handdator

Visa fullständig version : Nybörjar hjälp


LoX
2007-02-26, 19:22
Hejsan Alla!

Jag har inte varit aktiv här så länge och inte heller i styrketräningskretsarna.
Jag har en fråga. jag har nu varit igång i ungefär en månad på gym och växlat lite mellan maskiner och fria vikter, mest för att prova på lite allt möjligt och bygga upp någon form av grundkondition.
Nu vill jag sätta fart och försöka bygga på allvar. Mina förutsättningar är en väldigt tunn kropp med en liten putmage ;)
Helst skulle jag vilja köra enbart fria vikter eftersom jag trivs bäst med detta. maskinerna är säkert bra, men jag trivs helt enkelt bäst med fria vikter.

Någon har har tips på hur man kommer igång bra? Är det hantelövningar, stång militärpress som gäller för en nybörjare?

Vad kosten beträffar så är jag inet så seriös att jag väger mat eller så, jag äter ganska mycket, fast med måtta ändå. Lassar inte på med potatisen längre utan tar hellre lite mer grönsaker osv..
Dricker Twinlabs 100% protein 1 gång om dagen. Efter träning på träningsdagarna (vilket är 3 ggr/vecka) och i samband med middag på vilodagarna.

Vill verkligen komma igång och köra på men känner mig lite vilse i gymmet :D
Har satt upp att mitt första mål är att öka 10Kg i muskelmassa, jag har gått upp 1 kg nu, men då är jag alltså uppe på 55kg och är 172cm..ni kanske förstår varför jag vill träna :D

Strongman
2007-02-26, 19:26
tja

träningsprogram

http://kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=87454

å svinmkt grymt :

http://kolozzeum.com/kolozzeum/forumdisplay.php?f=19

är förövrigt också 172-3 och väger cirka 57!

edit: du vet va muskelmassa betyder va? 10kg muskelmassa e myyyyyycket :P

LoX
2007-02-26, 19:31
hehe..ok..vad jag menade var att jag vill gå upp 10 Kilo utan att bli tjock.. =)

sissa
2007-02-26, 20:00
hehe..ok..vad jag menade var att jag vill gå upp 10 Kilo utan att bli tjock.. =)

Om du nu tycker att du har en väldigt tunn kropp så varför är du orolig att gå från väldigt smal till tjock? Att du blir större än du är nu är väl bara önskvärt eller?

Deceiver85
2007-02-26, 20:01
Du vill bli 10kg grövre med andra ord?

LoX
2007-02-26, 22:31
Ja precis..jag vill bli större, men inte av fett vilket lätt verkar hända med min mage nuförtiden :/