handdator

Visa fullständig version : Tommys Träningsjournal


LoX
2007-02-27, 00:36
Hepp!

Startar en ny träningsdagbok nu, den andra försvann i virrvarret ..nu lite mer seriöst med mer bakgrund och mått...

Träningsbakgrund:
Var aktiv i kampsport och fotboll när jag var yngre, men allt sådant la jag av med i tonåren min dumme fan. Började för en månad sedan att köra lite på gym för att få upp min kropp lite och nu är jag en riktig gymråtta.
Testade runt en hel del innan jag slutligen bestämde mig för att köra lösa vikter (maskiner var helt enkelt inget för mig).

Mål med träningen:
Delmål 1 är att öka 10 kilo då jag är underviktig som fan. Har alltid varit spinkig och nu vill jag verkligen bygga. Denna gången ska det bli av, detta löftet ska hålla. Jag hoppas verkligen kunna åstakomma det jag vill. Går ut med öppna kort här på forumet så jag kanske kan dra nyttja av eran expertis och hjälp. Mer eller mindre seriösa foton finns längst ner =)

Kroppsdata:
Ålder: 27
Längd:172 cm
Vikt: 55.1 Kg
Kroppsfett: 10.2%
Kroppsvatten: 64.1%

H. Biceps:26 cm
V. Biceps: 25,5 cm
Midja: 78,5 cm
Lår: 47,7 cm
Vader: 31,5 cm

Träningen:
Här är de träningsmetoder jag fastnat för, inte satt upp något schema för detta ännu och jag ska försöka ta mig ur Smithmaksinen, den känns bara lite säkrare eftersom jag tränar själv. Som ni ser saknar jag tricepsövning, förslag mottages gärna.

Ben:
Knäböj
Enbens vadpress
Stående vadpress i Smith
Raka marklyft

Mage:
V-Crunch
Crunches

Rygg:
Hantelrodd
Stångrodd

Axlar:
Stående militärpress
Hantelpress

Bröst:
Sittande bränkpress i smith
Bänkpress i smith

Biceps:
Stångcurl
Koncentrationscurl
Hantelcurl

Underarmar:
Underarmscurl med stång

http://www.tommyrichardsson.net/lox1.jpg
http://www.tommyrichardsson.net/lox2.jpg

Gpajpen
2007-02-27, 01:06
kör på och ät allt du kommer över. gott !

LoX
2007-02-27, 13:19
Vilodag idag.. tror nåt hände med mitt vänsterknä igår när jag gjorde knäböj.
Det liksom stramar inneuti knät och böjer jag det bakåt stramar det ner mot foten. Kanske hälsenan, beh..jag lindar knät imorgon och låter bli knöböj