handdator

Visa fullständig version : Tillskott före morgonpromenad?


jonte85
2007-02-27, 14:06
Sugen på att inhandla någon typ av förbränningstillskott nu under deffen att inta före morgonpromenad. Vad skulle ni rekommendera? Självklart är det nummer 1 att sköta kosten vilket jag gör. Funderade på Koffeintabletter men läste att de skulle krocka med kreatinet. Är loose it, CLA, R-ALA och alla dom bara skit eller? Vill handla från gymgrossen.

Cerberus
2007-02-27, 14:12
Grönt te, kaffe?

Verkar va skilda meningar om de krockar med kreatin-bruk, för de flesta verkar d funka ändå.

jonte85
2007-02-27, 14:14
Grönt te är ju ett alternativ. Tyvär så tycker jag verkligen inte om kaffe.

Cerberus
2007-02-27, 14:17
Grönt te är ju ett alternativ. Tyvär så tycker jag verkligen inte om kaffe.

Då skulle ja satsa på grönt te :D men personligen tycker jag det smakar ännu vidrigare haha. Du kanske tycker annorlunda dock..

jonte85
2007-02-27, 14:19
Har smakat lite på grönt te och tycker inte heller det var någon höjdare. Finns det inte att köpa grönt te i kapslar eller något liknande?

Cerberus
2007-02-27, 14:21
Har smakat lite på grönt te och tycker inte heller det var någon höjdare. Finns det inte att köpa grönt te i kapslar eller något liknande?

tänkte råda dig till det...gör en sökning på google, vet inte om det finns ngn produkt med grönt te utan koffein i(i sverige iaf).

jedimind
2007-02-27, 14:55
C-vitamin
Beta-karoten
kaffe/koffeintabs
äggvitor (4-5 st)

Bry dig inte om kaffe/kreatin grejen. Håll dig bara inom rimliga mängder koffein. 200-300 mg /dag. Tror inte överhuvudtaget på att de två skulle motverka varandra.

ramagoen
2007-02-27, 15:17
proteinet från äggvitorna kommer nog bara oxidera under promenaden om du äter. Likväl kan du äta frukost före promenaden, kaloriintaget är det som avgör viktnedgång eller inte.

jedimind
2007-02-27, 17:18
Varför skulle dom oxidera?

fettsyrorna är mer mottagliga för förbränning när insulinnivåerna är obefintliga..morgon...summan af kardemumman; äter du samma antal kalorier och vid samma näringsfördelning kommer du förbränna mer fett än om du åt frukost före. Givetvis är det kaloribalansen som avgör viktnedgången, men man effektiviserar den ytterligare med en morgonpromenad, anser jag.

ramagoen
2007-02-27, 17:24
Varför skulle dom oxidera?

fettsyrorna är mer mottagliga för förbränning när insulinnivåerna är obefintliga..morgon...summan af kardemumman; äter du samma antal kalorier och vid samma näringsfördelning kommer du förbränna mer fett än om du åt frukost före. Givetvis är det kaloribalansen som avgör viktnedgången, men man effektiviserar den ytterligare med en morgonpromenad, anser jag.

Förstår inte riktigt vart du vill komma, men protein stimulerar insulin-frigöring.
Du kommer inte gå ner mer i fett-massa bara för att du inte åt före promenaden, eller som du nu åt protein vilket gör att du inte längre är fastande, i brist på fett samt kolhydrater kommer din kropp mer än villigt oxidera proteinet. Iofs oxiderar nästan allt protein du äter till glukos.


Ingen form av träning ökar fettförbränningen över dygnet vid en viss energibalans.

Ett kaloriunderskott på t ex 500 kcal innebär lika stor fettminskning oavsett hur du åstadkommer underskottet, genom kalorirestriktion, genom motion (oavsett tidpunkt eller intensitet) eller genom en kombination.

Du förbrukar mer fett under aktiviteten fastande, men det jämnar ut sig över dygnet.

MVH Fredrik.

jedimind
2007-02-27, 18:04
målet med proteinet innan cardion är bara tillför att undvika katabolism, som man lätt glidit ner i efter natten. Och nej, äggvitor påverkar inte insulinnivåerna i bemärklig grad utöver fastenivåer. (Am J Clin Nutr. 1986 Dec;44(6):847-56.)

Är övertygad om att man kan manipulera sig till bättre fett/muskelförlust ratio i dess fördel vid ett underskott.

ramagoen
2007-02-27, 18:07
målet med proteinet innan cardion är bara tillför att undvika katabolism, som man lätt glidit ner i efter natten. Och nej, äggvitor påverkar inte insulinnivåerna i bemärklig grad utöver fastenivåer. (Am J Clin Nutr. 1986 Dec;44(6):847-56.)

Är övertygad om att man kan manipulera sig till bättre fett/muskelförlust ratio i dess fördel vid ett underskott.

Låter rätt bra. Jag orkar inte göra det alltför invecklat. :) Tycker jag redan har bra koll osv. Men intressant de där!

MVH Fredrik

shadowfire
2007-02-27, 21:39
Sugen på att inhandla någon typ av förbränningstillskott nu under deffen att inta före morgonpromenad. Vad skulle ni rekommendera? Självklart är det nummer 1 att sköta kosten vilket jag gör. Funderade på Koffeintabletter men läste att de skulle krocka med kreatinet. Är loose it, CLA, R-ALA och alla dom bara skit eller? Vill handla från gymgrossen.

Kan påtala att det är emot reglerna att nämna en annan webbshop på detta forum, så för din egen skull så gör det inte till en vana. :)

L-Sami
2007-02-27, 22:51
Koffeintabletter kan vara bra innan morgoncardion, inte för föbränningssyfte men för att piggna till så att du orkar gå ut och ta dina promenader.

Pellko
2007-03-01, 20:50
Lean innehåller både koffein, grönt te mm... Är för mig väldigt uppiggande iallafall.. :hbang:


Sugen på att inhandla någon typ av förbränningstillskott nu under deffen att inta före morgonpromenad. Vad skulle ni rekommendera? Självklart är det nummer 1 att sköta kosten vilket jag gör. Funderade på Koffeintabletter men läste att de skulle krocka med kreatinet. Är loose it, CLA, R-ALA och alla dom bara skit eller? Vill handla från gymgrossen.

terminator
2007-03-02, 17:47
innan jag tar morgonpromenaden så tar ja 2 koffeintabletter o sen går jag, efter promenaden tar jag en proteindrink. Detta har fungerat väldigt bra för mej!