handdator

Visa fullständig version : Letar efter s.k. skum-pits i Malmö/Lund


Nejv
2007-02-27, 08:34
Letar alltså efter en sånhär rolig grund med skumbitar som man kan hoppa ner i för att öva voltrotationer osv.

Någon som vet vad jag snackar om?

http://www.spiralsgymnastics.org/Spirals/PitHighBarConstantin.jpg

Mantus
2007-02-27, 10:30
Närmsta hall med truppgymnaster inhysta borde ha en sådan.

Mantus
2007-02-27, 10:33
Lugi i Lund och Motus Salto i Malmö borde ha en i deras träningslokaler, de är tillräckligt stora för det.

Kurash
2007-02-27, 10:37
Wow, det där ser skitkul ut. Säg till om du hittar nåt.

Mantus
2007-02-27, 10:44
Wow, det där ser skitkul ut. Säg till om du hittar nåt.

Man kanske skall tillägga att skumgropen inte är till för att göra bomben i.:D

Mart|n
2007-02-27, 10:50
Skum-pits är för töntar, gör som barnen i Ryssland och öva i grusgropar.

Kurash
2007-02-27, 11:04
Man kanske skall tillägga att skumgropen inte är till för att göra bomben i.:D

Vaddå? Man får väl börja nånstans.

Sonny
2007-02-27, 11:05
Skum-pits är för töntar, gör som barnen i Ryssland och öva i grusgropar.faktiskt.

Solros
2007-02-27, 13:10
Kolla närmaste McDonalds

Björn S
2007-02-27, 14:55
Skumgrop finns i ängelholm, Lingvallen. Men senast jag kollade var du tvungen att vara med i en gymnastikförening för att få använda den. Där finns tumblinggolv och lite sånt kul också.

Svårt att hitta hallar som är öppet för allmänheten tyvärr. Men om du nu bor i lund så kanske du kan snacka med Marcus Pettersson som tränar 18+ hos Lugi Gymnastik. Han borde veta lite mer.

Ska du börja tricka lite eller vad har du i görningen?

Nejv
2007-02-27, 19:08
Skumgrop finns i ängelholm, Lingvallen. Men senast jag kollade var du tvungen att vara med i en gymnastikförening för att få använda den. Där finns tumblinggolv och lite sånt kul också.

Svårt att hitta hallar som är öppet för allmänheten tyvärr. Men om du nu bor i lund så kanske du kan snacka med Marcus Pettersson som tränar 18+ hos Lugi Gymnastik. Han borde veta lite mer.

Ska du börja tricka lite eller vad har du i görningen?

Tja, vill få in rotationerna så att jag kan göra feta trick när jag åker snowboard.

Vill öva upp känslan helt enkelt. :)

Degpekka
2007-02-28, 03:15
Vi har en i vår träningshall i helsingborg ;) (gymnast)... finns även i malmö, landskrona, höllviken och skälderviken utanför ängelholm som nämdes innan... Var bor du då?

Math
2007-02-28, 09:33
Vad jag vet så har inte LUGI någon sån. När jag tränade med dom så tränade vi mest på vipan och där fanns inte någon.

Bollhuset och centala idrottsplatsen har ju inte heller någon tyvärr men säg till om du hittar någon! Kan vara rooligt att testa.