handdator

Visa fullständig version : Gymrazzia i Grums


the_PL_man
2007-02-27, 13:34
Gymrazzia gav resultat

2007-02-27


Grums först ut i polisens jakt på dopningspreparat bland unga
Två gripna och 400 dopningsklassade tabletter.
Det blev resultatet när polisens ungdomsgrupp slog till mot styrketräningslokalen i Grums badhus.


Det var efter ett tips som ungdomsgruppen i torsdags genomförde sin razzia mot gymmet i Grums. I lokalen befann sig ett tiotal personer men efter kontroll valde polisen att gripa två män, 19 och 33 år gamla.
- Det visade sig att den yngre av dem hade 400 tabletter med sig in i lokalen. Det var bland annat anabola steroider och testosteron. Den äldre av dem erkände både eget bruk och att han hade preparat hemma, men när vi åkte dit hittade vi faktiskt ingenting, säger Niklas, chef för ungdomsgruppen.
* Han erkände men ni hittade ingenting. Det låter lite märkligt.
- Ja, det kan man tycka, men risken finns att någon i lokalen ringde och tipsade någon i bostaden innan vi hann dit.
Efter gripandet fördes männen till polishuset i Karlstad för förhör. De släpptes dock senare men är fortfarande misstänkta för dopningsbrott och ringa
narkotikabrott.
- Vi trodde nog att åtminstone den yngre av dem skulle anhållas men åklagaren tyckte inte att det räckte för det.
Torsdagens razzia mot träningslokalen i Grums var det första i sitt slag på länge i Värmland. Men knappast det sista.
- VI VET ATT FLER OCH FLER köper den här typen av preparat över internet. Vi vet också att dopningspreparat ligger bakom både vissa misshandelsfall och riktigt grova brott. Därför är vår målsättning att följa upp den här typen av tips och göra fler tillslag i framtiden, säger Niklas (som inte vill skylta med sitt efternamn i tidningen).
* Får ni många tips av den här typen?
- Det kommer in en del. Oftast är det andra personer som tränar i lokalen som tipsar oss. De tycker sig se vissa tecken på dopningsanvändning hos någon eller några personer och då ringer de till oss. Och, som sagt, målsättningen är att följa upp de här tipsen ännu bättre i fortsättningen.

http://www.vf.se/?url=http%3A%2F%2Fwww.vf.se%2Fvf%2Fdocs%2Fvisa.asp %3FnyhetsID%3Def562f7ac59b63ea2dca28b4be432b38

/the_PL_man

Klo
2007-02-27, 13:57
Bra mer sånt :thumbup:

heltzonicka
2007-02-27, 14:44
Hey teacher - leave us kids alone

pellep
2007-02-27, 16:06
Varför har man ens med sig tabletter osv till gymmet? :O
Hade det inte varit lite smidigare att smyga med skiten hemma osv?

regus
2007-02-27, 16:12
Varför har man ens med sig tabletter osv till gymmet? :O
Hade det inte varit lite smidigare att smyga med skiten hemma osv?

"Du vill köpa va? tryck va, bra för musklerna va"


Ot var det inte en gubbe på youtube som avsluta allt med va?
"acdc va, rock va, bra va osv"

NisseEriksson
2007-02-27, 16:18
"Du vill köpa va? tryck va, bra för musklerna va"


Ot var det inte en gubbe på youtube som avsluta allt med va?
"acdc va, rock va, bra va osv"

Nja
Tänker du på denna?

tnfEx7yg1v0

ramagoen
2007-02-27, 18:18
bra!

The_RobRoy
2007-02-27, 18:47
Mmmmm vad det luktar gott i Grums *spy*

-AG-
2007-02-27, 18:49
Bra mer sånt :thumbup:

+1

JTH
2007-02-27, 19:19
Min far var för länge sedan delaktig i periferin med experiment och utveckling av tillväxthormoner (sådana som gjort dvärgar jäkligt ovanliga i den utvecklade världen, som har råd med vård + läkemedel) och han bara skakar på huvudet när han hör att friska, vältränade människor käkar sånt frivilligt... Det blir skräp i längden är hans dom... Själv har jag ingen aning, finns det någon tråd som handlar om tillväxthormoners konsekvenser? Någon "AA" som talar ut?

tp_88
2007-02-27, 19:26
Min far var för länge sedan delaktig i periferin med experiment och utveckling av tillväxthormoner (sådana som gjort dvärgar jäkligt ovanliga i den utvecklade världen, som har råd med vård + läkemedel) och han bara skakar på huvudet när han hör att friska, vältränade människor käkar sånt frivilligt... Det blir skräp i längden är hans dom... Själv har jag ingen aning, finns det någon tråd som handlar om tillväxthormoners konsekvenser? Någon "AA" som talar ut?
Tror iofs inte så många discokids går på HGH. Om det är farligt? Det vet du nog själv att det är, eller?

JTH
2007-02-27, 19:38
Om det är farligt? Det vet du nog själv att det är, eller?
Ja alltså huruvida det känns farligt eller inte var inte frågan, jag litar på far min. Frågan var om det finns en tråd där det närmare beskrivs vad som händer (hur illa det går), kanske av någon med erfarenhet.

Brooklyn
2007-02-27, 19:42
Bra mer sånt :thumbup:

+1

Cilia
2007-02-27, 20:17
finns det någon tråd som handlar om tillväxthormoners konsekvenser? Någon "AA" som talar ut?
tror nog inte att AAS någonsin har diskuterats på det här forumets och dess konsekvenser. Kanske vore dags för en sån tråd?

Brooklyn
2007-02-27, 20:38
tror nog inte att AAS någonsin har diskuterats på det här forumets och dess konsekvenser. Kanske vore dags för en sån tråd?

så fort det pratas om sånt, så verkar trådarna tas bort.

mystic[-_-]
2007-02-27, 20:45
så fort det pratas om sånt, så verkar trådarna tas bort.

Det är för att det alltid leder till anklagelser mot enskilda personer eller någon skriver ut doser, kurplaner mm

shadowfire
2007-02-27, 20:50
så fort det pratas om sånt, så verkar trådarna tas bort.

hon var lite ironisk i gammal hederlig ciliaordning :)

Cilia
2007-02-27, 21:29
hon var lite ironisk i gammal hederlig ciliaordning :)
tack, ibland känner jag mig oerhört missförstådd.
Inte enda tråden ikväll