handdator

Visa fullständig version : Missems Träningsjournal!


missem
2007-02-27, 11:51
Nu vill jag gå ner alla mina kilon jag gick upp under min grav (30kg) plus lite till!
Vintern 04/05 Bestämmde jag mig för att gå ner i vikt efter att sett ett kort på mig själv. Jag började gråta och insåg att detta inte gick längre!! Vägde 110kg, till aug-05 hade jag gått ner till 84kg. Började trivas jäkligt bra med mig själv men vill självklart ner till ca 70kg. Aug fick jag reda på att jag var gravid med sonen och gick upp 30kg!

Nu är sonen 9 mån och jag har lyckats går ner 17.8kg men måste ner ytterligare 26,2kg tills jag nått mitt slutmål! Just nu fuskar jag och kör med ren kur naturdiet för att kickstarta lite.

Vikt: 96.2 kg
Längd: 180cm
Målvikt: 70kg

Mått
Överarm 31cm
Mage (navel) 90cm
Midja 76.5cm
rumpa 100cm
Lår (tjockaste) 61,5cm
Knä 43cm
Vad 38cm

Just nu tränar jag:
Måndag; Kanske, inte alla dagar Stryke/kondition
Tisdag; Powerbox och/eller Kondition
Onsdag; Kondition
Torsdag; Powerbox och kanske ett pass kondition på förmiddagen
Fredag; Core

Jag vet att det är hanska mycket men det är roligt ochjag trivs med det. Jag tränar absolut inte slut på mig själv :)

LadyG
2007-02-27, 12:10
Kul med en tjej till! Det ska bli kul att följa, du har redan gjort jättemycket! Starkt jobbat :)

missem
2007-02-27, 15:04
Hejan! Tack, ja men nu börjar det kännas som vikten börjar stå stilla. Jag tränar ju ganska hårt, jag kankse behöver äta lite mer mat? Eller vad säger ni som kan?

Idag har jag ätit två smörgåsar till frukost, väldigt DUMT jag vet men jag blev så grymt sugen imorse och kunde inte låta bli.:smash:
Sen käkade jag 4st korvar m rödbetssallad vid 14 tiden *whistle* ...
Resten av dagen får det lov att bli shejker.

Imorgon blir det en timmes kondition iaf.

Vilket är bäst egentligen? Cykling, promenad på löpband eller crosstrainer?

LadyG
2007-02-27, 15:16
Eftersom du inte skrivit så mycket om vad du ätit tidigare är det lite svårt att sia om hur du behöver förändra kosten, men bröd är väl inte så dumt? En skepparhalva med lite minilätta och rökt kalkon är inte speciellt dumt t ex.

Däremot kanske rödbetsalladen inte var så bra, om det var Rydbergs rödbetsallad så innehåller den 290kcal/100g varav 26% fett, 1% protein och 9% kolhydrater.

Vilken motionsform du väljer beror ju delvis på vad du väger och om dina knän och andra leder accepterar träningen. Crosstrainern lär bränna mer än både cykel och promenad på löpband om du håller ett bra tempo (den springande punkten är vilken intensitet du tränar i).

missem
2007-02-27, 15:28
Ja innan har jag ätit väldigt mycket kycklingvingar, fläskkarre, köttbullar sen blev del väl ganska mycket bulgur. Åt inte så varierad kost. Och oftast så blev det bara protein faktiskt.

Men jag käkade nog ganksa rejält mycket också. Nu har jag gått över till naturdiet och har druckigt det i tre veckor och gått ner 6kg ca men nu börjar det stå stilla på vågen.

missem
2007-02-27, 15:31
Jag brukar käka pågens vita bröd som ska va lika nyttigt som brunt bröd vet ej om det stämmer men...

Jag tänkte lägga till lite kolhydrater innan träning? Känner att jag är lite snurrig ibland under träningen då jag gått på naturdiet. Förutom idag då jag fuskat med rödbetssallad (Rydbergs) så brukar jag ligga på ca 500kcal per dag. Borde jag inte rasa ganska snabbt i vikt om jag tränar som jag gör?

LadyG
2007-02-27, 15:49
Käkar du bara 500 kcal / dag? Och tränar 5 dagar i veckan?

I så fall är jag inte ett skvatt förvånad att du blir snurrig. Tre veckor är väl lite väl länge att ligga på den låga nivån, tycker jag iaf. Jag är ingen expert men jag tror att risken finns att du går upp en massa i vikt igen när du börjar äta som vanligt.

missem
2007-02-27, 15:51
Ja jag har väl tänkt att börja föra in måltider nu och kanske ligga på 1000kcal/dag vikten går ju inte neråt nu iaf.

LadyG
2007-02-27, 16:03
Om jag räknat rätt ligger din basala förbränning (om du är runt 30) på cirka 1500kcal / dygn om du inte rör en muskel. Säg att du rör dig väldigt lite, t ex sitter vid en dator hela dagarna (aktivitetsnivå 1,2) skulle du behöva cirka 1800kcal för att hålla vikten. Siffrorna är +-5 kcal.

Ett underskott på 800 kcal / dag borde göra att du går ner cirka ett halvt kilo i veckan, kanske lite mer.

Notera att inga siffror inkluderar träningen, den kommer som lök på laxen, dvs du får räkna in det träningen förbrukar i efterhand.

LadyG
2007-02-27, 16:04
Har du läst igenom Deff - en guide (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881)?

missem
2007-02-27, 17:55
Hejsan. Jag är 24år. Så man bränner så pass mycket per dag fast man inte gör någonting?

Jag har läst deffguiden men blev bara förvirrad av den, tyvärr...

LadyG
2007-02-27, 22:52
Är du yngre har du högre förbränning, den sjunker med åldern. :)

Räknade om med nya åldern, och du borde ha en grundförbränning på 1526 kcal / dygn ungefär. En stillasittande dag framför datorn gör du av med cirka 1832 kcal (aktivitetsfaktor 1,2). Det är exklusive träning förståss, den förbränner ju en del också som inte är med i ekvationen.

lectris
2007-02-28, 09:13
Hej! Grattis till nystartad journal :thumbup:

Blev lite mörkrädd när du skrev att du bara äter 500kcal om dagen. Jag käkar runt 2000 om dagen och kör 4 pass på gymmet i veckan, och går ner i vikt. (är tjej, 19 år). Onödigt att ligga på för låg nivå, då blir det som du säger att man blir yr och illamående, och dessutom går du ofta upp dina kilon igen när du lägger dig på normal kcalintag. Man kan inte äta 500kcal om dagen resten av sitt liv ;)

Tycker absolut att du ska äta kolhydrater innan dina pass, viktigt att få i sig det efteråt också, då man tömt alla depåer!

Annars bara att kämpa på. Ska bli kul att följa din journal *popcorn*

missem
2007-03-06, 10:38
Japp minus 1.4kg denna vecka och då har jag käkat MAT :-D Knappt käkat shejker denna vecka så det känns bra. Trodde att jag skulle gått upp allt plus lite till ha ha ha.

Ikväll blir det 60min powerbox ska bli sköönt! :-)

missem
2007-03-06, 10:49
lectris Tack förresten! :-) Ska kika in i din journal med. Kul att kunna följa tjejers journaler :-)