handdator

Visa fullständig version : Kokbok med näringsinnehåll


nubben81
2007-02-28, 15:30
Efter att ha provat mig igenom "Den perfekta matlådan" hade jag tänkt att gå ytterliggare ett steg och inhandla "Den perfekta träningsmaten". Trivs med dessa böcker av en anledning, och det är att man slipper räkna ut vad man får i sig per portion i proteiner, kolhydrater och fett.

Men nu är det aöötså så att "....träningsmaten" inte finns på bokrean och då snålar jag hehe.

Så, har ni några tips på andra koböcker som tydligt redogör för vad det är man stoppar i sig per portion?

Bonnie
2007-03-01, 10:31
Hittade "Den perfekta träningsmaten" för 138 kr på Bokus.com.
På Adlibris kostar den 125 kr.
På fitnessböckers hemsida kostar den 229 kr.

125 kr + 19 kr i frakt tycker jag är billigt.


Efter att ha provat mig igenom "Den perfekta matlådan" hade jag tänkt att gå ytterliggare ett steg och inhandla "Den perfekta träningsmaten". Trivs med dessa böcker av en anledning, och det är att man slipper räkna ut vad man får i sig per portion i proteiner, kolhydrater och fett.

Men nu är det aöötså så att "....träningsmaten" inte finns på bokrean och då snålar jag hehe.

Så, har ni några tips på andra koböcker som tydligt redogör för vad det är man stoppar i sig per portion?

z_bumbi
2007-03-01, 10:40
och då snålar jag hehe.


http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=85210

VoDaresVins
2007-03-01, 13:15
Vi har en bok: Komiform - Hälsokokboken
Där finns näringsinnehåll i gram, kalorier och även procentuell fördelning om man inte orkar fundera på det själv. Finns även en del fakta om bl.a. vitaminer och mineraler. Enda nackdelen är att de flesta recept har någon ingrediens som normalt inte finns i kylen/skafferiet.