handdator

Visa fullständig version : Hur ska man bjuda ut någon som bor på samma korridor?!


Stoltz
2007-03-01, 09:14
Vanligtvis har jag inte mycket problem med att bjuda ut någon, men det här really grinds my gear - Bjuda ut någon man kommer träffa varje dag, hur det än går. Hur bör man gå till väga?
Jag brukar alltid vara ganska rak i mitt sätt, men det känns som om man kanske borde finlira detta på något sätt.

LAR
2007-03-01, 09:18
Har ni gemensamt kök? Det hade vi och då blir det som en enda stor familj där alla hånglad med alla helt naturligt.

Stab
2007-03-01, 09:19
finlira inget, hårdlira bara

Snake
2007-03-01, 09:21
Våga för att vinna!!!!!11

Gjorde en liknande sak fast som gick åt helvete(kärade ner mig), men det gick bra ändå - jag höll mig på rummet :D

L-Sami
2007-03-01, 09:24
Det gäller att få kontakt och lite prat och på något sätt smyga in i "det skulle vara kul och hitta på något nångång" . Det är finlir som gäller här, göra det smidigt och naturligt.

psirus
2007-03-01, 09:40
Har ni gemensamt kök? Det hade vi och då blir det som en enda stor familj där alla hånglad med alla helt naturligt.

Hånglar du med din familj? :smash:

Snake
2007-03-01, 09:45
Hånglar du med din familj? :smash:

Stockholmare, behöver jag säga mer?

Dnepr
2007-03-01, 09:48
Hånglar du med din familj? :smash:

Min kompis gör det. Han hånglar med sin fru och hon ingår hans familj. Jag vet att han är äcklig men jag umgås mycket mindre med honom nu sen jag fick veta det.

flenders
2007-03-01, 16:56
Min kompis gör det. Han hånglar med sin fru och hon ingår hans familj. Jag vet att han är äcklig men jag umgås mycket mindre med honom nu sen jag fick veta det.Förståligt och precis som aftonbladets expeter avråder jag dig från att fortsätta umgås mindre med honom.

Dnepr
2007-03-01, 17:04
Om du gör det humor och en jävla massa glimt i ögat - så blir det aldrig pinsamt om hon säger nej. Men om du är gravallvarlig när du fram till henne och frågar med monoton stämma ifall hon har lust att hitta på nåt - så kan det bli hur fel som helst.

Fettecke
2007-03-01, 17:13
Hade ni gemensamt kök?, isf. så kan du ju passa på att tima in din middag med hennes, och fråga samtidigt som ni lagar mat om hon e sugen på att gå ut och käka efterätt ?

Edit, vet inte om ni delar rum eller nått sånt kom jag på... säg nått i matsammanhang iaf, det brukar vara mest neutralt...

heltzonicka
2007-03-01, 17:15
Lägg din fråga i ett kuvert som du lägger utanför dörren, knacka på och spring iväg fort som fan.
Skriv dock inte ditt namn utan något i stil med "en hemlig beundrare från rum 3".
Gå hem och ryck i snasen till domedagsporr.

Diana
2007-03-01, 17:27
Yepp gör nu som folket skanderar, på me ett par sexiga latexdiskhandskar och go for it *popcorn* :D

Jag tror att det kan vara lätt att överdriva i sin egen skalle just det där med 'skum stämning' efteråt om det SKULLE gå åt helvete. Skit i det och tänk på vad du har att vinna. Rakt på sak är min åsikt.

Snafu
2007-03-01, 17:30
Jag skulle starkt motråda att bli involverad med korridorsfolk. Jag talar av egen erfarenhet. Nog för att vi höll ihop ett par år medan vi bodde ihop men när det blir grus i maskineriet är det oerhört jobbigt!

Men om du vill fortsätta så skulle jag antingen rekommendera att vänta på nästa korrefest och hångla upp henne. Det är min approach. Ett betydligt vettigare alternativ är nog att helt enkelt slentrianmässigt fråga om hon vill hänka på bio. Säger hon nej får du nog en bra indikation på om hon överhuvudtaget är intresserad. Jag skulle inte ge henne romantiska indikationer på ett sånt tidigt stadium -dvs att gå ifrån vän till romantik, så att säga.

regus
2007-03-01, 17:31
Hade ni gemensamt kök?, isf. så kan du ju passa på att tima in din middag med hennes, och fråga samtidigt som ni lagar mat om hon e sugen på att gå ut och käka efterätt ?

Edit, vet inte om ni delar rum eller nått sånt kom jag på... säg nått i matsammanhang iaf, det brukar vara mest neutralt...

Bra ide...

Dnepr
2007-03-01, 17:31
Yepp gör nu som folket skanderar, på me ett par sexiga latexdiskhandskar och go for it *popcorn* :D

Jag tror att det kan vara lätt att överdriva i sin egen skalle just det där med 'skum stämning' efteråt om det SKULLE gå åt helvete. Skit i det och tänk på vad du har att vinna. Rakt på sak är min åsikt.

Om man bara utgår från att det kommer gå bra - så finns risken att det kan bli pinsamt om det inte gör det. Tänk bara scenariot när man får nobben och hon går och tisslar och tasslar och fnissar med sina kompisar. Nä man ska tänka längre än så.

eleni
2007-03-01, 17:36
Det blir bara pinsamt om du frågar, hon säger nej och du fortsätter att fråga/tjata. Vi hade en cypriotisk utbytesstudent på korren som var så grymt jäkla på mig och en annan tjej. Okej, det var inte så att han bjöd ut oss direkt men han ville hitta på en massa saker. Till slut undvek man att gå ut i köket när han var där eftersom man var rädd att han skulle fråga igen.

Annars så är korridorsfester skitbra tillfällen att ragga upp sina korridorare på.

Dnepr
2007-03-01, 17:41
Det blir bara pinsamt om du frågar, hon säger nej och du fortsätter att fråga/tjata. Vi hade en cypriotisk utbytesstudent på korren som var så grymt jäkla på mig och en annan tjej. Okej, det var inte så att han bjöd ut oss direkt men han ville hitta på en massa saker. Till slut undvek man att gå ut i köket när han var där eftersom man var rädd att han skulle fråga igen.

Annars så är korridorsfester skitbra tillfällen att ragga upp sina korridorare på.

Det hade ju inte varit lika jobbigt om han varit skitsnygg, haft grym kropp och haft en charmig stil. Det är så mycket som spelar in. Att tjata är aldrig bra - oavsett. Att fråga behöver inte alls vara pinsamt - det beror på hur man gör det.

Stoltz
2007-03-01, 17:44
Hade ni gemensamt kök?, isf. så kan du ju passa på att tima in din middag med hennes, och fråga samtidigt som ni lagar mat om hon e sugen på att gå ut och käka efterätt ?

Edit, vet inte om ni delar rum eller nått sånt kom jag på... säg nått i matsammanhang iaf, det brukar vara mest neutralt...
Lät väldigt bra, får se hur man kan fixa till det.

Jag skulle starkt motråda att bli involverad med korridorsfolk. Jag talar av egen erfarenhet. Nog för att vi höll ihop ett par år medan vi bodde ihop men när det blir grus i maskineriet är det oerhört jobbigt!

Jag tänkte också på det under en bra tid, men sen var det bara att ge upp tanken, var alldeles för intresserad och tycker hon är värd all möda det kan innebära.

Det blir bara pinsamt om du frågar, hon säger nej och du fortsätter att fråga/tjata. Vi hade en cypriotisk utbytesstudent på korren som var så grymt jäkla på mig och en annan tjej. Okej, det var inte så att han bjöd ut oss direkt men han ville hitta på en massa saker. Till slut undvek man att gå ut i köket när han var där eftersom man var rädd att han skulle fråga igen.

Annars så är korridorsfester skitbra tillfällen att ragga upp sina korridorare på.

*ryser* Jo, folk som tjatar kan gå en riktigt på nerverna. Sådan är jag lyckligtvis inte!

mangemani
2007-03-01, 17:51
glöm alla knep och tricks,bara löjligt enligt mej.
var dej själv och öppna käften och prata med henne..svårare än så är det ej..behöver ju inte babbla på det första du gör,men typ ett simpelt "hej" är ju en utmärkt början.
visar hon ointresse så visar hon ointresse,du har då iaf visat vem du är och gett det hela en chans.
nothing to lose.

eleni
2007-03-01, 18:01
Det hade ju inte varit lika jobbigt om han varit skitsnygg, haft grym kropp och haft en charmig stil. Det är så mycket som spelar in. Att tjata är aldrig bra - oavsett. Att fråga behöver inte alls vara pinsamt - det beror på hur man gör det.

Nja, han var både ful, läskigt smal, var läskig i allmänhet och hade snedvridna åsikter om kvinnor.

Merparten av korridoren jublade när han flyttade härifrån.

raZmus
2007-03-01, 18:11
Det är väl bara att prata med tösen och känna efter lite. Arbeta efter trattprincipen där det först nämns i förbifarten att något vore skoj att hittas på, sedan precieras detta någonting och möte mer och mer per gång ni träffas.

Denna princip uppfann jag nu.

Diana
2007-03-01, 18:38
Om man bara utgår från att det kommer gå bra - så finns risken att det kan bli pinsamt om det inte gör det. Tänk bara scenariot när man får nobben och hon går och tisslar och tasslar och fnissar med sina kompisar. Nä man ska tänka längre än så.

Ditt oromantiska sätt gör mej besviken. :D Klart som fan man ska tänka positivt och går det inte så har man iallafall försökt, för det man KAN vinna är så mkt mer än vad man KAN förlora i den här typen av situationer. Är hon en typ av tjej som blir tisslig tasslig fnittrig och skapar pinsam stämning bara för att en kille bjudit ut henne och hon tackar nej så är hon, stämningen och tjejkompisarna inget att bry sej i, det riktigt spyr ju fjortisbeteende ffs.

Visst blir det en speciell stämmning efteråt om det skiter sej, men det räcker bara med att han är vuxen nog så är det en piss i havet. *popcorn*

Man ångrar sej om man inte försöker i sånt här

Dnepr
2007-03-01, 18:47
Ditt oromantiska sätt gör mej besviken. :D Klart som fan man ska tänka positivt och går det inte så har man iallafall försökt, för det man KAN vinna är så mkt mer än vad man KAN förlora i den här typen av situationer. Är hon en typ av tjej som blir tisslig tasslig fnittrig och skapar pinsam stämning bara för att en kille bjudit ut henne och hon tackar nej så är hon, stämningen och tjejkompisarna inget att bry sej i, det riktigt spyr ju fjortisbeteende ffs.

Visst blir det en speciell stämmning efteråt om det skiter sej, men det räcker bara med att han är vuxen nog så är det en piss i havet. *popcorn*

Man ångrar sej om man inte försöker i sånt här

Som jag sa i mitt första inlägg så är jag övertygad om att humor och klyschiga glimten i ögat är bäst. Man gör det även lättast för henne genom att göra det på ett roligt/charmigt sätt - för då kan hon avvisa genom att skoja tillbaka. Det blir svårare för henne ju seriösare och allvarligare man är.

Ryska_raketen
2007-03-01, 18:49
Vad sägs om att fråga rakt ut? Bara en tanke.

Snake
2007-03-01, 18:51
Vad sägs om att fråga rakt ut? Bara en tanke.

Funkar inte. Neil Strauss says booooo.

Yankeee
2007-03-01, 18:52
Be henne regga sig på kolo och ragga på henne här.

Diana
2007-03-01, 18:56
Som jag sa i mitt första inlägg så är jag övertygad om att humor och klyschiga glimten i ögat är bäst. Man gör det även lättast för henne genom att göra det på ett roligt/charmigt sätt - för då kan hon avvisa genom att skoja tillbaka. Det blir svårare för henne ju seriösare och allvarligare man är.

Jo självklart, det är överlägset alla gånger. Att vara rakt på sak antar jag alla tolkar olika, jag menade altså inte att han skulle gå fram helt kallt med en allvarlig fråga utan att ha någon somhelst glimt i ögat eller mjuk stämmning innan, utan mera att man ska skita i spel-aktigheter som smygdisslekar und so weiter.

Dnepr
2007-03-01, 19:01
Jo självklart, det är överlägset alla gånger. Att vara rakt på sak antar jag alla tolkar olika, jag menade altså inte att han skulle gå fram helt kallt med en allvarlig fråga utan att ha någon somhelst glimt i ögat eller mjuk stämmning innan, utan mera att man ska skita i spel-aktigheter som smygdisslekar und so weiter.

Gött Diana. Man ger ett mer självsäkert intryck också om man gör det med humor och charm - för det kräver mer av en än att bara gå fram och fråga rakt upp och mer. Det sista kan funka - men det förstnämnda blir aldrig fel - varken före eller efter. Rakt på sak kan man vara sen.

Diana
2007-03-01, 19:12
Gött Diana. Man ger ett mer självsäkert intryck också om man gör det med humor och charm - för det kräver mer av en än att bara gå fram och fråga rakt upp och mer. Det sista kan funka - men det förstnämnda blir aldrig fel - varken före eller efter. Rakt på sak kan man vara sen.

Precisely
First impression kan vara såå viktigt också *popcorn*