen sätta 100% på psychobilly freakout eller cowboys from hell.

Muskelbyggaren
2007-04-09, 11:28
Det namnet bär en rätt negativ klang för mig då det är min grannes favoritsysselsättning, på dygnets alla tider. Och ja, jag har klagat, så nu passar h*n på att spela extra mycket på anständiga tider.

Lallle
2007-04-09, 11:40
Underbart spel.

Började på expert idag och har klarat 19 låtar nu. Ser fram emot nedladdningsbart material.

Chris
2007-04-09, 11:50
Har spelat på tok för mycket guitarhero här. 5 stjärnor på kanske 80% av låtarna på Hard, har klarat alla låtar utom Buckethead - Jordan på Expert, den är så jävla svår.

http://www.youtube.com/watch?v=58eIoYWecCQ&mode=related&search=

Får ca 74% när jag kör den på practise, men det räcker inte. Synd att bästa låten ska va så jävla svår att spela. :D

Frantic
2007-04-09, 15:03
tyvärr e det inte så ninja som det verkar. Det är en av de lättare låtarna, skulle vilja se ungen sätta 100% på psychobilly freakout eller cowboys from hell.

Inte 100% men han gör den ganska bra

3yEjyuw42YY

HenrY
2007-04-09, 15:39
Asså varför inte lära sig riktig gitarr och lira med på skiva?

joriice
2007-04-09, 15:42
Jahapp! Ettan har bättre låtar enligt mig. själv har jag bara tvåan där jag nu avklarat alla 40 låtar på hard och lite över 10 låtar på expert. Det skall sägas att det är med STOR frustration som man failar på låtarna nu!

Chris
2007-04-09, 16:33
Asså varför inte lära sig riktig gitarr och lira med på skiva?

Precis, varför inte skaffa en bazooka och spränga halva stan istället för att spela quake också...

Det roliga med guitarhero är att man kan bli bra på det utan att lägga ner någon större tid. Att lära sig spela vanlig gitarr lär vara otroligt mycket mer tidskrävande.

Är det någon duktig gitarrist som spelat GH? Vore kul att veta om dom har någon slags fördel mot dem som inte spelat musik tidigare. Mina kompisar brukar säga jag borde skaffa en riktig gitarr istället, frågan är om man har talang för gitarr om man är duktig på GH eller om man bara suttit och spelat för mycket Tv-spel :D

pilt77
2007-04-09, 17:45
GH har inga likheter med att spela vanlig gitarr

Kurash
2007-04-09, 18:37
GH har inga likheter med att spela vanlig gitarr

Håller med. Man kanske har en fördel av att ha motoriken och styrkan i handlederna, men annars är det som att jämföra hockey med bordshockey. Fakta kvarstår dock. Istället för att samma långhåriga jävel snor alla brudarna med Stairway to heaven på varje efterfest, så står du där och knäcker War Pigs till allas förtjusning. Man kan dessutom kosta på sig lite shyssta poser eftersom det inte är så vansinnigt svårt.

Kurash
2007-04-09, 18:38
tyvärr e det inte så ninja som det verkar. Det är en av de lättare låtarna, skulle vilja se ungen sätta 100% på psychobilly freakout eller cowboys from hell.

Han har filmer där han sätter 14 av låtarna på expert, och är dessutom 8 år. Han är fan Ninja i klass med Kwon.

Lallle
2007-04-09, 19:02
Yeah! Där klarade man hard :D :D :D :D :D

teargaz
2007-04-10, 09:18
Tjena!

Blir första inlägget här. Har bara lirat GH på fyllan tidigare men igår tjackade jag det till 360. Kanonlir. Gillar att Troper med Maiden är med. Grejjade alla låtar på Medium igår, ska kliva på hard så snart som jag kan. Är egentligen trummis och jag tror man kan ha lite nytta av att man är van vid att hålla takten.
En fråga bara. Är det bara på mitt spel som Multiplayer menyraden är utgråad?
Har dom inte släppt på den funkisen ännu till Xbox Live eller måste man plugga in en nätverkskabel i guran för att kunna lira över nätet? Jag kommer ju åt leaderboards och achivements via Xbox live...

/Chriz Da Robba

-Din gitarrhjälte på åsen-

Lallle
2007-04-10, 09:20
Tjena!

Blir första inlägget här. Har bara lirat GH på fyllan tidigare men igår tjackade jag det till 360. Kanonlir. Gillar att Troper med Maiden är med. Grejjade alla låtar på Medium igår, ska kliva på hard så snart som jag kan. Är egentligen trummis och jag tror man kan ha lite nytta av att man är van vid att hålla takten.
En fråga bara. Är det bara på mitt spel som Multiplayer menyraden är utgråad?
Har dom inte släppt på den funkisen ännu till Xbox Live eller måste man plugga in en nätverkskabel i guran för att kunna lira över nätet? Jag kommer ju åt leaderboards och achivements via Xbox live...

/Chriz Da Robba

-Din gitarrhjälte på åsen-

Jag tror inte man kan lira över live? Behövs två inkopplade gitarrer för att multiplayer ska lysa, misstänker jag.

Kurash
2007-04-11, 06:40
Tjena!

Blir första inlägget här. Har bara lirat GH på fyllan tidigare men igår tjackade jag det till 360. Kanonlir. Gillar att Troper med Maiden är med. Grejjade alla låtar på Medium igår, ska kliva på hard så snart som jag kan. Är egentligen trummis och jag tror man kan ha lite nytta av att man är van vid att hålla takten.
En fråga bara. Är det bara på mitt spel som Multiplayer menyraden är utgråad?
Har dom inte släppt på den funkisen ännu till Xbox Live eller måste man plugga in en nätverkskabel i guran för att kunna lira över nätet? Jag kommer ju åt leaderboards och achivements via Xbox live...

/Chriz Da Robba

-Din gitarrhjälte på åsen-

Prova att sätta handkontrollen i den andra porten och kolla om multiplayerläger funkar.
Iron Maiden alltså, ett av banden jag saknade i GH2 till PS2. Är dom med i ettan eller är det bara till XBÅX? Skulle vilja ha med AC/DC också. Det kommer bli sjukt kul när man kan ladda ner låter till Xboxen, får nog köpa en sån snart.

teargaz
2007-04-11, 07:22
Prova att sätta handkontrollen i den andra porten och kolla om multiplayerläger funkar.
Iron Maiden alltså, ett av banden jag saknade i GH2 till PS2. Är dom med i ettan eller är det bara till XBÅX? Skulle vilja ha med AC/DC också. Det kommer bli sjukt kul när man kan ladda ner låter till Xboxen, får nog köpa en sån snart.

På kartongen stod det att man kunde "bilda band och lira över nätet" men det kan man ju tolka hur man vill. Jag hoppas i alla fall att det blir en funkis som dom kommer slå på senare. The Trooper finns bara till kexbox verren. Nu har jag inte alla unika låtar i skallen men det är några st som bara finns till boxen.

Om det är nån här som har problem med svajarmen till sin x-box gura så hojta till. Det blev fel på en stor serie guror under monteringen men jag lyckades fixa min med några enkla handgrepp. Hojta till om ni behöver hjälp. Ingången i guran som ser ut som en nätverksingång, har jag hört ryktas om att den i framtiden kanske kommer interaggera med ett pedalbord. Skulle vara kul om man ska dunka på/ av massa effekter:hbang:

Piranha
2007-04-11, 08:03
Jag har sett spelet.

Men av någon anledning vägrar jag stå framför tv'n och spela på en plastgittarr, man ser helt enkelt förjekla töntig ut, jag skulle inte ens klara det om ingen såg på.

Jompan
2007-04-11, 08:07
Åh, det spelet vill jag ha! Spelade det hemma hos en polare. Vi var ett gäng som turades om. Var nästintill så att vi inte lyckades ta oss ut på stan på kvällen. Helt klart beroendeframkallande. Först när jag bara titta på när det andra spelade kunde jag inte riktigt begripa vad som skulle vara så roligt med det, men när man provade själv GOD DAMN! Sjukt kul!:)

teargaz
2007-04-11, 08:46
Jag har sett spelet.

Men av någon anledning vägrar jag stå framför tv'n och spela på en plastgittarr, man ser helt enkelt förjekla töntig ut, jag skulle inte ens klara det om ingen såg på.


Man spelar inte tvspel för att man vill se snygg ut;)

teargaz
2007-04-11, 08:47
Åh, det spelet vill jag ha! Spelade det hemma hos en polare. Vi var ett gäng som turades om. Var nästintill så att vi inte lyckades ta oss ut på stan på kvällen. Helt klart beroendeframkallande. Först när jag bara titta på när det andra spelade kunde jag inte riktigt begripa vad som skulle vara så roligt med det, men när man provade själv GOD DAMN! Sjukt kul!:)

Du får väl komma och hälsa på mig och Zandra och riffa loss lite nån gång då:)
Hur går det med klättringen?

Jompan
2007-04-11, 09:16
Du får väl komma och hälsa på mig och Zandra och riffa loss lite nån gång då:)
Hur går det med klättringen?

Ja, det gör jag gärna! :)

Haha, klättringen har det inte blivit så mkt med sen sist. Däremot klättrade jag upp för en läskig stege i helgen upp på ett loft för att hämta hö till en kompis häst. För att komma upp fick jag ställa stegen nästan upprätt, sen var de ändå en rejäl bit för att kunna ta sig upp på loftet, så då fick jag lite flashback till klättringen. Var dock betydligt läskigare när man inte hade nån säkerhetslina. :D

Piranha
2007-04-11, 09:43
Man spelar inte tvspel för att man vill se snygg ut;)

Det är lite som att se American Idol, man skäms bara man ser dem.

Osten80
2007-04-11, 09:46
Lär er att lira på riktigt i stället. Det är fan så mycket roligare.

Kurash
2007-04-11, 13:31
Lär er att lira på riktigt i stället. Det är fan så mycket roligare.

Man vill ju inte va den sliskiga snubben på festen som drar fram en riktig gitarr, det är bara pinsamt. Greppa plast-yxan, ställ dig bredbent, jucka förföriskt mot närmaste fruntimmer och sen dra igång Freebird. Att spela riktig gitarr tar ju 10 år att lära sig, guitar hero går på en helg. Och då kan alla vara med också.
Och om ni tycker man ser löjlig ut med en plastgitarr kan jag informera om att man faktiskt får med tuffa klistermärken med döskallar och sånt. Det hottar upp den några snäpp.

Prankie
2007-04-11, 13:39
Är det bara jag osm har problem med rörlighet i lillfingret? Den är sammankopplad med ringfinger att det går typ inte trycka sista knappen individuellt. *cry*

teargaz
2007-04-11, 14:10
Lär er att lira på riktigt i stället. Det är fan så mycket roligare.

Äh! Klart det är kul att behärska ett instrument men det är ju en helt annan grej och har inte alls med denna tråd att göra. Lära sig lira gura blir socialt efter nåt år. Lära sig lira GH blir socialt efter en halv bira.

Papi
2007-04-11, 16:35
Och om ni tycker man ser löjlig ut med en plastgitarr kan jag informera om att man faktiskt får med tuffa klistermärken med döskallar och sånt. Det hottar upp den några snäpp.
Ja! Min gitarr ser otroligt hård och macho ut efter att ha klistrat på en massa dödskallar, blixtar och flames på den! :hbang:
Pez, du måste komma i kontakt med din inre gitarrist. Släpp ut honom! Han vill ut och riva loss rocklåtar på en plastgitarr! Flickvännen din kommer bli överlycklig när du står där med ena foten uppe på en stol i trånga jeans med gitarren i vertikalt läge och röjer loss! :D

Papi
2007-04-11, 16:37
Är det bara jag osm har problem med rörlighet i lillfingret? Den är sammankopplad med ringfinger att det går typ inte trycka sista knappen individuellt. *cry*

Träna, träna, träna. :(
Eller så lär du dig att flytta handen så att pekfingret är på röda knappen istället för den gröna. Det måste man ändå kunna göra när man ska lira på Hard eller Expert.

Kurash
2007-04-13, 22:50
Satt 8 låtar på hard nu. När man väl börjar där blir medium skittråkigt. Imorrn ska jag köpa ettan och en extra gitarr. Vilket fantastiskt spel!

Nejv
2007-04-14, 18:23
Fy fan, köpte det till 360 igår, klarat en och annan låt på expert nu.

svar på någon fråga tidigare: är pianist och gitarrist annars, tror att motoriken jag har från det hjälper rätt mycket

blekfet2
2007-04-14, 18:47
håller själv på med att försöka få 5 stjärnor på medium, svårt :(

Hur fasiken ska jag kunna börja lira med alla 5 knappar när jag tycker det är svårt nog att lira med 4 *gah!*

Chris
2007-04-14, 22:18
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!

ÄNTLIGEN. Klarade nyss Jordan på expert, svåraste låten i spelet. Woho!

http://www.youtube.com/watch?v=B9T86LUlKJ4&mode=related&search=

(inte jag som spelar, bara visar hur onödigt svår den är)

Fick galet ont i vänsterhanden efteråt, men det är det nästan värt. :D

Cerberus
2007-04-14, 22:47
jag beställde det tiull 360 tidigare i kväll från cdon.com :D fan va skoj d kommer bli till veckan!

pilt77
2007-04-15, 09:36
håller själv på med att försöka få 5 stjärnor på medium, svårt :(

Hur fasiken ska jag kunna börja lira med alla 5 knappar när jag tycker det är svårt nog att lira med 4 *gah!*
testa att ta rockackord som man gör på en vanlig gitarr, det blir skitlätt. Då har du ju tre lägen du kan flytta handen till, håller du koll på dom så klarar du alla låtar med lite träning.

Papi
2007-04-15, 10:29
Fan, nu har jag kört fast!
Jag brände genom Easy och Medium hyfsat snabbt och fick 5 * på alla låtarna. Sedan var det svårt att att ta steget upp till Hard, men med lite träning funkade det.
Nu däremot har jag kommit till 7:e gruppen låtar där och jag kommer bara inte genom Psychobilly Freakout och Carry me home! *gah!*
Jag har fortfarande inte lärt mig behärska HO/POs särskilt bra och inser att man kanske måste lära sig att slå både upp och ner på strummen för att orka med i de snabbare låtarna. Monkey Wrench är helt galen! *drool*
Det positiva är i alla fall att jag nu kan spela Madhouse och framför allt Laid to Rest på Hard! :hbang:
Rättare sagt, jag kan ta mig genom låtarna...

blekfet2
2007-04-15, 12:05
testa att ta rockackord som man gör på en vanlig gitarr, det blir skitlätt. Då har du ju tre lägen du kan flytta handen till, håller du koll på dom så klarar du alla låtar med lite träning.

ska så göras, tackar för tipset.

teargaz
2007-04-16, 07:32
Nu har jag satt alla låtar med 5 stars på Medium. Hade lite problem med Carry me home och Suicideal låten, men resten satt på första försöket.
Nu ska jag komma på hur man manövrerar sista knappen och försöka sätta 5 stars på hard:)

En trist nyhet för alla som har Xbox är att väldigt många har fått problem, sedan dom uppdaterade den senaste patchen som skulle fixa svajarms problemet.
Tydligen så kan maskinen gå så varm så att lödningarna släpper. Läs rubriken
Guitar Hero II or it's new patch possibly bricking 360's (http://www.xbox-scene.com/)
Men men. Jag kör på och hoppas att det håller:)

Greg
2007-04-16, 14:59
Spelade det hos en kompis, dagen efter köpte jag det. Vilket jävla spel!!!! :hbang: :hbang: :hbang:

Lelle Pelle
2007-04-17, 08:48
http://www.gamereactor.se/nyheter/10216/Alla+blir+gitarrhj%E4ltar/

Nice att att sonyälskare också för leka om ett tag!

Chris
2007-04-17, 10:08
Inte helt oväntat att det kommer en trea. Hoppas bara dom väljer bättre låtar denna gång än i 2an. Vill ha mer hårdrock!!! Rammstein, Metallica osv vore grymt att spela!

-Niklas-
2007-04-17, 11:15
köpte de i helgen, har 3 låtar kvar på medium sen blir de hard!

Lasse Kongo
2007-04-17, 11:17
Fett spel, köpte alla trackpacks direkt när de kom :hbang:

Ett spel som aldrig kommer dö typ, möjligen när 3an kommer då :D

RösböJunior
2007-04-17, 15:41
lasse för fan rensa pm?!

jag undrar vem som är på din avatar-bild. möjligen uppsnappat på nätet
eller ?

Chris
2007-04-17, 15:56
Fett spel, köpte alla trackpacks direkt när de kom :hbang:

Ett spel som aldrig kommer dö typ, möjligen när 3an kommer då :D

Vad är ett trackpack?

Papi
2007-04-17, 15:58
Vad är ett trackpack?

Om man har 360-versionen av spelet kan man ladda ner fler låtar till GH2 via XBOX Live. Det finns tre stycken paket nu med tre låtar i varje. Alla låtarna är från GH1 dock.

Nejv
2007-04-17, 20:00
klarade skiten på hard innan idag, har nailat ca 20 på expert nu, det flyter på!

Kurash
2007-04-17, 20:08
klarade skiten på hard innan idag, har nailat ca 20 på expert nu, det flyter på!

Jag har kommit ner till nivå 5 på hard. Har Freya och John the Fisherman kvar där. Har spenderat 2 helger i rad med 5 polare, sjukt mycket öl, en brinnande grill och kilovis med korv. Spelandes GH förståss.

Nejv
2007-04-18, 01:19
det gör ont i mina fingrar

theoppositescollide
2007-04-18, 02:59
Mina med :( håller också på med hard nu, haft spelet i två dagar. Vissa låtar är rena natten alltså, men fan va roligt det är.

Lallle
2007-04-18, 06:36
Vad kostar nedladdningslåtarna i riktiga pengar?

Papi
2007-04-18, 09:04
Vad kostar nedladdningslåtarna i riktiga pengar?

De har någon egen valuta som heter Micro$oft Dollar som man växlar till sig i XBox Live. 500 sådana för ett pack med tre låtar. Det blir 6-7 dollar, alltså strax över 2 dollar per låt. Det är ett jävla liv på en massa andra forum och bloggar pga priset. Folk har räknat på det och inser att det är minst dubbelt så dyrt som om man köpte originalspelet osv. Får se om MS behåller priset eller om de sänker så småningom.
Lite trist att de bara släpper låtar från första spelet bara. Man vill ju ha nya låtar!

Kurash
2007-04-18, 09:16
Ett tips är att köra lite practice i slow eller slower. Det finns många låtar som jag bara chansar på i hard, men drar man ner hastigheten så lär man sig snart spela dom på riktigt. Jag har en tendens att bli stressad och bara hamra på alla knappar i snabba solon. Och av nån anledning trycker jag alltid på den gula istället för den röda i sweet child of mine introt, nybörjarfel.

Herkulez
2007-04-18, 09:47
ni har inspirerat mig era grisar, ska till stan och kolla om gh finns, och finns det inge tillväxt får jag väl köpa mig guitar hero, men vilken ska jag satsa på ettan eller tvåan? (hade det handlat om en tjej hade tvåan varit självklar)


har ps2 om det hjälper

Frantic
2007-04-18, 09:51
Spelen är ju så gott som identiska. Ta en titt på vilka låtar du gillar bäst!

Papi
2007-04-18, 15:11
ni har inspirerat mig era grisar, ska till stan och kolla om gh finns, och finns det inge tillväxt får jag väl köpa mig guitar hero, men vilken ska jag satsa på ettan eller tvåan? (hade det handlat om en tjej hade tvåan varit självklar)

har ps2 om det hjälper
Jag tycker det är bättre låtar i ettan överlag, men tvåan har några guldkorn den också (t ex Laid to Rest). Tvåan går att spela tillsammans med en kompis (då kör denne basgången eller rythmguitar), i ettan kan man bara spela mot varandra, inte alls lika kul.
Tvåan har också bättre hantering av Hammer-ons och Pull-offs, men detta är inte relevant förrän du kommer till Hard-nivån.
Summeringen är alltså, köpa båda! :)

Kurash
2007-04-18, 15:25
Jag köpte 2:an, men har nu blivit så sugen så jag ska köpa ettan också. Som sagt, köp båda.

Shajjn
2007-04-21, 12:42
Spelade mycket när jag köpte det (GH1) till mig själv i julas. Nu spelar jag bara ibland, när jag får lust. Är inte på nåt sätt über, men har iallafall klarat de flesta låtar på expert (bara Bark at the moon kvar).
Köper nog tvåan, som jag bara spelat hos en kompis och i affärerna, nångång i framtiden.

Lasse Kongo
2007-04-21, 12:44
lasse för fan rensa pm?!

jag undrar vem som är på din avatar-bild. möjligen uppsnappat på nätet
eller ?

Lasse Lasse liiiiiiten...

Ja det är en bild jag hittade på nätet, har postat orginalet i Xbox360tråden tror jag *drool*

Cerberus
2007-04-21, 12:47
kör på hard just nu men hur fan gör man för att spela effektivt me fem knappar??! det har gått skituselt ända sen ja blev tvungen att spela me fem knappar

Lasse Kongo
2007-04-21, 12:48
Kör med 3 fingrar, lär dig flytta dem effektivt över alla 5.

Cerberus
2007-04-21, 13:02
Kör med 3 fingrar, lär dig flytta dem effektivt över alla 5.

tack! ska jag pröva

Eiken
2007-04-21, 13:51
Polaren är iväg och köper tvåan nu så då var kvällen spikad!

foxx
2007-04-22, 23:52
Sjukt roligt spel, polaren köpte 2an till sitt ps2 och ringde mig och sa att jag skulle komma förbi och lira, stack dit och det slutade med att vi satt i 6-7 timmar isträck och spelade spelet. Så jävla kul!

Herkulez
2007-04-29, 17:31
äntligen hittade jag GH 2, köpte det idag. roligaste spelet evvah...EVVAAAH säger jag, grymt beroende framkallande. tack kolo för tipset.


fruitdicks

Tigerkotten
2007-04-29, 17:38
http://www.break.com/index/8-year-old-guitar-hero-master.html

Lallle
2007-04-29, 17:42
Bara jag som fastnat på psychobilly freakout och rock this town på expert? Kommer fan inte vidare ;/

Kurash
2007-04-29, 18:04
http://www.break.com/index/8-year-old-guitar-hero-master.html

Den killen har typ 15 andra filmer på youtube, sjukt cool grabb.

Lasse Kongo
2007-04-29, 18:25
äntligen hittade jag GH 2, köpte det idag. roligaste spelet evvah...EVVAAAH säger jag, grymt beroende framkallande. tack kolo för tipset.


fruitdicks

Amen fetto, jag har fan tjatat om hur bra spelet är i 100 år typ!

Men det var på tiden att du skaffa det :hbang:

Pdaddy
2007-04-29, 19:18
Ja lånade chris GH 1 å testa, så idag gick ja å köpte GH2 ;) HEHE

M

pilt77
2007-04-30, 00:55
http://my.break.com/media/view.aspx?ContentID=244203

*screwy*

teargaz
2007-04-30, 07:54
Nu har jag grejjat alla låtar på HARD. Kommit ca 10 låtar på Expert.
Känner dock att jag vill backa tillbaka till hard och försöka nita 4-5 stars på alla innan jag går vidare på Expert.

FÖ så krossade jag basisten i Bloodbath i lördags. Det var första gången han lirade. Han va faktiskt inte så bra på dehär med GuitarHero. För att kompencera sin heder så fick jag lyssna på en kommande Bloodbathlåt som han har skrivit och där han manglar riktig gura. Det kommer bli ordentlig kross med massa blast på nästa platta:)

Chris
2007-04-30, 09:20
Nu har jag grejjat alla låtar på HARD. Kommit ca 10 låtar på Expert.
Känner dock att jag vill backa tillbaka till hard och försöka nita 4-5 stars på alla innan jag går vidare på Expert.

FÖ så krossade jag basisten i Bloodbath i lördags. Det var första gången han lirade. Han va faktiskt inte så bra på dehär med GuitarHero. För att kompencera sin heder så fick jag lyssna på en kommande Bloodbathlåt som han har skrivit och där han manglar riktig gura. Det kommer bli ordentlig kross med massa blast på nästa platta:)

Skaffa 5 stjärnor på hard lär du inte klara förens du spelat igenom expert en gång eller två. 4 stjärnor möjligtvis, men 5 är faktiskt riktigt svårt på vissa låtar (typ psycodelic freakout, och institutionalised)

pilt77
2007-04-30, 09:31
Kör med 3 fingrar, lär dig flytta dem effektivt över alla 5.

hur klarar du expert med 3 fingrar?

Kurash
2007-04-30, 09:53
hur klarar du expert med 3 fingrar?

Jag tycker man ska utnyttja det gud gett en. Alla fingrarna alltså.

Chris
2007-04-30, 10:17
hur klarar du expert med 3 fingrar?

Han spelar nog antagligen inte på expert. ;)

Lasse Kongo
2007-05-02, 13:18
Precis, jag kör på medium mest och lite hard, expert är nog inget jag kommer ge mig på alls!

Brooklyn
2007-05-02, 13:24
kommer ju en 3a till ps3 inom några månader :thumbup:

LadyInsane
2007-05-02, 13:43
Det där spelet är alldeles för kul! Har nu suttit under mina sjukdagar och spelat like a mad woman!

Oskis
2007-05-02, 15:42
Spelat en del klarar väl de flesta låtarna på expert. Sjukt roligt spel :)

Kurash
2007-05-19, 11:02
Klarade alla låtar på Hard nu. Har börjat nöta lite på Expert också, frustrerande såhär i början.

Kurash
2007-05-31, 12:39
Nu har jag beställt ettan också, dom har lovat leverans inom 24 timmar, så helgen borde vara räddad.

Kurash
2007-07-27, 10:23
Idag släpptes GH2 Encore Rocks the 80's.

I oktober kommer dessutom GH3, med en sjuuuuukt bra låtlista.
Wiki-länk (http://en.wikipedia.org/wiki/Guitar_Hero_III:_Legends_of_Rock)

Herkulez
2007-07-27, 11:35
Idag släpptes GH2 Encore Rocks the 80's.

I oktober kommer dessutom GH3, med en sjuuuuukt bra låtlista.
Wiki-länk (http://en.wikipedia.org/wiki/Guitar_Hero_III:_Legends_of_Rock)

shit vilken låtlista, lär köpa den till mitt wii *cupid*

Piranha
2007-07-27, 12:14
shit vilken låtlista, lär köpa den till mitt wii *cupid*

Snälla herkiz, spela in på video å posta när du spelar där på din lilla plastgitarr.

Chris
2007-07-27, 13:57
Idag släpptes GH2 Encore Rocks the 80's.

I oktober kommer dessutom GH3, med en sjuuuuukt bra låtlista.
Wiki-länk (http://en.wikipedia.org/wiki/Guitar_Hero_III:_Legends_of_Rock)

Har spelat första 15 låtarna nu (på expert), fick 5 stjärnor på 13 av dem, 4 på resten. Verkar fan på tok för enkelt?

Kurash
2007-07-27, 15:12
Har spelat första 15 låtarna nu (på expert), fick 5 stjärnor på 13 av dem, 4 på resten. Verkar fan på tok för enkelt?

Det är som ettan alltså? Det är också skitlätt. Tråkigt...

pilt77
2007-07-27, 15:19
Idag släpptes GH2 Encore Rocks the 80's.

I oktober kommer dessutom GH3, med en sjuuuuukt bra låtlista.
Wiki-länk (http://en.wikipedia.org/wiki/Guitar_Hero_III:_Legends_of_Rock)

släpptes det inte till 360:n också? jag hittar bara PS2versioner

Kurash
2007-07-27, 15:32
släpptes det inte till 360:n också? jag hittar bara PS2versioner

Det verkar bara komma till PS2:an...
GH3 kommer dock till PS2, PS3, XBOX och Wii

pilt77
2007-07-27, 15:50
varför ger man ut nya spel enbart på en gammal konsoll?

Brassarn
2007-07-27, 17:50
på frets on fire har jag en låt som är 45 minuter ^^

eller ja det är inte EN låt det är hela dark side of the moon med pink floyd

Kurash
2007-07-28, 15:28
varför ger man ut nya spel enbart på en gammal konsoll?

Du kan vara gammal!
Vet inte varför dom BARA ger ut det på PS2, men att INTE ge ut det till PS2 vore korkat eftersom alla har en. Och alla kommer köpa alla GH som nånsin släpps.