handdator

Visa fullständig version : Avbruten träning


hulk h
2007-02-27, 13:24
Om ni tränar tex 4 pass på 7 dagar i normala fall, hur gör ni om ni blir tex sjuka och inte kan träna på ett par dagar, efter att bara tränat 2 av 4 pass. Börjar ni om på pass 1 efter uppehållet eller fortsätter ni på pass 3 ovasett hur länge ni hållt upp.
låter lite flummigt, men hoppas att ni fattar

HerrArne
2007-02-27, 13:44
Jag kör rullande fyrsplit med en planerad vilodag/vecka. Efter extra vilodagar, oavsett anledning, så fortsätter jag helt sonika där jag var i programmet.

HerrArne
2007-02-27, 14:38
Kanske skulle tillägga att den princip jag tillämpade när jag hade bestämda pass på bestämda dagar var att ett missat pass är ett missat pass, dvs fortsättning enligt schema -- även om det blev ytterligare vila så.

FreCKo
2007-02-27, 14:59
När jag gymmade tre dagar i veckan och hade tre-split så var ett missat gympass ett missat gympass, jag tränade inte den muskelgruppen förrän nästa vecka. Onsdagar t.ex. var ben/mage-dagen, missade jag Onsdagen så vart det två veckors mellanrum.

Nu däremot så har jag tre-split men tränar fyra dagar i veckan, och då kör jag muskelgrupperna "rätt", ska jag gymma ben på Onsdagen men missar så gymmar jag ben på Torsdagen helt enkelt, för jag får ändå max en veckas vila om jag gymmar "ordentligt" veckan efter.

hulk h
2007-02-27, 15:24
så var ett missat gympass ett missat gympass, jag tränade inte den muskelgruppen förrän nästa vecka. Onsdagar t.ex. var ben/mage-dagen, missade jag Onsdagen så vart det två veckors mellanrum.


Tränade oxå så innan, men har man otur så kan det bli långt uppehåll mellan vissa grupper..

Tuniz
2007-02-27, 16:08
I början försökte jag ta igen träningen om jag tex inte hunnit med det någon dag eller varit sjuk 1-2 dagar.

Det funkade inte

jag kör på 5 split och programmet är upplagt så jag får vila ut muskler som jag kör sekundärt (ex: bröst på måndag, tar sekundärt på bla triceps och axlar. Armar på onsdag och axlar på fredag). På så sett får jag mina 48 timmars vila in princip hela tiden.

När jag försöker ta igen träningen så blir det bara pannkaka. Man är slut i ex triceps om man ska ta igen bröst på en tisdag och sen klämma in armar på onsdag.

Nää, missar du ett pass så missar du ett pass. Lika bra att köra så, bättre att låta kroppen vila lite extra än att ta ut den för mycket.

That's my 2 cents