handdator

Visa fullständig version : Förlora fett på kanterna av överkroppen?


zink
2007-02-28, 20:17
Hej hej, sorry för dålig topic.

Nåväl, jag håller på och gå ner lite i vikt, hur det har gått hittils kan ni ju se i signaturen, men jag tycker inte att det har rört sig så mycket på kanterna av kroppen, alltså på sidan av magen, där det kan sticka ut lite om ni förstår vad jag menar. :)

Finns det några bra övningar förutom fettförbränning så kan få det att se bättre ut? Har gått ner 3 kg hittils men märker inte så mycket skillnad hittils, hur många kg kan det ta innan man ser resultat?

Mvh Anton

krilleh
2007-02-28, 20:24
Du kan inte i praktiken punkförbränna fett. Vart det försvinner/lägger sig är beroende på gener osv. Alltså bara fortsätta ner i vikt och hoppas att det tar därifrån.

Dock tar konditionsträningen mer av magfettet än promenader exempelvis.

mela
2007-02-28, 20:36
Du kan inte i praktiken punkförbränna fett. Vart det försvinner/lägger sig är beroende på gener osv. Alltså bara fortsätta ner i vikt och hoppas att det tar därifrån.

Dock tar konditionsträningen mer av magfettet än promenader exempelvis.

Jo, det går att punktförbränna fett.

Fin tråd (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=79152&highlight=punktf%F6rbr%E4nning)

Eddie Vedder
2007-02-28, 20:38
Jo, det går att punktförbränna fett.

Fin tråd (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=79152&highlight=punktf%F6rbr%E4nning)

Han sa "Du kan inte i praktiken punktförbränna fett", vilket stämmer fullt ut. Säg mej gärna hur man ska träna för att få en ökad fettminskning på sina "love-handles" i praktiken.

mela
2007-02-28, 20:40
Han sa "Du kan inte i praktiken punktförbränna fett", vilket stämmer fullt ut. Säg mej gärna hur man ska träna för att få en ökad fettminskning på sina "love-handles" i praktiken.

Sidolyft av olika slag med kroppen? Kanske?

Men det krilleh skrev var att det i praktikeninte går att punktförbränna fett, han nämnde inget om just kärlekshandtagen.

Eddie Vedder
2007-02-28, 20:43
[QUOTE=mela;2128945]Sidolyft av olika slag med kroppen? Kanske? [QUOTE]

Vi snackar fortfarande om i praktiken inte i teorin. Teoretiskt sett kanske man kan öka fettminskningen där men inte i praktiten, då får du nog ligga å göra sidolyft i timtal.

regus
2007-02-28, 20:43
blev tvåa

King Grub
2007-02-28, 20:43
Sidolyft av olika slag med kroppen? Kanske?

Ja, står man och gör sidoböjningar i en halvtimme, förbränner man 1-2 tusendels gram extra fett per 100 gram fettvävnad på det stället, enligt studien i tråden.

Nilsjohan
2007-02-28, 20:47
Han sa "Du kan inte i praktiken punktförbränna fett", vilket stämmer fullt ut. Säg mej gärna hur man ska träna för att få en ökad fettminskning på sina "love-handles" i praktiken.love-handles :confused: , studien handlar om punktförbränning vid knee extensions

Eddie Vedder
2007-02-28, 20:48
love-handles :confused: , studien handlar om punktförbränning vid knee extensions

Ja men tråden handlar om love-handles, det är den vi diskuterar å inte studien.

norsk_gadd
2007-02-28, 20:53
Nej det finns absolut INGET du kan göra åt det förutom att fortsätta dieta. Du har fett kvar, inget annat tyvärr. Hoppas du inser detta och inte skyller på vatten eller vad nu för ursäkter folk brukar dra på med när de är dåligt dietade. Lycka till.

Nilsjohan
2007-02-28, 20:55
Ja men tråden handlar om love-handles, det är den vi diskuterar å inte studien.men du svarade mela som refererade till tråden om studien om punktförbränning. Och du kan tyvärr inte ignorera studien i den här tråden

Eddie Vedder
2007-02-28, 20:57
men du svarade mela som refererade till tråden om studien om punktförbränning. Och du kan tyvärr inte ignorera studien i den här tråden

Ja men hon refererade till den som ett svar på det krilleh sa om att trådskaparen inte kan träna på ett visst sätt för att få bort sina love-handles. Att punktförbränningen har visat sej funka är jag väl medveten om, men det är fortfarande inte relevant i den här tråden tycker jag.

Nilsjohan
2007-02-28, 21:01
Ja men hon refererade till den som ett svar på det krilleh sa om att trådskaparen inte kan träna på ett visst sätt för att få bort sina love-handles. Att punktförbränningen har visat sej funka är jag väl medveten om, men det är fortfarande inte relevant i den här tråden tycker jag.
Så det funkar. Man måste helt enkelt bara hitta rätt sorts övning att utföra...

Eddie Vedder
2007-02-28, 21:08
Så det funkar. Man måste helt enkelt bara hitta rätt sorts övning att utföra...

Ja Grub har ju t.o.m. gett svaret, vilket jag citerar här nedan. Sen om det är nåt som du anser funka i praktiken så är ju det din uppfattning, jag skulle absolut inte säga att man i praktiken kan punktförbränna även man kan uppnå en mätbar skillnad.

Ja, står man och gör sidoböjningar i en halvtimme, förbränner man 1-2 tusendels gram extra fett per 100 gram fettvävnad på det stället, enligt studien i tråden.

krilleh
2007-02-28, 21:09
Så det funkar. Man måste helt enkelt bara hitta rätt sorts övning att utföra...

Det funkar inte i den grad att man kan SE skillnaderna. Inte som vi vet idag iaf. Så att säga att punkförbränning funkar är lite fel enligt mig. Som att få personen att tro att hans rutor syns mer om han gör 200 fler situps. Den tiden skulle ist gå till något viktigare.

Nilsjohan
2007-02-28, 21:15
Ja Grub har ju t.o.m. gett svaret, vilket jag citerar här nedan. Sen om det är nåt som du anser funka i praktiken så är ju det din uppfattning, jag skulle absolut inte säga att man i praktiken kan punktförbränna även man kan uppnå en mätbar skillnad.
Det är inte så att praktik står på en sida och teori på en annan. Studierna (teorin) är en återspegling av praktiken under kontrollerade former (minimerade felkällor)

Pez
2007-02-28, 21:44
Det är inte så att praktik står på en sida och teori på en annan. Studierna (teorin) är en återspegling av praktiken under kontrollerade former (minimerade felkällor)

God almighty.. vad han menade med "i praktiken" är uppenbarligen att - ja, det går, men att den punktförbränning som sker i praktiken är en obetydlig faktor att räkna in. Du slår mot vinden nu. ;)

nutz
2007-03-01, 00:59
Nilsjohan, du vägrar verkligen förstå?

Nilsjohan
2007-03-01, 10:43
Nilsjohan, du vägrar verkligen förstå?
Japp *whistle* det går att hård dra hur länge som helst. Med den studien och argumentet att det inte är någon skillnad mellan teori och praktik. Sedan behövs bara "rätt övning" och mkt tid. :cool:

Nä men alvarligt nutz, Eddie Vedder och Pez så vet jag vad ni menar. Det slutliga skulle ju vara att dra ett par Zone Capone argument:

För att folk kört det med skit bra resultat sedan back in the day & inte lyssnar på folk som snackar så mycket skit!

För att det FUNGERAR på MIG!!

Sorry bro var menat som ett skämt! Min humor bara...my bad!

Love yall! *cupid*

Hur ska man någonsin kunna överbevisa sällskapet, vart hittar man alla studier som folk pekar på när någon käftar emot på nätet?

Jacksatan
2007-03-01, 10:47
Det är inte så att praktik står på en sida och teori på en annan. Studierna (teorin) är en återspegling av praktiken under kontrollerade former (minimerade felkällor)

Sluta larva dig.

Yes
2007-03-01, 17:29
Ja, står man och gör sidoböjningar i en halvtimme, förbränner man 1-2 tusendels gram extra fett per 100 gram fettvävnad på det stället, enligt studien i tråden.
Många bäckar små...! :D