handdator

Visa fullständig version : Sommaren snart här?


marcus123
2007-02-26, 16:14
Det kan ju vara så att min topic är något förvirrande gentemot det jag tänker skriva, men asch :)

Nu är det såhär att för ganska så exakt 1 år sedan, skadade mina muskler på fyllan, i form av att jag hade armbrytning flera gånger mot en fd. svensk mästare i denna sport...
Så jag har inte tränat på denna tiden och tro mig, det är jobbigt att lägga av med träningen!

Innan jag slutade träna så hade jag tränat i ungefär 2,5 år, så seriöst jag bara kunnat.

Nu är det så att jag har tänkt börja träna igen och försöka öka min muskelmassa så mycket som möjligt innan sommaren är kommen, för annars kommer jag allvarligt talat må dåligt! Har tappat så mycket det gångna året...

Jag har malto,protein,kreatin (kre-alkalyn) och ALA kvar, ganska mycket med, som jag hade inhandlat precis innan jag skadade mig.

Nu är det så att jag har tänkt mig att köra 3 pass i veckan, måndag, onsdag och fredag.
På dessa passen har jag tänkt mig köra precis hela kroppen, topp till tå!
Hur klingar det i era öron?
Med tanke på att jag vill bli så stor som möjligt och få tillbaka en del av min gamla muskelatur innan solen tittar fram över våra vackra stränder!

Vad rekommenderar ni?
Vilka övningar för de stora musklerna, så som bröst,rygg samt de mindre, biceps, triceps och magmusklerna?

Tack på förhand!
Mvh,
Marcus123

Handcuff
2007-02-26, 16:39
Trots dina 2,5 år seriös träning får jag nybörjarvibbar och hänvisar dig till tråden "Best of..." finns bra scheman där :thumbup:

Brinken
2007-02-26, 16:39
Nu är det så att jag har tänkt mig att köra 3 pass i veckan, måndag, onsdag och fredag.
På dessa passen har jag tänkt mig köra precis hela kroppen, topp till tå!
Hur klingar det i era öron?
Med tanke på att jag vill bli så stor som möjligt och få tillbaka en del av min gamla muskelatur innan solen tittar fram över våra vackra stränder!

Vad rekommenderar ni?
Vilka övningar för de stora musklerna, så som bröst,rygg samt de mindre, biceps, triceps och magmusklerna?

Tack på förhand!
Mvh,
Marcus123

Menar du att du skall köra 3 helkroppspass? Jag tycker det låter vettigare att dela upp kroppen i 3 delar, då orkar du träna mycket hårdare varje dag och musklerna hinner återhämta sig bättre! Jag skulle rekomendera basövningar + lite andra olika övningar att variera med! Träna hårt som tusan och ät som en ko så ska du nog se att du växer!

GO MAN!!

Brinken

Ps. Hur tränade du under de 2,5 åren dådu tränade seriöst?? Borde du inte veta vad som gav resultat efter så lång träning???:naughty:

marcus123
2007-02-26, 16:50
Tack för svaren!
Min uppfattning av seriöst är väl att jag åt det jag skulle äta samt följde mina pass strikt!
Då var jag dock inte ivrig i att öka, utan jag började direkt efter sommaren och hade gott om tid. Provade lite olika övingar och varierade väldigt mycket, samt var jag tävlingssimmare.
Sen är det så att när jag tränar vill jag känna kontakt med musklerna jag tränar samt att om jag delar upp kroppen i 3 delar, så tränar jag bara samma muskelgrupp 1 gång i veckan, vilket jag inte tror resulterar i någon snabb ökning direkt..

eandersson
2007-02-26, 17:08
Innan du börjar med något alls bör du kolla utgångsdatumen på dina grejer. Sedan vill jag önska dig lycka till.