handdator

Visa fullständig version : 3 månaders träning


jonte85
2007-02-26, 00:16
Har nu tränat seriös styrketräning i ca 3 månader, ätit bra och mycket mat och undvikt skräpmat samt godis väldigt bra. Under den här tiden som jag tränat har jag inte sett så stora resultat rent kropsligt eller vad man kan säga, beror nog på att jag bulkat och gått upp ca 7 kg, men känner att jag ökat i styrka. Tränar 5 gånger i veckan 2 muskelgrupper per pass vissa dagar.
När börjar man se dom riktiga resultaten, vid deffen eller? funderar på att köra igång deffen vid april så jag är i hyffsad form till sommaren. Vad tror ni om de? Kan skriva upp hur en dag för mig ser ut så kan ni berätta vad jag gör fel och sånt jag kan ändra på.

Nilsjohan
2007-02-26, 00:20
Vad menar du med riktiga resultat? Vad är det enligt dig?

jonte85
2007-02-26, 00:21
Vad menar du med riktiga resultat? Vad är det enligt dig?

Nja men all slit från gymmet :) ser iallfall inte direkt ut så på min kropp nu att jag slitit jäkligt hårt, om du förstår :)

tuben
2007-02-26, 00:22
Nja men all slit från gymmet :) ser iallfall inte direkt ut så på min kropp nu att jag slitit jäkligt hårt, om du förstår :)

Du kan inte förvänta dig några radikala resultat på 3 månader.

Nilsjohan
2007-02-26, 00:25
Nja men all slit från gymmet :) ser iallfall inte direkt ut så på min kropp nu att jag slitit jäkligt hårt, om du förstår :)
Nä, jag förstår tyvärr inte vad du menar. Det du skrev i din första post var att du har blivit starkare och bulkat upp dig 7kg på 3 månader. Är inte det riktiga resultat?

simpan
2007-02-26, 00:27
Hur mkt starkare har du blivit? Då är det lättare att veta om det är värt att fortsätta bulka...

Mantus
2007-02-26, 00:29
När du har slitet riktigt mycket i ett år kan du börja se riktiga resultat. Ta bilder nu och jämför med sedan när du tränat ett tag.
Att du gått upp 7kg på tre månader räcker väl alldeles utmärkt i dagsläget?

jonte85
2007-02-26, 14:35
Okej, tack för alla svar. Är ny inom detta område så ni förstår, därför kan jag låta lite korkad i mina inlägg, dumma frågor etc :) Men det blir väl att bulka å träna mycket någon månad till sen gå över till deff :)

nr16
2007-02-26, 14:47
Det finns inga dumma frågr. Bara dumma svar*kissass*

tuben
2007-02-26, 14:49
Okej, tack för alla svar. Är ny inom detta område så ni förstår, därför kan jag låta lite korkad i mina inlägg, dumma frågor etc :) Men det blir väl att bulka å träna mycket någon månad till sen gå över till deff :)

Varför? Det är ju inga 7 kg muskler du gått upp under dessa 3 månader och ännu en månad kommer inte göra nån märkbar skillnad.
Du kommer se rätt likadan ut som du gjorde innan du började träna om du ska deffa nu.
Att folk ska vara så jävla inne på att deffa (dieta snarare) när dom nyss börjat träna är för mig väldigt märkligt.
Vad förväntar du dig att du fått för resultat på tre månader?
Du blir inte en skulpterad staty över en natt.

Som jag ser det så behöver du inte bulka upp alldeles för mycket men en diet i ditt läge är onödigt i mitt tycke. Om du nu har som mål att lägga på dig mer muskler d.v.s.

Brinken
2007-02-26, 16:44
7 kilos kroppsvikts ökning måste väl innebära några grams muskelökning iaf;) och synligt resultat måste du ju fått om du gått upp så pass mycket, dock ser musklerna kanske inte så deffade ut, men det kan du börja oroa dej för först när du börjar bli tjock tycker jag. fortsätt bygg! du kommer fortsätta öka i både styrka och muskelmassa om du är så duktig som du verkar påstå sj.


GO! Brinken

jonte85
2007-02-26, 18:09
Varför? Det är ju inga 7 kg muskler du gått upp under dessa 3 månader och ännu en månad kommer inte göra nån märkbar skillnad.
Du kommer se rätt likadan ut som du gjorde innan du började träna om du ska deffa nu.
Att folk ska vara så jävla inne på att deffa (dieta snarare) när dom nyss börjat träna är för mig väldigt märkligt.
Vad förväntar du dig att du fått för resultat på tre månader?
Du blir inte en skulpterad staty över en natt.

Som jag ser det så behöver du inte bulka upp alldeles för mycket men en diet i ditt läge är onödigt i mitt tycke. Om du nu har som mål att lägga på dig mer muskler d.v.s.



Så du påstår att det är 7 kg fett jag lagt på mig och inga muskler? Märkligt, tror personligen inte att det är så, men jag kan ha fel. Har ökat några kilo i bänk, böj och mark iallfall. Givetvis kommer det inte vara så jätte synliga resultat om jag börjar deffa men vet inte om jag vill se ut som jag gör nu på sommaren. Men om jag tränar hårt 2 månader till så bör det väl vara okej med en deff? Mitt mål är inte att se ut som en hunk denna sommar bara få lite schystare kropp.

Allan
2007-02-26, 18:17
Blanda inte ihop dina åldersmässiga viktökningar med träningsframsteg. Finns inte en chans att du lagt på dig sju kilo muskler - det är en fysisk omöjlighet. Torr muskelmassa åtföljs alltid av bindväv, fett, vatten etc - du kanske lagt på dig ett eller två kilon, resten är det jag skrev ovan. Det är så fördelningen ser ut.
Du får väl deffa om du vill. Vill du ha det som generellt betraktas som en schysst kropp behöver du knappt träna. Det räcker med att sluta käka och köra massa cardio så kommer det se bra ut. Det ska väl finnas folk till sånt också

Allan
2007-02-26, 18:19
Okej, tack för alla svar. Är ny inom detta område så ni förstår, därför kan jag låta lite korkad i mina inlägg, dumma frågor etc

Så det är därför du tränar fem pass i veckan - något som bara kan sägas vara elitträning? Med största sannolikhet hade du fått samma resultat med två dagar i veckan.

jonte85
2007-02-26, 18:19
Vill observera att jag var hyffsat stark och muskulös eller vad man ska kalla det innan jag började köra seriöst. Var inte smal å klen iallfall :)

Allan
2007-02-26, 18:24
Vill observera att jag var hyffsat stark och muskulös eller vad man ska kalla det innan jag började köra seriöst. Var inte smal å klen iallfall :)

Sa vem då? Jag hade garanterat inte sagt det. Det tar TID. Tålamod är tammefan den viktigaste egenskapen man kan ha inom styrketräning. Man får räkna sig som nybörjare i säkert två år, oavsett träningsbakgrund. Det handlar om tillväxtmässiga och teknikmässiga orsaker - och det är grejor som ingen - INGEN - kan springa förbi. Tyvärr är det så att talang inte är så jävla fördelaktigt inom styrketräning som folk i gemen verkar tro.

Sunesha
2007-02-26, 18:28
Det kommer. Jag själv har fläskat på mig ca samma vikt. 3 månader är ingenting.

Jag ser träning såhär. Ifall jag hade tränat 3 månader boxning tex, hade jag fortfarande bara varit en nybörjare. När jag tränat 2-3 år så bör jag blivit anpassad och lite mer rutinerad.

Jag ser samma sak i bygga muskler. Man skall ju anpassa sig till att ta mer motstånd. I början går det snabbt. Tex som nybörjare boxare kan man slå hårdare än någon som inte tränat pga av teknik. Som nybörjare i styrketräning är det samma sak, man lär sig att använda rätt muskler tillsammas och blir teknikst starkare.

Men efter 2-3 år kan man räkna att man inte nybörjare. Man har då anpassat sig ganska bra till sporten även om man bara tränar på amatör nivå.

Förstår inte att alla tror att just styrketräning skall göra än bättre än vad tar att bli bättre än i andra träningsform.

Som jänkar optimisterna säger:
Practice make perfect.

jonte85
2007-02-26, 18:28
Sa vem då? Jag hade garanterat inte sagt det. Det tar TID. Tålamod är tammefan den viktigaste egenskapen man kan ha inom styrketräning. Man får räkna sig som nybörjare i säkert två år, oavsett träningsbakgrund. Det handlar om tillväxtmässiga och teknikmässiga orsaker - och det är grejor som ingen - INGEN - kan springa förbi. Tyvärr är det så att talang inte är så jävla fördelaktigt inom styrketräning som folk i gemen verkar tro.

Nja min läkare sa det när han skulle operera min axel :)
Ne men seriöst, är väl inte direkt muskulös, men jag var iallfall inte klen om jag säger så.
Okej, det ligger nånting i det du säger faktiskt. Får väl fortsätta kämpa på och återkomma och se hur kroppen utvecklas med tiden. Tack ändå allan, fick mig en liten tankeställare :)

katzeklo
2007-02-26, 22:37
nog kan folk få " radikala" resultat på 3 månader nog =P det är en lång period (anser jag iaf). du är nog mkt mer muskulös nu än när du började, grejen är väl att av dom 7 kilona så är en stor del bf som skymmer undan dina resultat

krilleh
2007-02-26, 22:45
Hur mkt starkare har du blivit? Då är det lättare att veta om det är värt att fortsätta bulka...

styrka har ju ifs inte så mkt med muskler att göra

Rahf
2007-02-26, 23:03
Skillnaden ligger i betraktarens öga antar jag. Är man nöjd själv så spelar det väl inte så stor roll. Huvudsaken man själv mår bra av vad man har åstadkommit.

krilleh
2007-02-26, 23:08
Skillnaden ligger i betraktarens öga antar jag. Är man nöjd själv så spelar det väl inte så stor roll. Huvudsaken man själv mår bra av vad man har åstadkommit.

och det verkar han ju inte vara?